och X % photoshop?Inga dyra grejer, 99% skillz.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
och X % photoshop?Inga dyra grejer, 99% skillz.
Provade lite Panerai på lunchen..
Riktigt förvånad att Radomiren (657) kändes så skön. Och väldigt dressad!
Sedan är ju 233 en klassiker! Super trevlig! Men sviiindyr.. kom igen, 120 papp..
Sedan 422an mmmmmums!
Köp djävulen ger mig inte ro.. Ska försöka ha lite is i magen.
Vad säger ni om Radomiren?
Det är lite häftigt. Då är det roligare att ha 4-5 olika i stål.Tyckte att pam718 vore något att hänga på handleden. Såg på c24 vad den kostar och konstaterar snabbt att någon sådan blir det inte.
Helt klart sandlåde nivå.Sandlådenivå, minst sagt.
Huvudmännen? tell me more!Helt klart sandlåde nivå.
Det har nu visat sig att han var en av huvudmännen. Bakom att förfalska vintage Panerai och bland annat sålt fejkade Rolex urverk, varav en del återfinns i de pannor han nu pekar ut som fejka. .
Huvudmännen? tell me more!
Jag har, baserat på vad Jose skrivit, hållit honom rätt högt. Var kan man grotta vidare om detta?
Aldrig photoshopoch X % photoshop?
Skillat!Aldrig photoshop
Å fan...Jag tyckte också han verkade legit men när O gick igång rejält undersökte jag själv lite. Visar sig då att José försökt täcka sina spår. Bl. A. På Rwg forumet (replica watch guys) genom att byta användarnamn till Hör och häpna "abagnale" . Tyvärr för honom ändrades inte användarnamnet när ett tidigare inlägg citerats. På så sätt kopplades han ihop med användaren "amperes" på homage forum där flera användare "angav" honom för de lackade ur att han publikt vänt sig mot dem och avslöjat fakes. Även tyska Panerai forum har det dykt upp cortebert urverk som fått nya bryggor för att bli "Rolex"
Sedan lyckades orchi leta reda på massa ur som Jose angett som legit som hade samma features som han använt på andra ur för att "bevisa att de är fejk". Det stinker alltså rätt rejält.
Tyvärr vräker ju O ur sig tonvis med förolämpande och/eller irrelevanta insta posts vilket gör det svårt att följa.
Holy moly. Goda kålsupare båda två då alltså.Jag tyckte också han verkade legit men när O gick igång rejält undersökte jag själv lite. Visar sig då att José försökt täcka sina spår. Bl. A. På Rwg forumet (replica watch guys) genom att byta användarnamn till Hör och häpna "abagnale" . Tyvärr för honom ändrades inte användarnamnet när ett tidigare inlägg citerats. På så sätt kopplades han ihop med användaren "amperes" på homage forum där flera användare "angav" honom för de lackade ur att han publikt vänt sig mot dem och avslöjat fakes. Även tyska Panerai forum har det dykt upp cortebert urverk som fått nya bryggor för att bli "Rolex"
Sedan lyckades orchi leta reda på massa ur som Jose angett som legit som hade samma features som han använt på andra ur för att "bevisa att de är fejk". Det stinker alltså rätt rejält.
Tyvärr vräker ju O ur sig tonvis med förolämpande och/eller irrelevanta insta posts vilket gör det svårt att följa.
Och det blev köp?Shoppar!
Panerai 390
Och det blev köp?
Jag tyckte också han verkade legit men när O gick igång rejält undersökte jag själv lite. Visar sig då att José försökt täcka sina spår. Bl. A. På Rwg forumet (replica watch guys) genom att byta användarnamn till Hör och häpna "abagnale" . Tyvärr för honom ändrades inte användarnamnet när ett tidigare inlägg citerats. På så sätt kopplades han ihop med användaren "amperes" på homage forum där flera användare "angav" honom för de lackade ur att han publikt vänt sig mot dem och avslöjat fakes. Även tyska Panerai forum har det dykt upp cortebert urverk som fått nya bryggor för att bli "Rolex"
Slänger med ett Rozzyshot från bilen också
Precis, det blottar verkligen hur illa det är..Har följt den där soppan med ett halvt öga på Insta och båda har väl blivit anklagade av varandra för än det ena än det andra. Svårt att se att någon kommer att få ”rätt” Det har dock fått mig att helt ge upp eventuella vintagetankar på både Panerai och Rolex
Om nu Orchi är en omdömeslös galning och Jose skarvar med sanningen, vem ska man lita och lyssna på nu?
Även fast exempelvis Jose säkert ofta har rätt känns det som hans auktoritet försvann iom detta...
Jag gillar att göra mig min egen uppfattning baserat på de bevis som går att verifiera. Orchi är nog mest lite galen men med en schysst agenda. Han är lite väl snabb ibland och inte direkt den som ändrar åsikt. Hade han varit mer sund i debatten hade hans poänger kommit fram.
Jose däremot verkar ju verkligen vara en lurig jäkel med smutsig agenda.
Ja...
Bytte du in 590?
Mycket, mycket bra! Riktigt härlig modell!Shoppar!
Panerai 390
Mkt bra mkt bra
Jag vet inte, men borde de inte ha koll? Ska man som kund behöva övertyga sitt lands enda AD om ens klocka är ok?Har en "rolig" historia till er
Var hos Nymans och lämnade in min Pre-A 001 förra veckan för en koll (den tappade lite tid).
Fick samtal idag från Nymans där jag fick höra att klockan är en kopia.
Blev såklart sjukt förvånad då klockan kommer från en betrodd och respekterad säljare i Tyskland. Men inga problem sa jag då jag bara kan skicka tillbaka klockan och få pengarna tillbaka om det är så (även om jag inte tror på det själv).
När jag frågade varför de trodde klockan var en kopia sa de att baklocket saknar "bokstav för årgång" och för att siffrorna på tavlan har "annorlunda font". Enligt deras katalog finns bara två variationer av 001 (A serien och framåt) och 001 Firenzen (med Pre-A font men Firenze på tavlan och Luminova).
Jag informerade de om att detta är en Pre-A 001 som endast tillverkades 1997-1998 precis efter Richemont och Bonati tog över rodret för att testa den italienska marknaden. Nu har jag skickat de massor av information om Pre-A pannor och de ska kika vidare på klockan.
Kul
Har i alla fall informerat de om att den absolut inte får åka ner till Neuchatel för en äkthetskontroll.