• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Neee. 44 är inte för stort... Inte för dig..
Snacka om att du eliminerar dig själv från 95% av allt godis Panerai har att erbjuda..
Ja, på både gott och ont. Manuell is the way to go vid 44. Automat bygger för mycket på höjden. :)
Haha med dina armar kan du köra 47 till och med. Handledsomkrets är överskattat
Tveksam, armarna växer men handlederna krymper. :nailbiting:
IMG_20181017_171410.jpg

Prövade mitt medföljande gummi idag på 422:an, märkte att det bara var en keeper och att det då blev en för lång flärp, lite segt då jag gillar det bandet. Brukar det alltid vara en keeper eller har jag slarvat bort den andra?

Är sugen på ett sånt där dragspels-gummi oavsett och nu känns det ju ännu mer legitimerat :D

Prövade mitt medföljande gummi idag på 422:an, märkte att det bara var en keeper och att det då blev en för lång flärp, lite segt då jag gillar det bandet. Brukar det alltid vara en keeper eller har jag slarvat bort den andra?

Är sugen på ett sånt där dragspels-gummi oavsett och nu känns det ju ännu mer legitimerat :D
Alltid bara en keeper till klassikergummit. Enda undantaget hittills är det nya blåa som medföljde min 932, både det och ett likadant sådant som @azcii just plockat in i 24mm har två keepers..

Alltid bara en keeper till klassikergummit. Enda undantaget hittills är det nya blåa som medföljde min 932, både det och ett likadant sådant som @azcii just plockat in i 24mm har två keepers..

Tack för info! Det gör ju detta bandet värdelöst för mig haha. Finns ju säkert i mindre storlek dock. Aja, då får det verkligen bli ett grönt dragspelsgummi innan nästa badsäsong. Kanske en bra julklapp att lägga till sig själv under granen :D

Tack för info! Det gör ju detta bandet värdelöst för mig haha. Finns ju säkert i mindre storlek dock. Aja, då får det verkligen bli ett grönt dragspelsgummi innan nästa badsäsong. Kanske en bra julklapp att lägga till sig själv under granen :D
Köp ett no-name Ebay gummi i samma storlek och färg, flytta flärpen :) så gjorde jag

Har extra keepers på Krons. Kostar knappt något :)

Nja, du vet att det inte är så enkelt ;)

Vissa batcher kommer med två keepers, oberoende av färg. De gör som de vill...

Färre band på 26 mm sidan, främst 22-24 som finns inne :)

Hojta ett tag i förväg så kan jag beställa om det är något speciellt. Har ett grönt canvas, och svart dragspel hemma i 26, annars ett cashmere i 26/26.

Hojta ett tag i förväg så kan jag beställa om det är något speciellt. Har ett grönt canvas, och svart dragspel hemma i 26, annars ett cashmere i 26/26.

Ah ok! Absolut, tror det lutar åt grönt dragspel. Alla mina band är i princip olika nyanser av brunt just nu så tror cashmere blir för likt. Hojtar nån gång i dec!

Hellevette vad jag letade efter den där keepern innan @azcii bekräftade för mig att de där gummina bara kommer med en keeper. :D

• Like
Reactions: Rey

Grönt canvas i 26mm? Är det ett sådant med kardborre? Eller finns de bara i 24mm?

Varför väljer man att skriva ut modellerna på det här viset egentligen? :D Nu blev det lite att jag hackar på Krons, men de är ju inte ensamma direkt. Jag gissar att Panerai säger att man ska ange dem på det här viset, men det är ju inte alltid unika namn, speciellt inte den sista.

"Upptäck även Luminor 1950 Tourbillon GMT, Luminor Submersible 1950 BMG-TECHTM 3 Days Automatic, Luminor California 8 Days DLC och Radiomir 1940 3 Days Acciaio."

Tillbaka
Topp