Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, jag ska prova lite mer, annars ska jag testa det du säger. Jag har inte vågat gå ifrån autofunktioner på varken kamera eller objektiv änOm inte det @azcii nämnde inte funkar får du köra focus bracketing(flera kort med olika fokus) och lägga ihop i exv photoshop
Det fixar ju dock inte alla kameror. Bra och mycket ljus är A och O om man inte har proffsgrejer.Om inte det @azcii nämnde inte funkar får du köra focus bracketing(flera kort med olika fokus) och lägga ihop i exv photoshop
Mitt tips är tvärt om. Fixa bra ljus oh sätt på S som styr slutartiden. Ställ ISO till 100/200 och kör slutartid 1/60 eller 1/80. 1/60 brukar de flesta kunna handhålla.Tack, jag ska prova lite mer, annars ska jag testa det du säger. Jag har inte vågat gå ifrån autofunktioner på varken kamera eller objektiv än
Då måste bra ljus och proffsgrejer vara ännu bättre? Det är en Nikon D750 och något Nikon macro originalobjektiv så problemet är mest sannolikt inget annat än jag själv. På fotoskolorna brukar öppningsfrasen vara - Våga släpp autoläget.Det fixar ju dock inte alla kameror. Bra och mycket ljus är A och O om man inte har proffsgrejer.
Bra, det var ju konkret och bra. Jag har stativ också. Då går det att pressa ytterligare. S sa du, hmm....Mitt tips är tvärt om. Fixa bra ljus oh sätt på S som styr slutartiden. Ställ ISO till 100/200 och kör slutartid 1/60 eller 1/80. 1/60 brukar de flesta kunna handhålla.
Går det ändå inte? Om man har stativ är det det inte bara att flytta fokus?Det fixar ju dock inte alla kameror. Bra och mycket ljus är A och O om man inte har proffsgrejer.
Jo visst går det att flytta fokus fast bara om man stänger av autofukos (förutsatt att kameran är still) men det förändrar inte skärpedjupet. Det gör man med bländaren. Jag ska bara lära mig det. Jag ska se efter om jag har en S-knapp annars får jag ställa allt i manuellt läge.Går det ändå inte? Om man har stativ är det det inte bara att flytta fokus?
Du är en stor entusiast. Det är det viktigaste.Sorry för ot äger inte ens ett klockhelvete
Går och går, ett jäkla meckande, bättre att köra S och bra ljus. Har man stativ så kan man ju ta med längre tider dessutom. Jag har fått till rätt bra makro-foton utan Photoshop med ganska medioker utrustning.Går det ändå inte? Om man har stativ är det det inte bara att flytta fokus?
Jag känner igen det här. Jag köpte en fin kamera för 45000 kr för att personal skulle ta bra bilder när de var ute på jobb. Ingen kunde använda den och inte jag heller så vi startade fotokurser med den istället för att få tillbaka pengarna. Istället köptes en enklare kamera in som också tog bra bilder. Den kunde alla använda, även jag.Går och går, ett jäkla meckande, bättre att köra S och bra ljus. Har man stativ så kan man ju ta med längre tider dessutom. Jag har fått till rätt bra makro-foton utan Photoshop med ganska medioker utrustning.
Jeklarns. Det var värst.Ljudt OEM Asso före och efter 6mån, blir bara snyggare och snyggare!
Man kan alltid köpa ett nytt, av mig.Men håll med om att man också skulle vilja ha ett som behöll den ljusa tonen?
https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/page-1034#post-2413093Ah det får du gärna ta en bild på vid något tillfälle! Kanske vart på bild tidigare i tråden iof. Såg riktigt intressant ut för en som är lite förälskad i kork detaljer
Mannen som tagit sista bilden åt jag middag med på SIHH mycket trevlig karl och en av grundarna till IndoristiHär är lite läckra bilder på temat kameror, Panerai och djupdykning.
Trevligt, jag trodde annars att det var du eller Palle från i somras. Det är väl en Bronco? Den har nästan färgen åt gulguldshållet.Mannen som tagit sista bilden åt jag middag med på SIHH mycket trevlig karl och en av grundarna till Indoristi
Fan vilken måndag vi fått! Stort grattis!! Och snåla inte med bilderna på urverket senare. Den där mikrorotorn är ju mumma!
Ville du något, kompis?
Mycket snyggt foto, det där. Klockan ser nästan lila ut.
Hej 572, du är jädritt stilig med det bruna lädret på.Var det någon som sa paketöppning?!
Så, som ni vet så har jag försökt bli av med min 424 ganska länge. Det blev till slut ett byte. Och inte fasen skulle jag byta till något annat än Panerai heller
Blev det lite hål på kartongen på vägen hem kanske, nja, det blev ett inbyte hos Nymans/Krons till en annan gamling. Det inses lätt på nästa bild, eller så har Panerais QC-process dött fullständigt.
Men, lite smuts och små repor stör inte mig, så här kommer själva dyrgripen...
Någon som kan modellerna, och min armstorlek, för att korrekt plocka referensen? Jag avslöjar det nedan, så ni behöver inte börja tävla om det. Men, innan det händer så måste jag ju för sjutton byta band ... med det här bandet på så kommer ju inte urtavlan alls till sin rätt, ser ju bara plastig ut i det här ljuset också.
Såja, säg hej till min 572.
Frågor på det?
Skiljer dock "några" kronor i pris från de 50k yonsson indikerat
Mmm. Min erfarenhet säger mig dock att det får patina på 2 veckor. Alltså patinan är fin, men den ljusa originaltonen är det också.Man kan alltid köpa ett nytt, av mig.
Får sälja av lite annat!Skiljer dock "några" kronor i pris från de 50k yonsson indikerat
Skulle säga mellan 45 och 110 beroende på skick och tillbehör, där 45 är headonly i dåligt skick och 110 är NOS fullset.Riktigt läcker @azcii , får man fråga, vad betalar man cirka för en sådan pjäs idag?