• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inte på 600, bara den videon. Glömde ta en bild när jag provade den. Blev för exalterad.

Tog fler på 700 dock

MVIMG_20180910_124513.jpg
MVIMG_20180910_142507.jpg
MVIMG_20180910_125253.jpg
MVIMG_20180910_125308.jpg

Galet snygg!! Hur var den på handleden med sina 49mm?

Stor rent visuellt faktiskt. Men ändå lätt, så komforten var ju otroligt bra . Släpper de en i 44, för en lite rimligare prissumma skulle jag vara intresserad .

Samtidigt sa han att de går överlägset mest back på den med tanke på all R&D .

Jag skulle definitivt vara intresserad jag med av den om den skulle släppas i 44mm eller tom 47.

Om man bara tittar på finansiella siffror så går de nog back mest på den - men så är det med R&D, det kostar och i vissa fall bidrar det ingenting rent finansiellt.
Men den bidrar till att stärka varumärket och det går inte riktigt att mäta i $$, samt möjliggöra framtida potentialer för framtiden. Jag tycker det är bra att de satsar på R&D.

Jag skulle definitivt vara intresserad jag med av den om den skulle släppas i 44mm eller tom 47.

Om man bara tittar på finansiella siffror så går de nog back mest på den - men så är det med R&D, det kostar och i vissa fall bidrar det ingenting rent finansiellt.
Men den bidrar till att stärka varumärket och det går inte riktigt att mäta i $$, samt möjliggöra framtida potentialer för framtiden. Jag tycker det är bra att de satsar på R&D.
Absolut. Blir ju även en långsiktig satsning för övriga märken inom richemont.

De berätta även om att Richemont har ett stort projekt att ta fram en ny typ av urverksolja , som kommer användas av alla branden under de.

Vojne vojne… 44 mm Panna är stort när man haft 36 mm på armen i över en vecka.
Undrar om man skulle låta den gå nu när man har kört in sig på mindre klockor? :confused:
Vad skulle ni säga är ett skäligt pris för en 2016 års 112 inklusive allt som ingick när den köptes från Nymans?

Dålig idé tycker jag spontant, men när man väl har fått dåliga idéer så är det svårt att få dem ur systemet... Dessutom får du skippa din gruppköpsklocka (eller är jag ute och reser?) också om du är inne på mindre klockor?

Dålig idé tycker jag spontant, men när man väl har fått dåliga idéer så är det svårt att få dem ur systemet... Dessutom får du skippa din gruppköpsklocka (eller är jag ute och reser?) också om du är inne på mindre klockor?
Certina ph200:an är såld redan. (synd och skam att man gjort den för stor)
Jag brukar inte ångra klockförsäljningar men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog inte vilja vara Pann-lös i framtiden och 112 är ju som alla vet, den panna man ska ha.
Har ju nytt Toshi-strap också. :)

IMG_0829.JPG

Jag beställde ett mare och ett verde men inget har kommit ännu.
Alltså, @Johan_C, hur bra koll har du på Postnord egentligen? :D Jag hämtade just ut ett paket från Mays-Berlin, och nu sitter banden på varsin klocka:
IMG_0935.jpg

572 och 1359, om @yonsson undrar. Verde resp. Mare. Jag lät fokus ligga på banden.

Minirecension: Det är ju band med hög kvalitet och precision. Jag kan dock tycka att Mare är lite väl dyr för vad man får (239 EUR), men att det helt klart håller högre kvalitet än Verde (som är mycket rimligare prissatt på 129 EUR). Verde är on par med Toshis bästa (som ligger strax under det där beloppet) och Mare är on par med Wotancrafts bästa (som är 50 EUR billigare, fast från Sydostasien då, istället för Tyskland). Båda har i alla fall mycket bra läder. Marens läder är hårdare än vad man tror på bilder, men har en mjukhet precis i ytan som är klart ball och är bra böjligt skönt på handleden, lär bli ball patina. Och Verden ändrar färg när man böjer det :) I like. Keepers. Och keepers längst bort i bild :D

Senast ändrad:
Certina ph200:an är såld redan. (synd och skam att man gjort den för stor)
Jag brukar inte ångra klockförsäljningar men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog inte vilja vara Pann-lös i framtiden och 112 är ju som alla vet, den panna man ska ha.
Har ju nytt Toshi-strap också. :)

112 är bra. Har inte ångrat något jag sålt än. Och det finns mycket fisk i sjön om man skulle ångra sig. Väntar själv på ett Toshi-strap faktiskt. Med lite tur dyker det upp i nästa vecka.

Tillbaka
Topp