Har du kollat att skruvarna till bandet är åtdragna, ser lite märkligt ut på en av dem.Softar i sommarvärmen #pam111
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du kollat att skruvarna till bandet är åtdragna, ser lite märkligt ut på en av dem.Softar i sommarvärmen #pam111
Tack! Har lossat lite ser jag nu. Blir bandbyte ikväll oavsett.Har du kollat att skruvarna till bandet är åtdragna, ser lite märkligt ut på en av dem.
Helt rätt med destro.
111 har inte in-house .. sitter ETA inuti.. är inte heller borstad... Bara kronskyddet är borstat. Är titan ok? Eller vill du ha stålklocka?Hej alla Paneristi!
Har försökt hitta info på nätet och provat klockor i en Paneraiboutique i London, men inte blivit klokare på om det jag vill ha finns. Följande önskas:
- 44mm
- Luminor, gärna borstad finish (omöjligt?)
- Gärna in-houseverk.
- svart urtavla.
- Sandwich dial (omöjligt m Luminor icke-1950?)
- Inget datum.
- Sub-seconds kl09 är ok. Alt jumbo.
Som jag uppfattat det är PAM111 typ mitt enda alternativ? Och den har slutat tillverkas, eller..?
111 har inte in-house .. sitter ETA inuti.. är inte heller borstad... Bara kronskyddet är borstat. Är titan ok? Eller vill du ha stålklocka?
Du har svaret på exakt samma fråga tre sidor bakåt.Hej alla Paneristi!
Har försökt hitta info på nätet och provat klockor i en Paneraiboutique i London, men inte blivit klokare på om det jag vill ha finns. Följande önskas:
- 44mm
- Luminor, gärna borstad finish (omöjligt?)
- Gärna in-houseverk.
- svart urtavla.
- Sandwich dial (omöjligt m Luminor icke-1950?)
- Inget datum.
- Sub-seconds kl09 är ok. Alt jumbo.
Som jag uppfattat det är PAM111 typ mitt enda alternativ? Och den har slutat tillverkas, eller..?
Du har t.ex. PAM176/PAM177, men de har ETA verk också.Titan är okej, men de enda som jag fick prova hade typ brun urtavla.
Det finns ingen i nuvarande produktion, nej, och det är ju vad du får prova i boutique.Titan är okej, men de enda som jag fick prova hade typ brun urtavla.
Snackar du ny med in-house eller gammal med ETA? Vilka klockor har du tittat på? Jag skulle säga att Panerai ryckt upp sig rejält senaste 2-3 årenJag håller på att överväga och bygga upp en ny samling.
Tidigare hade ju Pannorna lite problem med tillförlitligheten, men hur ser det ut idag med det?
Funderar främst på en luminor Base. Synpunkter och tankar?
Spelar väl ingen roll, den har ju luminova. Du kommer inte märka någon skillnad efter bytet. Ofta byts visare som rutin vid service då de kan vara luriga att få att sitta lika hårt när de blivit avplockade.Saknaden bir större och större. För drygt en månad sen vägrade min 005 hoppa igång när jag vred upp den så det fick bli ett besök till nymans. Nu är min lilla vän tillbaka i moderlandet och kommer vara där 4-6 veckor. Deras bedömning var att det skulle räcka med fjäderbyte och service, vilket totalt skulle landa på 5300. Med tanke på att det började bli dags för en service kändes priset rimligt.
Dom erbjöd sig även att byta ut visarna utan kostnad vilket jag tackade ja till. Var det dumt?
Gillar du den, köp den!Hallå!
Jag har under den senaste tiden varit i stort sett OWG med min Rolex Sub, men nu börjar det åter klia i köptarmen. Under en längre tid har jag sneglat på Panerai och då närmast begagnade 111 eller 112. Men jag har nu fått upp ögonen för de nya instegsmodellerna 774 och 776. Visserligen saknar de sandwichtavlor men de har ju det nya inhouseverket. Nytt är ju ändå nytt. Det där med ev. värdeökning/värdeförsämring är ingen stor sak då tanken är att jag ska behålla den under lång tid.
