• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schysst! Luminor Marina 8 days Titanio Boutique Edition! PAM 913.

upload_2018-10-1_22-3-43.jpeg


upload_2018-10-1_22-4-38.jpeg


http://www.watchpro.com/panerai-unv...special-edition-with-dual-landmark-engraving/

Kul att de sätter 8-dagarsverket utan att ange det på framsidan. Mer sånt tack.

8 giorni i all ära
 
Det här med Panerai och olika band.. Fattade inte alls grejen varför i princip alla Paneristis har så många olika band. Köpte min och fick två svarta med på köpet, ett svart läder och gummit. Hur bra som helst! 2 veckor senare hade jag klickat hem ett original alligatorband från blocket. Väntar nu på ett ljusare som kommer med posten om en vecka eller två.. och ja, jag kollar redan efter fler :)
Tänkte kolla lite snabbt med er hur ofta ni som har många band faktiskt byter det? jag skiftar ungefär en gång i veckan men tänker att man bör väl hitta en favorit som blir det som sitter på typ hela tiden? eller? ;)
 
Välkommen till träsket. Eftersom banden byter karaktär på hela klockan så blir även favoriter utbytta ibland. Jag byter varannan dag i perioder och knappt alls i andra perioder. :)

Det här med Panerai och olika band.. Fattade inte alls grejen varför i princip alla Paneristis har så många olika band. Köpte min och fick två svarta med på köpet, ett svart läder och gummit. Hur bra som helst! 2 veckor senare hade jag klickat hem ett original alligatorband från blocket. Väntar nu på ett ljusare som kommer med posten om en vecka eller två.. och ja, jag kollar redan efter fler :)
Tänkte kolla lite snabbt med er hur ofta ni som har många band faktiskt byter det? jag skiftar ungefär en gång i veckan men tänker att man bör väl hitta en favorit som blir det som sitter på typ hela tiden? eller? ;)
 
Det här med Panerai och olika band.. Fattade inte alls grejen varför i princip alla Paneristis har så många olika band. Köpte min och fick två svarta med på köpet, ett svart läder och gummit. Hur bra som helst! 2 veckor senare hade jag klickat hem ett original alligatorband från blocket. Väntar nu på ett ljusare som kommer med posten om en vecka eller två.. och ja, jag kollar redan efter fler :)
Tänkte kolla lite snabbt med er hur ofta ni som har många band faktiskt byter det? jag skiftar ungefär en gång i veckan men tänker att man bör väl hitta en favorit som blir det som sitter på typ hela tiden? eller? ;)
Välkommen till träsket. :)
Jag byter nästan dagligen. Har väl original Asso som det band jag tar när jag inte orkar tänka eller känna efter men annars blir det nästan alltid vad jag trivs med för dagen. Har väl 3-4 band jag använder frekvent och ytterligare 2-3 jag använder ibland. Dock finns alltid känslan att man har ett band för lite. :D
 
Det här med Panerai och olika band.. Fattade inte alls grejen varför i princip alla Paneristis har så många olika band. Köpte min och fick två svarta med på köpet, ett svart läder och gummit. Hur bra som helst! 2 veckor senare hade jag klickat hem ett original alligatorband från blocket. Väntar nu på ett ljusare som kommer med posten om en vecka eller två.. och ja, jag kollar redan efter fler :)
Tänkte kolla lite snabbt med er hur ofta ni som har många band faktiskt byter det? jag skiftar ungefär en gång i veckan men tänker att man bör väl hitta en favorit som blir det som sitter på typ hela tiden? eller? ;)
Byter varje dag :) Klickade hem två st nya igår kväll. Jag känner mig lite som ensamseglaren (Johan Rheborg) som har sina måndagströjor, tisdagströjor osv.
 
Eftersom Sverige är en liten marknad så handlar det mest om vilken modell det är och vilket pris, samt att säljaren är pålitlig. Tror jag.

Okej! Funderar stenhårt på en PAM003 nu. Han vill ha 39k för den med en servicebox som enda tillbehör. Låter det okej eller?
Jag tycker att det är jävligt svårt att få en översyn på Panerai priser :banghead:
 
Okej! Funderar stenhårt på en PAM003 nu. Han vill ha 39k för den med en servicebox som enda tillbehör. Låter det okej eller?
Jag tycker att det är jävligt svårt att få en översyn på Panerai priser :banghead:
En vit 003:a alltså, från förr, utan servicehistorik och cert. Nä, inte 39K. Är säljaren känd / trovärdig?
 
En vit 003:a alltså, från förr, utan servicehistorik och cert. Nä, inte 39K. Är säljaren känd / trovärdig?

Vettefan riktigt, finns i en finsk FB grupp. Han har köpt klockan av en finsk handlare 06/2018 så han har ju inte haft den så länge heller. Vad tycker du en sån är värd? Om jag har förstått rätt är åtminstone servicen billig på det urverket!
 
Okej! Funderar stenhårt på en PAM003 nu. Han vill ha 39k för den med en servicebox som enda tillbehör. Låter det okej eller?
Jag tycker att det är jävligt svårt att få en översyn på Panerai priser :banghead:
003 tillverkades 97-01 ... ersattes av 113 mellan 02 och 13, vilket då är ett klart bättre hållbart alternativ ... och nuförtiden finns 563 eller 660 som snarlika alternativ. Varför en så gammal klocka, varför just 003?
 
Tillbaka
Topp