Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte om du såg mitt inlägg för några dagar sen om en viss klocka...
Äh lägg av. Klart @Ajdpaså får digga radiomir mer än luminor och känna sig högst välkommen i denna tråd. Vi är inte i någon annan tråd på ks, vi är i Paneraitråden.Kronskyddet ÄR ju Panerai. Man måste inte gilla allt men om man inte gillar kronskyddet så är det nästan likställt med att man är i fel tråd. Det är som att säga att man gillar Breitling men inte gillar stora klockor eller att man gillar Rolex men inte gillar kron-logon.
Finns liksom ingen anledning att ens argumentera emot att någon inte gillar kronskyddet.
Ni skriver ju mer inlägg än tonåringarna snapchattar, tell meVet inte om du såg mitt inlägg för några dagar sen om en viss klocka...
De hade inte ens påbörjat produktionen av en viss klocka när jag besökte fabriken..Ni skriver ju mer inlägg än tonåringarna snapchattar, tell me
Ok hade missat det, bör gå ganska fort för dem att sätta ihop dem, yes noDe hade inte ens påbörjat produktionen av en viss klocka när jag besökte fabriken..
..... hörde november (KANSKE december) faktisktOk hade missat det, bör gå ganska fort för dem att sätta ihop dem, yes no
..... hörde november (KANSKE december) faktiskt
Men han verkade lite osäker när han sa det..
Jag skrev ingenting om att vara välkommen, skrev att kronskyddet näst intill är likställt med Panerai.Äh lägg av. Klart @Ajdpaså får digga radiomir mer än luminor och känna sig högst välkommen i denna tråd. Vi är inte i någon annan tråd på ks, vi är i Paneraitråden.
Sitter å lusläser den här tråden varje dag å känner att det snart är dags att ta tag i sitt klockliv å skaffa sin första panna. Det är som ett stort sug i magen som ökar ju mer man tittar på alla fina bilder.
Har väl nu landat i att min 114060 ska få lämna till förmån för en panerai.
Huvudspåret är väl en 44 med sandwich och subsekund. Tittat på både manuellt och automat,vet att många antagligen anser att en panna ska vara manuell, men vet inte riktigt hur jag känner där. Tittat på 111 och 312 som två kandidater är lite kluven inför den blå visaren på 1312,men den kanske inte sticker ut så mycket som det verkar på bild? Hur går era tankar om jag tänkt mig en budget på max 50k?
Är skillnaden markant om man tittar på en 42 när det gäller storleken?
Några andra reffar som ni kan rekommendera?
Ska fasen komma mig för och lägga ut en annons på subben i helgen. Nu ska det bli panna!
Sorry för wall of text.
Det var det här: "om man inte gillar kronskyddet så är det nästan likställt med att man är i fel tråd." som jag tyckte var onödigt hårt och kan tolkas som en utspark. Bra att du förtydligar.Jag skrev ingenting om att vara välkommen, skrev att kronskyddet näst intill är likställt med Panerai.
Att då be om argument om varför man gillar kronskyddet blir knas.
Är det bara jag som tycker att det är osmakligt med kron-skyddet på luminoren? Personligen gillar jag radiomir mycket mer.
Det är skillnad på 44 och 44. 111 sitter platt mot handleden och känns inte så stor. 312 sitter mer bulligt och känns ganska mycket stor. 1312 sitter nästan som 111, likvärdig känsla. På samma tema, en 392 (dvs 42mm) är ganska bullig och något jag absolut inte skulle köra jämfört med 111 44mm, men en 1392 sitter bättre på armen. Men sammanfattningsvis, prova en vanlig Luminor 44mm typ 111 först.Sitter å lusläser den här tråden varje dag å känner att det snart är dags att ta tag i sitt klockliv å skaffa sin första panna. Det är som ett stort sug i magen som ökar ju mer man tittar på alla fina bilder.
Har väl nu landat i att min 114060 ska få lämna till förmån för en panerai.
Huvudspåret är väl en 44 med sandwich och subsekund. Tittat på både manuellt och automat,vet att många antagligen anser att en panna ska vara manuell, men vet inte riktigt hur jag känner där. Tittat på 111 och 312 som två kandidater är lite kluven inför den blå visaren på 1312,men den kanske inte sticker ut så mycket som det verkar på bild? Hur går era tankar om jag tänkt mig en budget på max 50k?
Är skillnaden markant om man tittar på en 42 när det gäller storleken?
Några andra reffar som ni kan rekommendera?
Ska fasen komma mig för och lägga ut en annons på subben i helgen. Nu ska det bli panna!
Sorry för wall of text.
Den växer på mig. Klockren matchning mot det gröna också. Nöjd eller blir det flippen?PAM00716
Smekmånad men en väldigt härlig sådan - Tycker den är svincoolDen växer på mig. Klockren matchning mot det gröna också. Nöjd eller blir det flippen?
Blev ett byte till helsvart - här med 233
Mums va bra den är!Blev ett byte till helsvart - här med 233
Å fan.Ryktas om ny Bronzo på G... Boutique Edition..
Japp... Keramisk ring på en bronzo.. Känns lite... weird
Bronzon kanske blir en del av standardsortimentetJapp... Keramisk ring på en bronzo.. Känns lite... weird
Det kan den nog bli... Nya VDn verkar ju älska brons @Palenkovich gissade på ett listpris på typ 15 500 euro... Tror han har rätt, speciellt nu när BMG-techen listar typ 13 000 ..Bronzon kanske blir en del av standardsortimentet
Det kan den nog bli... Nya VDn verkar ju älska brons @Palenkovich gissade på ett listpris på typ 15 500 euro... Tror han har rätt, speciellt nu när BMG-techen listar typ 13 000 ..
Ja, men bara att de med största sannolikhet kommer höja listpriset igen...Men det är ju en bronzo, en bmg är bara en bmg. Lätt värt diffen.
Vad kostade ordinarie bronzo, var det 8200 EUR?Ja, men bara att de med största sannolikhet kommer höja listpriset igen...