Tycker ni jag gör rätt om jag satsar på någon av de nya, närmast då 776:an?
Det är ju liksom inga dåliga klockor vi pratar om...Gillar du den, köp den!
Nejdå. Tycker mig också se mer. Säkert någon medveten satsning från deras sida.Är det vara jag eller har Panerai vaknat lite till liv utanför Paneristi-världen senaste 2-3 månaderna? Menar inte bara här på KS utan även internationellt.. baserar detta på antalet PM/kommentarer på Instagram , aktivitet på diverse forum osv.. kanske bara är önsketänkande från min sida
Är det vara jag eller har Panerai vaknat lite till liv utanför Paneristi-världen senaste 2-3 månaderna? Menar inte bara här på KS utan även internationellt.. baserar detta på antalet PM/kommentarer på Instagram , aktivitet på diverse forum osv.. kanske bara är önsketänkande från min sida
Det bottnar nog en stor sanning i det. Jag själv är en i ledet.Är det vara jag eller har Panerai vaknat lite till liv utanför Paneristi-världen senaste 2-3 månaderna? Menar inte bara här på KS utan även internationellt.. baserar detta på antalet PM/kommentarer på Instagram , aktivitet på diverse forum osv.. kanske bara är önsketänkande från min sida
Gillar du den så kör.Hallå!
Jag har under den senaste tiden varit i stort sett OWG med min Rolex Sub, men nu börjar det åter klia i köptarmen. Under en längre tid har jag sneglat på Panerai och då närmast begagnade 111 eller 112. Men jag har nu fått upp ögonen för de nya instegsmodellerna 774 och 776. Visserligen saknar de sandwichtavlor men de har ju det nya inhouseverket. Nytt är ju ändå nytt. Det där med ev. värdeökning/värdeförsämring är ingen stor sak då tanken är att jag ska behålla den under lång tid.
Tycker ni jag gör rätt om jag satsar på någon av de nya, närmast då 776:an?
Radiomir eller Luminor (560 samt 590 verkar rätt schyssta med 8 dagar gångtid), två olika modeller och jag gillar dem båda, va f-n skall man välja?
Sen kanske Luminor är lättare att avyttra om man skulle känna för det?
Ha det bäst.
I din 024 satt ett mod ETA. P.5000 hade problem förr. Nu är det nog lugnt. 44 med luminor-caset bärs större än en 610 ex.vis. Frmst pga höjden. De automatiska rad 45 mm är högre än de manuella. Skillnaderna mellan urverken kan jag inte.Hur är lägren mellan mekanisk/automatiskt Pannor när det väl kommer till kritan?
Tittat lite på Radiomir Black Seal och dessa finns i båda utföranden iof. har de olika urverk P.5000 ( 609, 610 - Mekaniskt - 8 dagar ) - P.9000 ( 388 - Automatiskt - 3 dagar) denna har även datum, vad är den stora skillnaden mellan dessa urverk?
Vill minnas att jag läst något negativt om P.5000 men kan även drömt det , satt ett P.5000 i min PAM024 ( tror jag ) som funkade perfekt.
Är ovan nämnda modeller något Ni tror Krons har på lager?
Ni som testat Radiomir 45 mm/Luminor 44 mm hur tycker Ni det sitter i jämförelse då boetterna är lite olika?
Har aldrig testat Radiomir men får upplevelsen att den kan kännas lite smidigare/mindre är Luminor, stämmer det?
Radiomir eller Luminor (560 samt 590 verkar rätt schyssta med 8 dagar gångtid), två olika modeller och jag gillar dem båda, va f-n skall man välja?
Sen kanske Luminor är lättare att avyttra om man skulle känna för det?
Ha det bäst.
Grym!#backontrack
Panerai 722