Jag skulle kunna skriva en uppsats om detta men min resa såg, i korta drag, ut som följer:Testade "mini"dykaren PAM682 förra veckan, hoppades den skulle sitta bättre. Lugg till lugg var verkligen precis på gränsen på mina 16,5cm-handleder, kanske till och med stack ut en millimeter. Kändes stor och svulstig generellt, får nog ge upp submersible-tankarna iaf.
Det var iofs första pannan jag någonsin testat, har ju hört att de flesta vänjer sig. Kanske finns något annat för oss med kinapinnar till handleder? Boettformen på radiomir kanske är snällare för spaghettihandleder?
- Bestämmer mig att jag ska ha en Panerai
- Testar igenom 44 mm luminor, 42 mm och 44 mm luminor 1950, 45 mm radiomir , 42 mm och 45 mm radiomir 1940
- allt känns stort.
- Tycker att kronskyddet skaver (på den tiden hade jag klockan långt nere på handleden). Blir förbannad.
- Väljer till slut en radiomir 45 mm (den med wire lugs). Den uppfattas kort lug-lug pga wire lugs. Lök-kronan skaver lite men jag ska ju ha en panna
- Ett år går. Testar luminor i olika storlekar, allt från 40 mm luminor till 47 mm luminor 1950. Inser att jag visst kan ha en panna med kronskydd.
- kompletterar till slut min 610 med en pam01000. helnöjd!
Vad vill jag säga: Du kommer vänja dig med både boettstorlek, boettform, kronskydd, lug-lug-mått (inom rimliga gränser). Fortsätt prova eller gör som vissa av oss här: köp en och testa några veckor och sälj sedan om det inte var något för dig.