Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inga som helst konstigheter. Finns inget som säger att en klocka ska slå över direkt. Olika urverk funkar olika; Panerai slår över successivt..Merket i går at min 682 började datumbytet kl 23:30. Er det standard på alle panerai at de har ganske segt datumbyte?
Snyggt. Tror att det lite ljusare av de tre var lite extra snyggt faktiskt.Då kom banden från Swordstraps. Jättenöjd!
![]()
Hustrun kommer att förlåta dig när hon ser hur fin den är och hur lycklig du är, tids nog.Tackar. Ja, det väl egentligen en fråga om prioriteringar. Tror dock inte hustrun ser det på samma sätt ...![]()
Lite kort från kvällens event på Krons. Bra ordnat @Ernesto!
![]()
![]()
BMG 692
![]()
1305
![]()
@Palenkovich inception
![]()
![]()
779
![]()
@SIRdavid s 233
![]()
![]()
791
![]()
767 = massor med pengar
You've gotten the @azcii bug, "grönt är skönt"?Hej gott folk. Vill bara meddela att min 425:a kommer upp till försäljning inom kort. Hoppas härmed att min förklaring till detta illdåd är godtagbart.
Förklaringen: 736,911 (ena, kanske båda, ska jagas)
@Palenkovich har "blått är flott"-sjukan. Jag har "ecru är inte fy" / "beiget är fräscht" / "fauxtina är det fina" / "gult är inte fult".You've gotten the @azcii bug, "grönt är skönt"?
Noen som vet hvor man kan kjøpe gummi til panerai? Skulle hatt et orginalgummi, men i andre farger.
Er det bare Krons og Nymans som gjelder? Vet noen eventuellt hva banden koster der og om dom bruker ha på lager?
Funderar også på å prøve en storlek mindre en standard. Noen som har testet og vet om det er veldig stor skillnad på lengden? Finner ikke mått nånstans på Panerais hemsida.
Har du provat det? Tenkte om det går å jämføre storleken.Tror gummit kostar runt 1800 sek, den mindre storleken är löjligt liten - så vi smala får dras med den vanliga storleken även om den är lite för stor.
Har du provat det? Tenkte om det går å jämføre storleken.
Jag använder hålet lengst inn (lite for tight) eller det näst lengst inn (lite for løst). Tror du det fortfarande blir for litet?
Ahh, såpass. Det vanliga funkar heldigvis, men litt synd at man hamner mitt mellan två hål.Det är byggt för handleder på en liten tjej, tror inte det kommer passa dig
Ahh, såpass. Det vanliga funkar heldigvis, men litt synd at man hamner mitt mellan två hål.
Tack for svar![]()
Smart! De skal jeg prøve.Har hört att man ska prova ett AM spänne istället för oem om man är mellan två hål. @azcii tror jag det var som sa det
Paneraigummit sitter alltid perfekt eftersom det är elastiskt. Likaså de oem-band med kardborre. Kardborre kan du justera ner på en hundradels millimeter.Smart! De skal jeg prøve.
Kanskje kan funke med en deployant clasp. Typ Hirsch. Noen som har testet på Panerai gummit?
Toshi Nero ja. The shit.Satan va bra den är. Sitter tydligen ett Toshi Nero på, bra skit det oxå. Tjockleken på bandet lirar fint med boettstorleken
![]()
1312
Ingen aning, hängde med på köpet. Hur som en positiv överraskningToshi Nero ja. The shit.Mitt gamla, gissar jag.
![]()
Tyvärr inte. Det er helt klart et av dom sköneste banden jag har provat. Mycket bättre en t.ex sub med rubberb, men det er lite for tight eller lite for löst så tror det kommer bli bättre med et AM spänne.Paneraigummit sitter alltid perfekt eftersom det är elastiskt. Likaså de oem-band med kardborre. Kardborre kan du justera ner på en hundradels millimeter.
På vilket sätt skulle ett after market-spänne förändra hur klockan sitter? Det fattar jag inte.Tyvärr inte. Det er helt klart et av dom sköneste banden jag har provat. Mycket bättre en t.ex sub med rubberb, men det er lite for tight eller lite for löst så tror det kommer bli bättre med et AM spänne.
Det går att justera vid service. Min slår över exakt nu efter service.Merket i går at min 682 började datumbytet kl 23:30. Er det standard på alle panerai at de har ganske segt datumbyte?
Det är väl längden på spännet, samt eventuellt en annan vinkel på bygeln som gör att passformen kan bli annorlunda.På vilket sätt skulle ett after market-spänne förändra hur klockan sitter? Det fattar jag inte.