• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag bara älskar tavlan på 605an!!!
20180930_134649.jpg
 
Många fina pannor som trillar in.
Denna har jag inte sett i tråden tidigare.
Vad säger panelen om 579?
Jag är kär.

(Stulen bild)
B794095C-1E30-4791-BDC2-DB06168BC301.jpeg

Tycker den ser clean ut för att vara en chronograph men lite rörig tavla för en Panerai. Ballt med destro och hade säkert inte bangat om man hittade en till ett skäligt pris men min gissning är att den kostar en bra bit norr om 100:ingen? :)
 
Tycker den ser clean ut för att vara en chronograph men lite rörig tavla för en Panerai. Ballt med destro och hade säkert inte bangat om man hittade en till ett skäligt pris men min gissning är att den kostar en bra bit norr om 100:ingen? :)

Ja gillar destro och chrono-komplikationen tycker jag att dom lyckats med bra sen att man får en 560 och en hundring i fickan är en annan femma ;)
 
  • Like
Reactions: Rey
Okej:) 44 mm... här startar din resa
Luminor ref 000 (eller 01000)/112
Luminor med sekundvisare ref 005/111/632
Submersible 024

Sen finns det diverse vita, destro- och titanvarianter men börja kolla dessa.

Om du har landat vid Luminor så är nästa steg att fundera över om du vill ha målad eller sk sandwichtavla. Här är uppfattningarna olika om vad som är ”bäst” mitt tips är att låta ditt estetiska sinne bestämma, vilken tycker DU är snyggast helt enkelt.

Med submersible är det mindre val att göra:)
Tusen tack. Tror sandwich dial attraherar mina ögon mest. :)
 
Okej:) 44 mm... här startar din resa
Luminor ref 000 (eller 01000)/112
Luminor med sekundvisare ref 005/111/632
Submersible 024

Sen finns det diverse vita, destro- och titanvarianter men börja kolla dessa.

Om du har landat vid Luminor så är nästa steg att fundera över om du vill ha målad eller sk sandwichtavla. Här är uppfattningarna olika om vad som är ”bäst” mitt tips är att låta ditt estetiska sinne bestämma, vilken tycker DU är snyggast helt enkelt.

Med submersible är det mindre val att göra:)
Har dom nå roligt att erbjuda i 42mm? :)

632 såg riktigt härlig ut.
 
1392 gilla jag Mycket. Hur upplevs 42mm på handleden? Tänker på tjockleken kontra storleken, känns den "klumpig"?

Jag har haft 392 vilken är lite tjockare än 1392 och stördes ej av tjockleken. Vet att vissa stör sig dock på just 392 men de tycker då oftast att 1392 är mitt i prick så jag skulle inte oroa mig :) Den fanns inne på Krons när jag var där för någon månad sen iaf, även storebror 1312 fanns inne :)
 
Tillbaka
Topp