• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varför sabbar massa folk på Instagram hashtaggarna genom att hashtagga alla möjliga modeller på samma foto? Vet ju varför såklart men sjukt irriterande. Blockar varenda idipt som gör så så att jag ska slippa se skiten när jag söker på en specifik ref. Känns som ett Panerai-fenomen.

Varför sabbar massa folk på Instagram hashtaggarna genom att hashtagga alla möjliga modeller på samma foto? Vet ju varför såklart men sjukt irriterande. Blockar varenda idipt som gör så så att jag ska slippa se skiten när jag söker på en specifik ref. Känns som ett Panerai-fenomen.
Det är helt galet. Håller med.

A6555047-6FBD-4E48-A5CD-CF430B10D4AB.jpeg

1359

Jag är ingen storflippare, jag flippar endast för att köpa något som lockar mer och då väldigt sällan då jag gillar det jag köper och blir väldigt känslomässigt involverad i mina klockor m.m.
Jag har nu haft min 422:a sen den 16:e maj. Det är min första panna.
Under denna tid har mina andra klockor fått väldigt lite handledstid, jag har mest använt dem ”bara för att”.
Jag har läst och hört att man inte kan vara owg med en panna osv. men jag tror helt ärligt att Panerai is the shit för mig. Owg är svårt av andra anledningar men där har storleken noll betydelse i mitt fall.
Jag vet egentligen inte vad jag vill få fram mer än att jag är helt såld på Panerai och min 422:a.

FEB0A7E1-FE49-4FC5-AFEA-194C9B7C6D51.jpeg

Jag är ingen storflippare, jag flippar endast för att köpa något som lockar mer och då väldigt sällan då jag gillar det jag köper och blir väldigt känslomässigt involverad i mina klockor m.m.
Under denna tid har mina andra klockor fått väldigt lite handledstid, jag har mest använt dem ”bara för att”.
Jag har läst och hört att man inte kan vara owg med en panna osv. men jag tror helt ärligt att Panerai is the shit för mig. Owg är svårt av andra anledningar men där har storleken noll betydelse i mitt fall.
Jag vet egentligen inte vad jag vill få fram mer än att jag är helt såld på Panerai och min 422:a.

Hade jag haft lite grövre armar hade jag lätt kört en 372 hela tiden, samt haft en tunn dressare som backup när det ska vara formellt. Nu är så inte fallet...

Jag håller med @kmg - lite grövre armar och 372 hade varit perfekt. Jag går sakta mot OWG eller i alla fall väldigt få klockor efter att ha varit uppe i över 30. :)

Jag håller med @kmg - lite grövre armar och 372 hade varit perfekt. Jag går sakta mot OWG eller i alla fall väldigt få klockor efter att ha varit uppe i över 30. :)
Jag tänker mig att 2-3 pannor + 1 dressare + 1 döds-beater a la g shock är rimligt att snurra runt på. Sen ska ju läggas på samlarobjekt som man inte använder. Jag är dock bara en simpel brukare.

Jag tänker mig att 2-3 pannor + 1 dressare + 1 döds-beater a la g shock är rimligt att snurra runt på. Sen ska ju läggas på samlarobjekt som man inte använder. Jag är dock bara en simpel brukare.
Men jag håller med. Anonimo är så grymt bra också dock.

Men jag håller med. Anonimo är så grymt bra också dock.
Jag gillar att du kör det du gillar.

Jag är en av få som gillar Squale (som för övrigt också är italienare). Tycker de erbjuder jättemycket klocka för pengarna och har en rik historia som jag finner intressant.

Men såklart, inget slår Panerai. Panerai kommer alltid vara överlägsen #1

Jag är en av få som gillar Squale (som för övrigt också är italienare). Tycker de erbjuder jättemycket klocka för pengarna och har en rik historia som jag finner intressant.

Såg att du var där och posta i tråden, tycker dem verkar lite intressanta... synd att det inte finns någon ad i närheten så man kan klämma lite på dem... hur bärs dem mot panerai 44mm då dem verkar vara ganska rejäla?

Såg att du var där och posta i tråden, tycker dem verkar lite intressanta... synd att det inte finns någon ad i närheten så man kan klämma lite på dem... hur bärs dem mot panerai 44mm då dem verkar vara ganska rejäla?
Mindre än vad diametern säger skulle jag säga. Min Squalematic är 44mm men den bärs mindre än min 911 som också är 44mm.

De ha ju dock uppenbara kvalitetsproblem.
Mindre än vad diametern säger skulle jag säga. Min Squalematic är 44mm men den bärs mindre än min 911 som också är 44mm.
Klart de bärs mindre. Inget kronskydd och kronan kl 4 vs kronan kl 3 och världens största kronskydd.

De ha ju dock uppenbara kvalitetsproblem.

Klart de bärs mindre. Inget kronskydd och kronan kl 4 vs kronan kl 3 och världens största kronskydd.
Mycket kortare lug-to-lug också.

Sen har de kvalitetsproblem som du säger, lite av en coin toss när man köper en av deras klockor, om du får ett bra exemplar eller inte. Men jag är sjukt nöjd med min Squalematic iaf. För runt 5000-6000 (begagnad) tycker jag den erbjuder mycket, speciellt om man gillar designen :) sen skadar det ju inte att den är 600m vattentät och går att bada med på riktigt till skillnad från vissa andra klockor *host* due *host*...

Men men, OT nu, ska sluta prata om klockor nästan ingen här inne bryr sig om. :D

Indeed.

Ref!?!? Slappisar...
Folk är rädda att hashtagga fel och riskera att bli avstängda på ks.

CDB66C61-E1F2-4FAB-8130-B5660689475E.jpeg

Känns ändå bra att jag kom till skott. Velar även nu efter köpet mellan samma referenser (422/372). Hade kunnat vela hur länge som helst känns det som, enda rätta är väl att börja med den ena och byta till den andra. :D

(Ganska tydlig skillnad på baklocken på fotot ovan).

Tillbaka
Topp