• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jäklar vad bra den är. Hade kanske hoppats utan just det insertet bara :(

43618956_1885714798181732_303561420828573696_o.jpg

Ny bättre bild på den kommande bronzon

Jag skulle ta en second opinion av de andra här också iofs. Jag är bara en källa.

Jag är absolut ingen expert men hajade till i på Pre-A klockan som länkades för någon dag sen, i länken stod det att liknande pre-A klockor gått för 30k usd för några år sedan och nu ute för 8.5k usd. Det är inte alls samma klockor vi pratar om här men åtminstone Panerai. Min spontana tanke är att det känns som det finns en viss mån av osäkerhet i en sådan investering (vilket det dock såklart alltid finns när vi pratar klockor). Bara mina tankar :) grym Panerai oavsett!

GOAT-klass på 232, inget snack!

Är helt övertygad om att just du kommer fastna för den!
Jag skulle vilja testa en rad47 caset (både gamla och nyare) igen för att omvärdera det var ett bra tag sen jag klämde på en, då tyckte jag konstigt nog att rad47 inte funkade med min handled - blev anti-allt-47mm (säger jag som är besatt av 372 idag).

Är helt övertygad om att just du kommer fastna för den!
Jag skulle vilja testa en rad47 caset (både gamla och nyare) igen för att omvärdera det var ett bra tag sen jag klämde på en, då tyckte jag konstigt nog att rad47 inte funkade med min handled - blev anti-allt-47mm (säger jag som är besatt av 372 idag).
Mm, helt säker. Har ju provat några pjäser med det caset, tycker de sitter magiskt bra på mig!

Senast ändrad:
Ingen som råkar sitta på nåt av följande som de vill bli av med?

24mm
Dressigare svart läder, typ croco
Ljusare canvas
Brunt Asso-likt

Annars blir det att jaga på övriga internet helt enkelt.

Sugen på guldvisare, men är osäker på om jag kan bära upp 47 mm. Googlade lite och hittade PAM632. Vad säger expertisen om denna? Vad finns det mer för alternativ? Jag tänker främst Luminor, men jag får kanske börja tänka utanför boxen. Ska upp till huvudstaden kommande vecka, så hinner förhoppningsvis inom Nymans för att testa om 47 mm är ett alternativ.

Sugen på guldvisare, men är osäker på om jag kan bära upp 47 mm. Googlade lite och hittade PAM632. Vad säger expertisen om denna? Vad finns det mer för alternativ? Jag tänker främst Luminor, men jag får kanske börja tänka utanför boxen. Ska upp till huvudstaden kommande vecka, så hinner förhoppningsvis inom Nymans för att testa om 47 mm är ett alternativ.
Jag gillar 632. You have my axe. Frågan är om du får någons pilbåge, eller något annat förslag.

Den är schysst. Är det guldvisare som främst lockar eller har du andra tankar om storlek, tavellayout, boett mm?

Den är schysst. Är det guldvisare som främst lockar eller har du andra tankar om storlek, tavellayout, boett mm?
Jag vill egentligen ha något som kompletterar 111:an, så på många sätt överlappar väl 632 en hel del. Tänker att 111:an känns härligt svart/vit och det kunde vara trevligt med lite guld på en andra Panerai. Egentligen kanske det borde vara någon ref utan subsekund. Slutar väl med att man vill ha en 372 i 44mm. Om inte annat, för att man ska slippa köpa en uppsättning band till.

Jag vill egentligen ha något som kompletterar 111:an, så på många sätt överlappar väl 632 en hel del. Tänker att 111:an känns härligt svart/vit och det kunde vara trevligt med lite guld på en andra Panerai. Egentligen kanske det borde vara någon ref utan subsekund. Slutar väl med att man vill ha en 372 i 44mm. Om inte annat, för att man ska slippa köpa en uppsättning band till.
In house 8 dagar eller ETA?
300m eller duger 100m för dig?
Clean tavla utan komplikationer, typ datum etc?
Sandwich eller Painted?

Tillbaka
Topp