• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kommer ju aldrig att kunna bära upp en 47 mm Luminor... Men 47 mm Radiomir 425 funkade!

2E330976-DB00-4369-96E7-E093DB64EDAB.jpeg
8CBE7866-1DC2-47F2-ABC9-7E6792EF0EE8.jpeg
C1E153E2-0AD5-42E4-8D6A-898C0E756E05.jpeg

Funkar 47mm rad bör 372/127 passa dig bra och ev 422, testa!

En 47mm Luminor 1950 är 57mm lång där hornen oftast sticker utanför bandet (iaf OEM) och det är inte mycket kurvande horn heller så det sticker ut mycket på små handleder. En 47mm Radiomir (ej 1940) har inga horn egentligen och metallpinnen som håller i bandet sticker ut till 53mm, men egentligen så blir det själva boetten som "sticker ut" eftersom bandet kurvar neråt direkt, så typ 47-49mm längd, dvs som en 42mm luminor. Prova själva om ni inte tror mig :)

Btw. Nu fungerar hemsidan väldigt bra för mig på safari/iPhone.

Edit: Jag hittade just en lorem ipsum :D

Edit 2: Det tycks gå att beställa via ebutiken!

Men. Det är ju nästan en cm i längdskillnad. Hornen sticker ut ordentligt.

Det handlar ju om boettutformningen i kombination med vilken handled man har som styr hur bekväm den upplevs, inte att x är 1cm längre/kortare osv.
Trots att den är något längre, upplever jag att Luminor 47 är mer bekväm och sitter bättre på min handled än Rad 47.

Det handlar ju om boettutformningen i kombination med vilken handled man har som styr hur bekväm den upplevs, inte att x är 1cm längre/kortare osv.
Trots att den är något längre, upplever jag att Luminor 47 är mer bekväm och sitter bättre på min handled än Rad 47.
Jag håller delvis med. Hur mycket hornen sticker ut tycker jag är högst relevant.

Tillbaka
Topp