• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Funderar på nytt band/gummi men det är svårt när originalgummit är så optimalt till just denna modell!

BE6F6EE3-79CD-4F27-8A36-6B9146A7E503.jpeg

9AAE2BBB-3F47-4A97-B5C4-F338163DB8B5.jpeg
127F510B-52CA-45D3-B79C-6626D5116FAE.jpeg

(PAM372) Gummit passar grymt men testa grått eller svart canvas, borde passa fint.

Underbar klocka, blir nog mitt nästa köp om jag inte går åt helt annat håll och en 372 istället. Har en helguld Daytona som inte används så mycket längre och med tanke på uppmärksamheten och rånrisken av guldklockor som råder just nu så är jag sugen på att sälja den och köpa en 317 och en 372 istället, givetvis lägga till lite men det kan det vara värt :)
Dragit samma slutsats. Har lite kvar i ett fack men numera köper jag enbart klockor som inte har samma risk med sig (eller värde).
Hmm, kan en 233 och 317 vara den ultimata Panerai dubbeln?

Dragit samma slutsats. Har lite kvar i ett fack men numera köper jag enbart klockor som inte har samma risk med sig (eller värde).
Båda är alldeles för komplicerade (hoho) och typ ser samma lika ut (förutom PVD) för den otränade men nördiga paneristin. Jag tänker att 372 och 634 kan vara den ultimata dubbeln. :p

457ec2f81e70773534c8527195a6215f.jpg

df3a68750c51eaccee804e30a869a44c.jpg

PAM 168, 40mm, en ovanlig Panerai. Foton stulna här https://www.tapatalk.com/groups/paneristi/my-first-panerai-pam00168-pam168-t308475.html#p1615852 där det också finns lite mer info. Jag skulle väldigt gärna se att Panerai skeppar några nya three-register-pandor i framtiden. De som finns från förr har lite aspekter som jag inte gillar samt är svåra att få tag på bra exemplar av. Här är en PAM 060 också, så ni hajar potentialen.
palb58a.jpg
Vore kul att se. Tror dock att 1940-boetten lämpar sig bättre för denn tavel-layout.

Tyvärr är det så, har varit nära nu 3 ggr inne i centrala Sthlm så jag har hängt av mig främst Rolex klockorna och då Daytonan i Rosegold är uppseendeväckande i sig och drar till sig fel element. Haft AP och även Hublot innan när de kom med Big Bang men inget märke har jag varit så nöjd med som Panerai, känns som de är i en helt egen klass och det farliga är att de väcker ännu mer habegär. Luskat runt lite på nätet efter en 317, går att köpa en helt ny från Monaco för 151000 kr. Vilket är bra, vet dock inte om den är ideala valet i kombo med min nyköpta 233. Jag är dock sugen på en ceramic klocka men också något mer klassiskt ur Luminor eller Radomir sortimentet. Slutar nog med flera är jag rädd för när det gäller mig:):cool:

Båda är alldeles för komplicerade (hoho) och typ ser samma lika ut (förutom PVD) för den otränade men nördiga paneristin. Jag tänker att 372 och 634 kan vara den ultimata dubbeln. :p

Det kan jag hålla med om, lite så mina tankar går med. Vill ha något som matchar min 233 men också något unikt och någon Bronzo lär man inte få tag på i rätt pris i alla fall :rolleyes:

Tyvärr är det så, har varit nära nu 3 ggr inne i centrala Sthlm så jag har hängt av mig främst Rolex klockorna och då Daytonan i Rosegold är uppseendeväckande i sig och drar till sig fel element. Haft AP och även Hublot innan när de kom med Big Bang men inget märke har jag varit så nöjd med som Panerai, känns som de är i en helt egen klass och det farliga är att de väcker ännu mer habegär. Luskat runt lite på nätet efter en 317, går att köpa en helt ny från Monaco för 151000 kr. Vilket är bra, vet dock inte om den är ideala valet i kombo med min nyköpta 233. Jag är dock sugen på en ceramic klocka men också något mer klassiskt ur Luminor eller Radomir sortimentet. Slutar nog med flera är jag rädd för när det gäller mig:):cool:
Alltså, sitter du på pengar så säger jag 360.

Precis, dock 47mm. Och 360 är en paneristi edition. :) Och när du tröttnar på den så köper jag den av dig, kanske :D

Haha...noterat! Känner mig genast mycket mer lugn! 360 är superfin och jag skulle vilja ha något som är precis som den. För dom som inte kan klockor så kan det lika gärna vara köpt på Ullared. Då har jag lyckats känner jag..

Tillbaka
Topp