Limiterad till 500 ex. Skulle gissa att alla redan är ute. Har sett någon i bra skick för 130k på c24...Vad är rimligt pris för en pam911? Helt ny
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Limiterad till 500 ex. Skulle gissa att alla redan är ute. Har sett någon i bra skick för 130k på c24...Vad är rimligt pris för en pam911? Helt ny
Som sagt är det nog svårt eller nästintill omöjligt att hitta en hos AD men frågan om rimligt pris var uppe rätt nyligen här i tråden och för att summera: finnas/fanns för 130k vilket den inte är värd. Snarare runt 90-100.Vad är rimligt pris för en pam911? Helt ny
Runt 90k, +/- 5k som konstaterades någon sida sedan.Vad är rimligt pris för en pam911? Helt ny
... och är Luminor. Då tror jag det stämmer.932 blir alltså den första pannan sen 6152 med angelusverk som får en fiddy+ tavla? Eller missar jag någon? Med fiddy+ menar jag two-liner uppe, subsekund, 12,3,6,9 och ingen text nere.
Vilka har vi om vi räknar de andra serierna?... och är Luminor. Då tror jag det stämmer.
Ah, okejdå. Du har rätt. Jag tittade för översiktligt. De har klottrat dit "panerai" eller "automatic" eller liknande på alla de som var nära.Vilka har vi om vi räknar de andra serierna?
Alltså inte ens fiddy har ju den tavlan iom att det står 1950932 blir alltså den första pannan sen 6152 med angelusverk som får en fiddy+ tavla? Eller missar jag någon? Med fiddy+ menar jag two-liner uppe, subsekund, 12,3,6,9 och ingen text nere.
Därav fiddy+ , min egen lilla benämningAlltså inte ens fiddy har ju den tavlan iom att det står 1950
Du är så kreativDärav fiddy+ , min egen lilla benämning
It appears that for Bonati Officine Panerai was somehow a joke. He was heard saying that the Panerai watch was “un orologio del cazzo”, a shit watch (cazzo = dick). He even had three watches made with the inscription “Cazzomir” and hour markers with the shape of dicks to mock the watch (as seen in the photo below). Two 44mm watches, for him and Franco Cologni, and one 40mm watch for Francesco Ferretti. Bonati always told Ferretti: “Mine is bigger than yours…”
Den klockan har postats här emellanåt. Alltid får man någon att skratta kaffe.I min okunskap, eller ja - att vara ny till Panerai helt enkelt, så fick jag googla upp vad en Fiddy tavla var och hamnade på: https://perezcope.com/2018/02/15/pam-127-the-origins-of-the-fiddy/
När jag kom till det här stycket spottade jag ut kaffe utöver skrivbordet...
Nya telefoner från Apple? Som jag har längtat!I mitten/slutet av september händer något stort....
Precis! You know me!Nya telefoner från Apple? Som jag har längtat!
I mitten/slutet av september händer något stort....
Ganska solklart vad det blir om man läser dina senaste inlägg i tråden..I mitten/slutet av september händer något stort....
Nya Apple WatchNya telefoner från Apple? Som jag har längtat!
Nej men så är det ju! Och jag är lika exalterad som dom andra som gjort sina beställningar..Ganska solklart vad det blir om man läser dina senaste inlägg i tråden..
Men jag ska inte spoil the fun
Nya Apple Watch
Hehe, hmm nja
Jag vill se den lajv innan jag uttalar mig exakt, faktiskt. Men i generella termer så är den stört bra.
Den är ju nyservad. Då lär den också vara nypolerad. Det är ju bra.Någon som tittat på denna hos Nymans? Hur upplevdes den i skick etc?
https://www.nymansur.com/sortiment/pre-owned/pre-owned/pam00111po/panerai-luminor-marina
Glaset alltså...
Fan vad med mos med hahahaGlaset alltså...
Grädden på det fantastiska moset liksom..