• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågade om pris.. fick detta svar

"No idea. But this watch is boutique exclusive only. No hope in getting one from AD. Need to clock certain amount with the boutique in order to get hold of one."

Håller med om att brons borde vara en del av standardsprtimentet.
Borde det verkligen inte vara. En Panerai i brons är så mycket mer än en klocka i brons från Iwc, Tudor m.fl. m.fl. En Panerai i brons är en ikon även utanför Panerais väggar; en klocka som initierade de senaste årens bronsrenässans inom hela industrin.

Skulle i mitt tycke vara bedrövligt tråkigt om de urlakade denna ikon till att bli del av standardsortimentet.

Borde det verkligen inte vara. En Panerai i brons är så mycket mer än en klocka i brons från Iwc, Tudor m.fl. m.fl. En Panerai i brons är en ikon även utanför Panerais väggar; en klocka som initierade de senaste årens bronsrenässans inom hela industrin.

Skulle i mitt tycke vara bedrövligt tråkigt om de urlakade denna ikon till att bli del av standardsortimentet.

En sub i silver däremot

Blev ett byte till helsvart - här med 233

33E9541E-BF2D-405E-AAB8-A6DAF07B1DB3.jpeg
Senaste Watchout!:)
0E159C38-7C31-459F-91B8-1F1A80F6934B.jpeg

Det är skillnad på 44 och 44. 111 sitter platt mot handleden och känns inte så stor. 312 sitter mer bulligt och känns ganska mycket stor. 1312 sitter nästan som 111, likvärdig känsla. På samma tema, en 392 (dvs 42mm) är ganska bullig och något jag absolut inte skulle köra jämfört med 111 44mm, men en 1392 sitter bättre på armen. Men sammanfattningsvis, prova en vanlig Luminor 44mm typ 111 först.
Har ju provat en 112 och den tycker jag satt bra.
Har ju förstått att det är lite lurigt med olika reffar trots att dom är 44mm. Beroende på urverk mm.
Man skulle ju kunna köra på en klassisk instegare,nämligen 111 och se hur det känns...
Skulle vilja ha en hyfsat ny klocka bara.

Beror ju på hur man ser det. Borde Rolex Sub och Speedy bara finnas i LE?

Är det bara jag som tycker att det är osmakligt med kron-skyddet på luminoren? Personligen gillar jag radiomir mycket mer.

Trollar inte, bara en personlig åsikt, vad tycker du är fint med crown-guarden?

Det får man absolut ha.
För att svara på din fråga: kronskyddet i sig. Adderar till designen som helhet.

Känner inte du att den redan är unik utan? Med kronskyddet så blir den liiite för unik kanske

Kronskyddet ÄR ju Panerai. Man måste inte gilla allt men om man inte gillar kronskyddet så är det nästan likställt med att man är i fel tråd. Det är som att säga att man gillar Breitling men inte gillar stora klockor eller att man gillar Rolex men inte gillar kron-logon.

Finns liksom ingen anledning att ens argumentera emot att någon inte gillar kronskyddet.

kronskyddet är ju inte där designmässigt från början, hela konstruktionen är ju för att öka vattentätheten iom att det hjälper till att trycka in kronan mot packningarna, så det är ju tool, och gillar man inte det så finns ju Radiomir och femtioelva andra halvmesyrer som princip är Luminor utan kronskyddet att välja på...numera....

Tillbaka
Topp