• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu är den nära.....
dsc_0067.jpg

Vi pratar väl fortfarande Panerai och inte Rolex sportstål? ;) Där kan man ju snacka bubbla...
Enligt SCB ser inflationstakten ut så här: Inflationstakt enligt KPI, 2,1 %, Referenstid: juli 2018 jämfört med samma period föregående år.

Det är väl den enda prisökningen som är motiverad. Resten är luft. Jag ser att priserna stiger på fler märken än Rolex, helt utan innehåll och värde, som jag ser det.

Enligt SCB ser inflationstakten ut så här: Inflationstakt enligt KPI, 2,1 %, Referenstid: juli 2018 jämfört med samma period föregående år.

Det är väl den enda prisökningen som är motiverad. Resten är luft. Jag ser att priserna stiger på fler märken än Rolex, helt utan innehåll och värde, som jag ser det.
Är det inflationen i Schweiz? Det är ju de som sätter priserna. :)

Är det inflationen i Schweiz? Det är ju de som sätter priserna. :)
Jag har för mig att det är ett lagbrott att åsidosätta konkurrensen genom att alla AD håller sig till tillverkarens riktpris. På min tid, för väldigt länge sedan :), var brottsbenämningen kartellbildning. Det borde vara detsamma idag. Lönerna går inte upp i takt med svårförklarade prishöjningen så resultatet blir att det köps färre saker och det drabbar först företagen som inte får sälja och sedan anställda, antingen med uppsägning eller minskade lönepåslag som får problemet att eskalera ytterligare, men det verkar bara vara jag som är oroad av konsumenternas tystnad och anpassning. Så länge konsumenterna handlar på så är det ju lugnt.

Jag provade att frångå min princip med enfärgade skjortor och nu är jag gladare.
222C66E8-4D52-49AA-85C1-CC174406DE5F.jpeg
Mkt bra!! En äkta #ricvinskjorta !!!
Såg att de plockade fram mya skjortor i butiken nästgårds igår. Bland annat en med samurajer och geishor... Måste bara ha!!! Kanske passar bättre i Seiko eller Casiotrådarna då..
Själv är jag enfärgad idag så skippar skjortan på bild...;-)
D564E86B-CE46-4369-99C3-12DF1C30E3FF.jpeg

För att de(Panerai) inte kan ta ansvar för eventuella hälsofaror/skador orsakade av delarna. (?)

Kanske missförstod

Dessutom fick jag veta att de inte ens förvarnar innan de byter ut delarna utan gör det direkt.
Ska väl rätt mycket till innan en modern tritiumtavla strålar ihjäl dig....!?
Inge bra om de vill främja populariteten i 90-talsklockor bland samlare. Antingen kommer folk serva klockorna annanstans eller så kommer det växa fram en klockflotta av trasiga ur som till slut inte går att använda.

Tillbaka
Topp