• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I fredags drack jag vin.
IMG_0868.jpg
... med världens bästa klocka!

Passerade i hög hastighet Krons igår. Noterade en Radiomir med helt clean tavla. 89k ville de ha. Rusade vidare mot middag innan jag han fråga eller fota. Någon som vet vilken modell det kan tänkas vara?

Provar 590n på gummit, känns mycket hårdare på sidorna utav handlederna så klockan inte ligger helt platt på handleden. annat att det mjukas upp med tiden, eller är det bara jag som störts av detta?
CD38A04E-9A61-4CE8-A565-3AC9AAB5B352.jpeg

39B18FDC-52CF-491F-BD6F-9BA7C3457582.jpeg

Ja, absolutt. Robust og meget behagelig å bære. Titan gjør at den er relativt lett. Fungerer nok best på rubber-strap og er mer sportsur enn feks 372 eller andre klassiske Pam, så kanskje noe mer begrenset bruksområde. Flott lume, både grønn og blå, meget fin ceramisk bezel med skikkelige «klikk». En super sommerklokke, men kjenner jeg savner en 372, 422 eller annen 1950 med buet glass.

Ja, absolutt. Robust og meget behagelig å bære. Titan gjør at den er relativt lett. Fungerer nok best på rubber-strap og er mer sportsur enn feks 372 eller andre klassiske Pam, så kanskje noe mer begrenset bruksområde. Flott lume, både grønn og blå, meget fin ceramisk bezel med skikkelige «klikk». En super sommerklokke, men kjenner jeg savner en 372, 422 eller annen 1950 med buet glass.
DE1D9B59-412F-48E6-8C58-B7341C52ADF0.jpeg

Jag känner samma sak fast tvärt om. :D
Är väldigt nöjd med min PAM422 men skulle gärna även ha en 1389. Det hade varit en schysst duo.

Hej! Tänkte kolla med er, sugen på att testa Panerai Luminor 42 eller 44. Är rädd att handlederna är för små för 44, har 17,5 runt armen men hyffsat platt.

Kommit fram till att 42mm är 52 från lugg till lugg, inte hittat vad 44mm kan tänkas vara?

Tack på förhand
Mvh Andreas

Tillbaka
Topp