• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

#yonssonshot :D
86A457FA-2DA5-4EC4-A9C8-C8F9BE15721D.jpeg

Fett cool, frågan är ju dock hur det fungerar i längden med ett urverk helt utan oljor oavsett vad de har för coating på delarna. Galet pris på $53k såg jag nu. :D
Fungerar säkert fint; det är kloka skallar som satt ihop det där.. :)
Tycker det sällan (utanför Ristikretsar) talas särskilt mycket om att Panerai de facto är så långt fram som de är vad gäller material men framför allt avancerade klockor och urverk. Klart man inte har ett helt koppel grand complications i likhet med De Stora, men ett antal riktigt fantastiska pjäser (urverk) finns ju, och dessutom tillkommer nya med jämna mellanrum..

Fungerar säkert fint; det är kloka skallar som satt ihop det där.. :)
Tycker det sällan (utanför Ristikretsar) talas särskilt mycket om att Panerai de facto är så långt fram som de är vad gäller material men framför allt avancerade klockor och urverk. Klart man inte har ett helt koppel grand complications i likhet med De Stora, men ett antal riktigt fantastiska pjäser (urverk) finns ju, och dessutom tillkommer nya med jämna mellanrum..
Jag tycker såklart det är kul när prototypverk når konsumenterna men det jag verkligen går igång på när det gäller Panerai är de modeller som inte kostar as men ändå har nice komplikationer och lång gångreserv. 8/10-dagars verk med gångreservmätare och/eller GMT exempelvis.

Vet inte om de är så jäkla långt framme vad gäller teknologi men de sätter ihop allt på ett snyggt och smart sätt. Det är väl ett resultat av att de har stora klockor som det får plats en hel del i antar jag. :)

Tillbaka
Topp