SIRdavid
Silver
Ja det är den! Ingen Panerai är väl fullkomlig antar jag? Men nästa kompletterande Panna ska ha guldvisare.. Om jag inte slår till på den STENHÅRDA 1389...Den är bra ändå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är den! Ingen Panerai är väl fullkomlig antar jag? Men nästa kompletterande Panna ska ha guldvisare.. Om jag inte slår till på den STENHÅRDA 1389...Den är bra ändå
Hur stora handleder hade du nu igen?Ja det är den! Ingen Panerai är väl fullkomlig antar jag? Men nästa kompletterande Panna ska ha guldvisare.. Om jag inte slår till på den STENHÅRDA 1389...
Ca 20.5 cmHur stora handleder hade du nu igen?
Haha, då har du hela världen att välja påCa 20.5 cm
Då är ju valet ganska lätt. Minimum 47 alltsåCa 20.5 cm
Och om den hade varit manuell.Jag insåg för övrigt att 351 hade legat högt upp på min lista om en hade en 3a istället för datum (och eventuellt flytta upp Panerai och ingen Marina på tavlan)
Oj oj tänk bara plånboken var tillräckligt stor!Haha, då har du hela världen att välja på
Ja det är det jag är inne på.. 47 kändes orimligt tidigare men sedan 422 bombningen så har utan tvekan mitt intresse blivit påtagligt!Då är ju valet ganska lätt. Minimum 47 alltså
Ingen dealbreaker för mig, har redan 2 manuellaOch om den hade varit manuell.
Alltid är det något som sagtIngen dealbreaker för mig, har redan 2 manuella
Men gärna i stål istället för titan... Har svårt för titan..
Oj oj tänk bara plånboken var tillräckligt stor!
Ja det är det jag är inne på.. 47 kändes orimligt tidigare men sedan 422 bombningen så har utan tvekan mitt intresse blivit påtagligt!
Jag hittar så himla bra och intressanta foton på paneristi.com och Facebook. Alla måste få se. Här kommer två.
682
753
Var tvungen att mäta bara för det... har 19 på högern och 18,5 på vänstern. Har brutit den högra armen några gånger, kanske därför (och nåt att överväga för dig? Allt för pannan!)Med 20.5cm handled behöver du inte ens fundera med... önskar man hade 18cm+
Var tvungen att mäta bara för det... har 19 på högern och 18,5 på vänstern. Har brutit den högra armen några gånger, kanske därför (och nåt att överväga för dig? Allt för pannan!)
Oj oj tänk bara plånboken var tillräckligt stor!
Ja det är det jag är inne på.. 47 kändes orimligt tidigare men sedan 422 bombningen så har utan tvekan mitt intresse blivit påtagligt!
Jääääädritt snygg den där
Ville du ha fler foton sa du?
Sprang ut och tog ett gäng. Mer kommer snart.
Du får ut riktigt fina foton så gärna det
(PAM422) Ville du ha fler foton sa du?
Sprang ut och tog ett gäng. Mer kommer snart.
Någon som är färgblind?Nu när PAM00422 hypas, vem blir först med gröna gummit till?
https://www.panerai.com/en/accessories/straps-and-bracelets/bucket/mxe07xd6.html
Ser grönt ut i mina ögon?Någon som är färgblind?
Ser grönt ut i mina ögon?
försöker du trolla oss @mårt ?
Nej, jag var faktiskt relativt allvarlig. 422 är svart och ecru samt guld och silver. Den där gröna är en helt annan del av spektrat. Det är faktiskt inte en giltig färgmatchning enligt färglära. Hade varit en annan sak om det hade varit en mörkare grön, för det är ett bra komplement till guld.
För mig som faktiskt är färgblind såg det grymt ut på den 372 med samma gummi som vi såg för ett tag sedan. Eftersom sommaren däremot är över för i år så kommer jag avvakta och se om klockan är kvar nästa sommar.Nej, jag var faktiskt relativt allvarlig. 422 är svart och ecru samt guld och silver. Den där gröna är en helt annan del av spektrat. Det är faktiskt inte en giltig färgmatchning enligt färglära. Hade varit en annan sak om det hade varit en annan grön ton, för det kan vara ett bra komplement till guld. Still pushing it eftersom gulddetaljerna är små.
Ordentligt fin den där. Glömt att välvt glas är en faktor. Existerar det en ”510” (44mm Luminor med subsekund) med sådant?PAM422 i kvällssolen.
Inte vad jag sett. Tror det är ganska medvetet att de håller platt och ”modernt” till Luminor och kupat med vintagekänsla till 1950-boetten.Ordentligt fin den där. Glömt att välvt glas är en faktor. Existerar det en ”510” (44mm Luminor med subsekund) med sådant?
Okej, men jag får kolla in 1950-modellerna låter det som... thänks!Inte vad jag sett. Tror det är ganska medvetet att de håller platt och ”modernt” till Luminor och kupat med vintagekänsla till 1950-boetten.