• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

@yonssonu hur känns 605 för dig om du gillar Ferretin?
upload_2018-7-29_9-3-30.png
Grymt schysst men tavlan har lite för mycket sunburst och är liiite för ljus för min smak. Svårt att veta utifrån en enbart bilder däremot men det är den tolkning jag gjort utifrån de foton jag sett.

Är det någon som har koll på när nya Panerai Due 38mm finns ute hos AD har spanat in alla Stockholms ADs hemsidor utsn resultat? Den specificerar även 30m WR vilket jag även antar är utefter ISO vilket även gör den bad och snorklingstålig....

/Frågar åt en vän

Skulle kommit nu i sommar men senaste nytt är september. Sen vet man aldrig - de nya instegspannorna skulle ha kommit i september men alla har släppts i butik nu. Frågade Panerai senast igår och inväntar svar.

Är det någon som har koll på när nya Panerai Due 38mm finns ute hos AD har spanat in alla Stockholms ADs hemsidor utsn resultat? Den specificerar även 30m WR vilket jag även antar är utefter ISO vilket även gör den bad och snorklingstålig....

/Frågar åt en vän
September enligt den jag pratat med på Panerai.
Edit: Tvåa på bollen.

Halloj och hjärtligt välkommen till tråden och Panerai.

Kul att så många väljer att kika närmare på Panerai.

Nu tänkte jag dela lite av min erfarenhet kring 024an eftersom du tittar på en 1024 men väljer bort den på grund av det som störde mig absolut mest. BUBBLAN!

Förstår din tanke till 100%. Bubblan känns bara fel. Jag köpte en 024 i vintras eftersom jag alltid vart nyfiken på modellen. Den ser stenhård ut, designen tilltalar. Den på inner ju en del om en gammal dykhjälm vilket jag tycker om oerhört mycket. Du har den matta vridringen som kontrast mot boettens glans som också tilltalar mig. Det fanns faktiskt bara en sak som gjorde att jag väntade i år med att prova den och det var bubblan.

Nu dök den upp i vintras och hade ägts av en trevlig medlem som jag kände förtroende för, vilket spelar in när jag köper en klocka som kostar lite mer än en skx vilket gjorde att jag klippte till.

Köpte klockan, kom hem, hatade den!

La rätt direkt ut en säljes men ångrade mig rätt snabbt med att sälja den, borde ge den en chans tänkte jag. Tror det gick dryga veckan innan jag tog på mig den men sakta hände något....fan den där bubblan stör ju faktiskt inte så mkt, den sitter ju dessutom under glaset, alltså i klockan så du känner ingen bubbla.

Nu, 8 månader senare är det lätt den klocka jag använder mest! Ångrar inte en sekund köpet.

Du kan hitta dessa beg för ca 45. Lite upp, lite ner beroende på ålder/service/tillbehör osv.

Med det sagt, uteslut den inte.

Submersible familjen växer konstant på en. Har en pam111 idag så det känns roligare att byta till en annan modellserie antingen 1950 eller subben.
Pam1024 är mer mångsidig än den bullkigare pam305.

Är det enbart urverket som ”förfinats” mellan pam024 och pam1024?

Gott folk!

Senaste dagarna har jag letat febrilt efter nästa Panerai som skall ta mig längre in i märket. Dras mer åt deras tooliga modeller som är lite råare i sin framtoning.
Det har svängt mellan pam 1312, 590, 510, 422... och nu senast submersible modellerna, framför allt 1024. Det som känns lite off med 1024 är datumbubblan och framför allt priset för klockan då det är i grunden ett ETA verk (det är bra grejor men mer magi med in-house).
Har mest kollat på nytt då jag vill vara först på bollen denna gång.

Mina ögon har slutligen fastnat på pam 305 som en möjlig kandidat. Har in house, rå som få och jäkligt biffig.
Undrar mest hur panelen ser på den som ligger/ legat ute ett bra tag till försäljning här på KS, är det något som är off eller är det mest att modellen är svårsåld?

BDF81127-88B3-4FBA-88D1-3700ECDA5C99.jpeg
305 är skön!
Snöade in på modellen för något år sedan men hittade inte rätt objekt.
Jag hade klippt den som ligger på köp o sälj nu. Bra pris!

Submersible familjen växer konstant på en. Har en pam111 idag så det känns roligare att byta till en annan modellserie antingen 1950 eller subben.
Pam1024 är mer mångsidig än den bullkigare pam305.

Är det enbart urverket som ”förfinats” mellan pam024 och pam1024?
Dykarna med 1 först i refnumret är 2mm tunnare än föregångaren som följd av det tunnare urverket.

Halloj och hjärtligt välkommen till tråden och Panerai.

Kul att så många väljer att kika närmare på Panerai.

Nu tänkte jag dela lite av min erfarenhet kring 024an eftersom du tittar på en 1024 men väljer bort den på grund av det som störde mig absolut mest. BUBBLAN!

Förstår din tanke till 100%. Bubblan känns bara fel. Jag köpte en 024 i vintras eftersom jag alltid vart nyfiken på modellen. Den ser stenhård ut, designen tilltalar. Den på inner ju en del om en gammal dykhjälm vilket jag tycker om oerhört mycket. Du har den matta vridringen som kontrast mot boettens glans som också tilltalar mig. Det fanns faktiskt bara en sak som gjorde att jag väntade i år med att prova den och det var bubblan.

Nu dök den upp i vintras och hade ägts av en trevlig medlem som jag kände förtroende för, vilket spelar in när jag köper en klocka som kostar lite mer än en skx vilket gjorde att jag klippte till.

Köpte klockan, kom hem, hatade den!

La rätt direkt ut en säljes men ångrade mig rätt snabbt med att sälja den, borde ge den en chans tänkte jag. Tror det gick dryga veckan innan jag tog på mig den men sakta hände något....fan den där bubblan stör ju faktiskt inte så mkt, den sitter ju dessutom under glaset, alltså i klockan så du känner ingen bubbla.

Nu, 8 månader senare är det lätt den klocka jag använder mest! Ångrar inte en sekund köpet.

Du kan hitta dessa beg för ca 45. Lite upp, lite ner beroende på ålder/service/tillbehör osv.

Med det sagt, uteslut den inte.
Hade ganska exat samma känsla gällande bubblan, men denna klocka är fantastisk och väl värd att tests. Den är saknad ;)
P.S Tack för de fina orden, ha det bäst.

Vad koster det svarta gummit?

1900 kr.

Instämmer om det översta(ser ut att vara mörkbrunt?). Annars håller jag grått asso som en favorit.
Min tidigare 510:a på nämnda strap.
image-jpeg.572713

Det är grått asso, nog ljuset som spelar ett spratt.

andra bilden är ju nice, utgår från att det är ett asso.

Är sömmen samma färg som index etc?

Asso stämmer!

Ja, mer eller mindre.

Tillbaka
Topp