• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Borde det verkligen inte vara. En Panerai i brons är så mycket mer än en klocka i brons från Iwc, Tudor m.fl. m.fl. En Panerai i brons är en ikon även utanför Panerais väggar; en klocka som initierade de senaste årens bronsrenässans inom hela industrin.

Skulle i mitt tycke vara bedrövligt tråkigt om de urlakade denna ikon till att bli del av standardsortimentet.

Skulle du gilla din bronzo mindre då? :)

Dryg fråga...
Nix, inte det minsta mindre. Den kommer stanna om det så kommer 400 olika nya Bronzos (om jag nu inte gillar nån av de 400 mer..).
Jag fungerar som du gör. Hade 605 varit den billigare och mindre limiterade av 605 vs 372, så hade jag ändå valt 605. Och behållit den även om det hade kommit versioner i alla möjliga andra färger. Tror jag. :D

Dryg fråga...
Nix, inte det minsta mindre. Den kommer stanna om det så kommer 400 olika nya Bronzos (om jag nu inte gillar nån av de 400 mer..).

Inte alls...
Jag trodde att du skulle gilla din bronzo mindre om den tappade lite av sin exklusivitet, vilket lär hända om Panerai fortsätter tillverka dem SIHH efter SIHH. Såg detta med Fiddy, 232 och några andra som hade haft "kult status" tills det kom likadana klockor som det gick att få tag i fritt.

Senast ändrad:
233 på kvällskvisten = svart dot.
20180913_213804.jpg

Inte alls...
Jag trodde att du skulle gilla din bronzo mindre om den tappade lite av sin exklusivitet, vilket lär hända om Panerai fortsätter tillverka dem SIHH efter SIHH. Såg detta med Fiddy, 232 och några andra som hade haft "kult status" tills det kom likadana klockor som det gick att få tag i fritt.
Visst kan jag tänka mig att vissa resonerar så, vilket är lite synd..
Hade jag gjort detsamma hade jag illa kvickt sålt min Bronzo innan värdet devalveras av ytterligare Bronzo-släpp. Det är dock som sagt inte det minsta aktuellt för min del..
På tal om Fiddyn tycker jag fortfarande att den känns relativt unik och är således i mitt tycke fortfarande en högintressant toppjäs.

Visst kan jag tänka mig att vissa resonerar så, vilket är lite synd..
Hade jag gjort detsamma hade jag illa kvickt sålt min Bronzo innan värdet devalveras av ytterligare Bronzo-släpp. Det är dock som sagt inte det minsta aktuellt för min del..
På tal om Fiddyn tycker jag fortfarande att den känns relativt unik och är således i mitt tycke fortfarande en högintressant toppjäs.

Håller med dig om Fiddyn till 100%. Skulle gissa dock att de flesta som äger Bronzon nu gör så till största del pga exklusivitet/värdet.

Håller med dig om Fiddyn till 100%. Skulle gissa dock att de flesta som äger Bronzon nu gör så till största del pga exklusivitet/värdet.
Boutique LE är ju vägen att gå för tillverkarna, ger ju maximalt med vinst eftersom det eliminerar både mellanhand och rabatt. För oss kunder däremot är det ju kass eftersom det innebär 0% chans att få ett schysst pris. Men visst, gillar man LE och är beredd att betala listpris så är det ju ett ickeproblem.

Boutique LE är ju vägen att gå för tillverkarna, ger ju maximalt med vinst eftersom det eliminerar både mellanhand och rabatt. För oss kunder däremot är det ju kass eftersom det innebär 0% chans att få ett schysst pris. Men visst, gillar man LE och är beredd att betala listpris så är det ju ett ickeproblem.

Och det har varit ett ickeproblem med alla Bronzo för att priset nästan tredubblades direkt.

Jag har en bronzo för jag älskar klockan och för att jag gillar att ha ovanliga klockor.

Hade jag varit ute efter värde hade jag klippt en Nautilus istället (back när både kosta typ lika mycket).

Håller med.. Haft diskussioner med AD ifall t.e.x Rolex skulle få för sig samma sak..

Borde det verkligen inte vara. En Panerai i brons är så mycket mer än en klocka i brons från Iwc, Tudor m.fl. m.fl. En Panerai i brons är en ikon även utanför Panerais väggar; en klocka som initierade de senaste årens bronsrenässans inom hela industrin.

Skulle i mitt tycke vara bedrövligt tråkigt om de urlakade denna ikon till att bli del av standardsortimentet.

Såklart den kommer bli det, den första bronzon som kom var ju sagt att den skulle vara den enda, sedan kom en till och då skulle det vara slut och sedan kom en till....

Såklart den kommer bli det, den första bronzon som kom var ju sagt att den skulle vara den enda, sedan kom en till och då skulle det vara slut och sedan kom en till....
Än så länge har de dock varit LE:s; 3000 exemplar på sju år.. Med de andrahandspriser de fortfarande inbringar påvisas tydligt att marknadens åsikt fortfarande är att det är emotionellt attraktiva pjäser.

Fortfarande en stor skillnad mot att vara en del av standardsortimentet..

Kan någon snälla sälja mig en 682 nu.....Niklas Urban....NU!:banghead:

Finns kanske denna pjäs på Nymans? Hittar den inte på deras hemsida.......måste få veta innan jag går och lägger mig:nailbiting:

Än så länge har de dock varit LE:s; 3000 exemplar på sju år.. Med de andrahandspriser de fortfarande inbringar påvisas tydligt att marknadens åsikt fortfarande är att det är emotionellt attraktiva pjäser.

Fortfarande en stor skillnad mot att vara en del av standardsortimentet..

Säger inget om priset eller att folk gillar dom, bara att Panerai har gjort det förut -att säga att en sak en limiterad och inte kommer göras igen, sedan året efter släppa en typ likadan men med någon liten skillad, skulle tro att dom som köpte den första Bronzon inte blev så glada när den andra kom....misstänker att priset på dom första hade varit ännu högre om dom två andra inte kommit?

Tillbaka
Topp