• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_0406.jpeg

Morgonlektyren efter en skön Panerai-GTG igårkväll. Undrar vad som fick @Denke att välja den här bilden på framsidan. Alltså, jag klagar inte. Möjligen bara på datumbubblan. ;-) Ha en go' fredag!
D72859A1-FEEF-4E3C-AE58-5AAF58C211CD.jpeg

Ok, gårdagens förälskelse blev helt klar 233. Hur mycket jag än gillar 422 börjar tankarna snurra om 44mm ändå inte är bättre när jag kör det som enda klocka. Så, finns det några alternativ till 233 överhuvudtaget om vi ser till case och känsla bland 44mm? (Bortser från komplikationerna). Ja, jag vet vad de flesta kommer att säga: KÖR! Men om vi ändå försöker vara lite sansade... Det jag gillar mest är det lite mer slimmade 1950 caset och så klart det domade glaset.

Edit: Ett litet förtydligande. Undrar lite vad som är näst bäst så att säga. Vet att det aldrig finns precis det man letar efter. :)

Senast ändrad:
Ok, gårdagens förälskelse blev helt klar 233. Hur mycket jag än gillar 422 börjar tankarna snurra om 44mm ändå inte är bättre när jag kör det som enda klocka. Så, finns det några alternativ till 233 överhuvudtaget om vi ser till case och känsla bland 44mm? (Bortser från komplikationerna). Ja, jag vet vad de flesta kommer att säga: KÖR! Men om vi ändå försöker vara lite sansade... Det jag gillar mest är det lite mer slimmade 1950 caset och så klart det domade glaset.
Inga alternativ än. :)

Vilka är era favorit straps i lådan som blir mest använda?
OEM bandet är bra och så även canvas men tycker det mer tillhör sommaren så tänkare något brunt i mer vintage stil eller liknande kan göra sig mer passande inför höst/vintern.

Vad ska man satsa på?
8F663094-01D2-4E61-8379-56166D681A40.jpeg

Vilka är era favorit straps i lådan som blir mest använda?
OEM bandet är bra och så även canvas men tycker det mer tillhör sommaren så tänkare något brunt i mer vintage stil eller liknande kan göra sig mer passande inför höst/vintern.

Vad ska man satsa på?
8F663094-01D2-4E61-8379-56166D681A40.jpeg
Toshi, Mays, m.fl. :)

Passar på att ställa en fråga till. Finns det några vettiga alternativ till OEM-armband om man vill ha ett tunt armband som passar min 512:a? Dvs. 22 mm och dressat, inte de klassiska tjocka armbanden för luminormodellerna med 24 mm mellan bandhornen. Tycker att OEM-bandet är otroligt skönt, men jag skulle vilja ha lite annat att byta med (helst krokodil/alligator, men andra material funkar också) och vill inte ruinera mig.

Tillbaka
Topp