• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efter alla diskussioner vi haft här, efter allt som skrivs i de andra paneristi-grupperingar som jag följer, om Apple slä... nej, skojar bara ... men, om Panerai släpper en 44mm base-liknande panna med lagom tunn modern 1950-boett, handvevat urverk och kupat glas, så skulle de kunna tjäna hur mycket pengar (och goodwill) som helst.

Folk som säger "det kommer aldrig att hända" förstår kanske inte att Richemont group drivs av ett vinstintresse. :greedy: Jag tror inte det här, men kanske skulle det vara dåligt att hitta "the perfect model", för ingen skulle köpa de andra modellerna då ... men nä, så kan de inte resonera. :pompus:

:happyhappy::panerai::woot:

En 422 i 44mm hade i princip varit perfekt för the big mass

Efter alla diskussioner vi haft här, efter allt som skrivs i de andra paneristi-grupperingar som jag följer, om Apple slä... nej, skojar bara ... men, om Panerai släpper en 44mm base-liknande panna med lagom tunn modern 1950-boett, handvevat urverk och kupat glas, så skulle de kunna tjäna hur mycket pengar (och goodwill) som helst.

Folk som säger "det kommer aldrig att hända" förstår kanske inte att Richemont group drivs av ett vinstintresse. :greedy: Jag tror inte det här, men kanske skulle det vara dåligt att hitta "the perfect model", för ingen skulle köpa de andra modellerna då ... men nä, så kan de inte resonera. :pompus:

Låt oss spekulera lite... Om en 372 i 44mm skulle släppas... Hur skulle folks samlingar att förändras egentligen?

I mitt fall skulle en 372 i 44mm inte få mig att sälja min 911 eller 001. Inte min bronzo heller för den delen. Bettarinicaset är en annan checkbox för mig.

Hade jag haft en 372 skulle den förmodligen nog ryka. 372 hade nog inte längre varit ett alternativ för mig.

Samtidigt vet jag att 372 inte (längre?) är en storsäljare hos boutiquer och ADs. Vågar Panerai ha en 372 och en mini-372 i sitt sortiment samtidigt? Vågar man fasa ut 372an? Nu har VDn iofs sagt att de inte kommer följa trenden med mindre klockor, men 44mm är ju inte direkt litet.

Hur skulle en 372 i 44mm egentligen sabotera försäljningen av de andra klockorna i kollektionen? Vilka klockor hade fått en minskad försäljning förutom 1950 47mmarna med simpla tavlor?

Jag tror som sagt personligen att det bara är en tidsfråga innan vi får se fler 44mm med kupat glas. Kanske(förmodligen) inte just 372, men det är en storlek som passar fler och jag tror de skulle sälja mycket mer av.

Samtidigt är jag ingen expert på marknadsföring och tillväxt, långt ifrån. Jag är bara en Panerista.

Bilder på de nya modellerna:

59981.jpg
59982.jpg
59983.jpg
59984.jpg
59988.jpg
59989.jpg
59990.jpg
59991.jpg
59995.jpg
59996.jpg
59997.jpg