SIRdavid
Silver
För mig är kronskyddet halva Panerai (ok, lite överdrivet) men det vill jag ha. Bra input dock!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För mig är kronskyddet halva Panerai (ok, lite överdrivet) men det vill jag ha. Bra input dock!
779För mig är kronskyddet halva Panerai (ok, lite överdrivet) men det vill jag ha. Bra input dock!
1499.Är faktiskt lite inne på En 1499 eller kanske en 661.. 533 gillar jag också men lite dyyyr..
Häftig! Men inte riktigt min stil
Vitguld? Det ser ut som stål.Icke guld.. Även om jag ibland saknar min 684 så är jag inte ute efter mer ädelmetall i samlingen...
Gillar under radar klockor! Vilken tänker du på?Vitguld? Det ser ut som stål.
Kör på en keramisk. Det bryter garanterat trenden vad gäller utseende och stil, speciellt om du kör på en Radiomir.Paneristis.. Har lite Panerai feber och planerar en trippel.. 1312 ska jag behålla såklart.. 422an känns given.. Men den tredje...???
Är lite inne på det. Citerar dig men en öppen fråga, vad är det för skillnad mellan Panerais carbotech och vanlig Panerai keramisk klocka?Kör på en keramisk. Det bryter garanterat trenden vad gäller utseende och stil, speciellt om du kör på en Radiomir.
PAM292
PAM643
Är lite inne på det. Citerar dig men en öppen fråga, vad är det för skillnad mellan Panerais carbotech och vanlig Panerai keramisk klocka?
Jo men det förstår jag, men vad är det för skillnad mellan materialen? Har frågat hos AD men inte fått någon riktig förklaring2 helt olika material.
Gillade min 292, men upplevde att den var riktigt usel i kvalitetskänslan. Enda ”dyrare” klockan jag haft som verkligen inte mött mina (förhållandevis) lågt ställda förväntningar. Framförallt tycker jag att ”wirelugs” lämnar mycket att önska.Kör på en keramisk. Det bryter garanterat trenden vad gäller utseende och stil, speciellt om du kör på en Radiomir.
PAM292
PAM643
Carbotech är kolfiberkomposit, pressad.Jo men det förstår jag, men vad är det för skillnad mellan materialen? Har frågat hos AD men inte fått någon riktig förklaring
Tack!! Nu ska jag baraCarbotech är kolfiberkomposit, pressad.
Ceramic är keramik.
Composite är en keramisk yta på titan, alltså en typ av DLC.
https://www.panerai.com/us/en/know-how/high-tech-materials.html
Keramik är en ”aquired taste”, precis som titan. Har inget att gnälla på vad gäller finish på min.Gillade min 292, men upplevde att den var riktigt usel i kvalitetskänslan. Enda ”dyrare” klockan jag haft som verkligen inte mött mina (förhållandevis) lågt ställda förväntningar. Framförallt tycker jag att ”wirelugs” lämnar mycket att önska.
Detta är mina helt egna subjektiva tankar kring modellen och hoppas att alla som skaffar en likadan eller liknande panerai i framtiden ska bli nöjda med sina klockor.
Det finns flera vitguldare som går under radarn, fler än vad de flesta känner till. Alla tycker jag är riktigt fina, men en del är inte lätta att få tag i till vettiga pengar om ens då, men lite får man kämpa. Det hör ju till att få kämpa för att nå det nästintill omöjliga. Min favorit är 062 på 40 mm, men jag skulle inte tacka nej till någon.Gillar under radar klockor! Vilken tänker du på?
Kvalitetsinlägg på min ära!Det finns flera vitguldare som går under radarn, fler än vad de flesta känner till. Alla tycker jag är riktigt fina, men en del är inte lätta att få tag i till vettiga pengar om ens då, men lite får man kämpa. Det hör ju till att få kämpa för att nå det nästintill omöjliga. Bortse från eventuella politiska laddningar som ligger i vissa bilder och se bara till klockan. Min favorit är 062 på 40 mm, men jag skulle inte tacka nej till någon.
T ex PAM185
PAM 180, 44 mm
PAM376, 47 mm
PAM062, 40 mm med Zenith-verk
PAM200, 45 mm
PAM718, 42 mm
Den här är ju inte vitguld, inte heller diskret, men den passar ihop med en röd Ferrari.
Citerar mig själv.Kvalitetsinlägg på min ära!
Kände inte någon enda av dessa. Gillade tavlan på 180 men vad är det för märke? Ser inte ut som den vanliga loggan?
Stämmer, tavlan är i kolfiber.Citerar mig själv.
Ser ut som kolfibermönster. Trist på en annars rätt cool klocka.
Det brukar bli bäst när man citerar sig själv. Inget krångel liksom. Jag gillar appliceringen av index och siffror på 180. Det liknar inget annat.Citerar mig själv.
Ser ut som kolfibermönster. Trist på en annars rätt cool klocka.
@azcii : 736, 382
@Palenkovich 671
@mårt 605, 424, 359, 416, FER019
@micke_s 1000
@PJW 422
@Johan_C 673
@Ernesto 632
@MickeG 372, 183, 253
@kmg 610
@Mw79 112
@Matts 112
@Kim 682, 512
@Sundström 557
@stelah 388, 243
@Compiss 111
@keroro 510
@RicVin 312
@Hoffa 106
@don.h 005
@Rock_N_Ron 111/114
@StarMan 233
@Kai Kobra 320
Verkligen!Hänt en del sen dess
Jag hade kollat på någon i bettarinicaset som kan vara beater, typ 510 eller en äldre som 111 eller 005. Eller komposit.Tack!! Nu ska jag bara
Pam 718 fick lite att bita i där!Det finns flera vitguldare som går under radarn, fler än vad de flesta känner till. Alla tycker jag är riktigt fina, men en del är inte lätta att få tag i till vettiga pengar om ens då, men lite får man kämpa. Det hör ju till att få kämpa för att nå det nästintill omöjliga. Bortse från eventuella politiska laddningar som ligger i vissa bilder och se bara till klockan. Min favorit är 062 på 40 mm, men jag skulle inte tacka nej till någon.
T ex PAM185, 42 mm
PAM 180, 44 mm
PAM376, 47 mm
PAM062, 40 mm med Zenith-verk
PAM200, 45 mm
PAM718, 42 mm
Den här är ju inte vitguld, inte heller diskret, men den passar ihop med en röd Ferrari.
PAM292 är keramik, inte komposit. Om vi nu snackar material...Jag hade kollat på någon i bettarinicaset som kan vara beater, typ 510 eller en äldre som 111 eller 005. Eller komposit.
Riktigt trevlig men det är väl inte vitguld?Kanske hittat komplementet! 657!!