Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vill du köpa en?605 är extrem raritet i sammanhanget
Vill du köpa en?
Fast det finns ju gränser och om man råkar gilla modeller som blir populära (911, bronzo osv) så blir livet lite lättare.Ett himla liv om värde hit eller dit, jag köper det jag vill ha och betalar därefter!
En dag ska jag äga en 911, är beredd och betala en premium.Fast det finns ju gränser och om man råkar gilla modeller som blir populära (911, bronzo osv) så blir livet lite lättare.
BalltNågon som är sugen på en panna med proveniens (även den efter är en panna)?
http://www.sothebys.com/en/auctions...marsha-and-robin-williams-n09977/lot.127.html
Ganska många ex ändå, trodde det var färre som hade producerats.Med allt snack om Bronzos letade jag fram listpriserna:
PAM382 (2011) - 1000 ex - 8 800 €
PAM507 (2013) - 1000 ex - 9 900 €
PAM671 (2017) - 1000 ex - 14 000 €
PAM907 (2017) - 1 ex - auktionerades ut
Min gissning är att nästa Bronzo hamnar runt 15 000 €. Har svårt att se framför mig att Panerai skulle sänka priset. De vet att den kommer sälja slut ändå.
Japp och många fler ska det bliGanska många ex ändå, trodde det var färre som hade producerats.
Med allt snack om Bronzos letade jag fram listpriserna:
PAM382 (2011) - 1000 ex - 8 800 €
PAM507 (2013) - 1000 ex - 9 900 €
PAM671 (2017) - 1000 ex - 14 000 €
PAM907 (2017) - 1 ex - auktionerades ut
Min gissning är att nästa Bronzo hamnar runt 15 000 €. Har svårt att se framför mig att Panerai skulle sänka priset. De vet att den kommer sälja slut ändå.
Om man bara hade sin egna DeLorean...
Tillbaka till början av 2000 räcker, klockorna kostade halva priset mot nu och även Rolex va prutbart med 30% hos gråhandlare... 45 för en ny two-tone sub, 27 för en ny GMT osv...... Pannorna gick för en påse lördagsgodis...
Enligt papper jag sett från 1998 så listade PAM001 ca 3500 euro då.. Kan det stämma? Låter väldigt högt.Ja, PAM004 och PAM009 som gjorde runt 1998, kostade ingenting då, jag köpte en seamaster istället.....
Ja, PAM004 och PAM009 som gjorde runt 1998, kostade ingenting då, jag köpte en seamaster istället.....
796 är finfin. På SIHH sa de att den endast kommer tillverkas i 800 ex, verkar inte stå något om det?Luminor 8 days
A long power reserve of eight days is shared by three new creations of the Panerai Manufacture in Neuchâtel: three Luminor with characteristics which make each model new and unique, while strongly maintaining the unmistakable Panerai identity.
Recommended retail prices
PAM00795: €6.800
PAM00796: €6.700
PAM00797: €7.200
Radiomir vintage special edition
Panerai presents two new special editions with a completely original dial, inspired by one of the pendulum clocks which clients in the last century could admire in the historic store in the Piazza San Giovanni, in Florence. The dial of one of these pendulum clocks was the original inspiration for a new creation in vintage style by the Panerai Manufacture: the Radiomir 1940 3 Days Acciaio – 47mm.
Available in two versions, ivory (PAM00791) or black (PAM00790), this new design is notable for the great simplicity and retro elegance of the dial, with its large figures printed in an intriguing art deco font between the railway track chapter ring indicating the minutes and a smaller ring within it.
The tapered, spear-shaped hour and minute hands appear in a Panerai design for the first time.
PAM00790: €8.900
PAM00791: €8.900
Jag gillar varken destro eller blå text.796 är finfin. På SIHH sa de att den endast kommer tillverkas i 800 ex, verkar inte stå något om det?
Den stora frågan är om det är skruvar eller fjäderbandstift
Jag tycker det ser ut som 662-caset och inte 736-caset... Så skruvar borde det vara? Kommer inte ihåg vad den hade när jag testade den..Den stora frågan är om det är skruvar eller fjäderbandstift
Jag kan ärligt talat inte skilja på dem.Jag tycker det ser ut som 662-caset och inte 736-caset... Så skruvar borde det vara?
Kolla glaset!Jag kan ärligt talat inte skilja på dem.
Jag ser nu. Ringen är smalare också. Hornen är mer som på 372, inte så raka.Kolla glaset!
Ah. 736 är mer som en 233 än en 372.
En till mindfuck...Jag ser nu. Ringen är smalare också. Hornen är mer som på 372, inte så raka.
Precis! Glaset är närmare fiddy-glaset än 372-glaset.Ah. 736 är mer som en 233 än en 372.
Oh my.En till mindfuck...
372 och 663 (ja, luminorvarianten) har olika luggar enligt en facebook-vän som har båda två
Hoppas man kan lyckas knipa en ändå... Lär bli tufft att få till detta året med bröllop och husrenovering i pipen... Det kan inte vara så att serien är på 800 och att det kommer en ny serie nästa år?796 är finfin. På SIHH sa de att den endast kommer tillverkas i 800 ex, verkar inte stå något om det?