• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

932 blir alltså den första pannan sen 6152 med angelusverk som får en fiddy+ tavla? Eller missar jag någon? Med fiddy+ menar jag two-liner uppe, subsekund, 12,3,6,9 och ingen text nere.

panerai_61521_124982.jpeg
180213-panerai-6152-1-74-original.jpg

I min okunskap, eller ja - att vara ny till Panerai helt enkelt, så fick jag googla upp vad en Fiddy tavla var och hamnade på: https://perezcope.com/2018/02/15/pam-127-the-origins-of-the-fiddy/

När jag kom till det här stycket spottade jag ut kaffe utöver skrivbordet...

It appears that for Bonati Officine Panerai was somehow a joke. He was heard saying that the Panerai watch was “un orologio del cazzo”, a shit watch (cazzo = dick). He even had three watches made with the inscription “Cazzomir” and hour markers with the shape of dicks to mock the watch (as seen in the photo below). Two 44mm watches, for him and Franco Cologni, and one 40mm watch for Francesco Ferretti. Bonati always told Ferretti: “Mine is bigger than yours…”

Tillbaka
Topp