• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PAM682/305 vs Rolex 116610

Är påväg att tippa över till PAM faktiskt. Kan någon ge mig den där extra pushen please:dead::hilarious:

Från någon som haft ett par Rolex och en Panerai så säger jag att Rolex är lite mer mångsidigt, men att Panerai känns råare och lite tooligare. Jag kanske svär i kyrkan med det påståendet i den här tråden. Så ska du vara OWG och är dressad till vardags hade jag kört en Rolex, men har du flera klockor eller har tänkt att ha flera - kör en 682. Jäkla bra klocka, och det var den som fick mig intresserad på Panerai från första början!

• Like
Reactions: Kim
Black on black...

Måste säga att gillar den bäst på det svarta bandet, ser jävligt brutal med den helsvarta looken....

4C1C80EB-DBDF-432E-B5DE-DB4800EB5535.jpeg

Senast ändrad:
Har hört hur flera (dock ej Panerai) med äldre klockor och 10 atm får in fukt. Men håller man servicetiden vart femte/sjätte år så bör man kanske klara sig?
Det gäller för de flesta, eller faktiskt alla, klockor om man inte sköter service och kollar att klockan är tät med jämna mellanrum (förslagsvis innan man åker på badsemester!:D)

722:an är i mina ögon en mer kameleont som du dressar upp galet bra med croco samt har möjlighet att köra länk, canvas, vintage och ammoläder på. Enda nackdelen är 10 ATM. Vilket kommer göra en nervös om man badar om några år

Vattendjup ororar mig inte, då jag inte dyker. Däremot tilltalar den robusta designen på 682an mig väldigt mycket. Samtidigt är 722 mycket clean och vardaglig.

Känner inte du att den redan är unik utan? Med kronskyddet så blir den liiite för unik kanske
Kronskyddet ÄR ju Panerai. Man måste inte gilla allt men om man inte gillar kronskyddet så är det nästan likställt med att man är i fel tråd. Det är som att säga att man gillar Breitling men inte gillar stora klockor eller att man gillar Rolex men inte gillar kron-logon.

Finns liksom ingen anledning att ens argumentera emot att någon inte gillar kronskyddet.

Tillbaka
Topp