• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

På vilket sätt skulle ett after market-spänne förändra hur klockan sitter? Det fattar jag inte.

Det är väl längden på spännet, samt eventuellt en annan vinkel på bygeln som gör att passformen kan bli annorlunda.
Jag har testat på mina gummin, och det är faktiskt skillnad i hur banden sitter jämför med originalspännet.

Exakt. I og med at den er liiite tight så kan et aftermarket spänne som er några milimeter länger göra at den sitter lite lösare. Eller et mindre spänne och gå ut et hål.

Det är väl längden på spännet, samt eventuellt en annan vinkel på bygeln som gör att passformen kan bli annorlunda.
Jag har testat på mina gummin, och det är faktiskt skillnad i hur banden sitter jämför med originalspännet.
Jaha, det har jag aldrig tänkt på eller märkt av. Jag har både original och AM och jag har uppfattat dem som identiska till formen. Loggan saknas så klart på AM. Måste titta djupare på detta för det låter inte troligt, men ni har säkert rätt.

Jaha, det har jag aldrig tänkt på eller märkt av. Jag har både original och AM och jag har uppfattat dem som identiska till formen. Loggan saknas så klart på AM. Måste titta djupare på detta för det låter inte troligt, men ni har säkert rätt.
Jag tror vi syftar på olika saker. Du tänker AM som en 1:1 kopia av Panerais spänne, medan jag syftar på spännne av pre-V stuk generellt. Jag får be om ursäkt för otydligheten.

Sitter riktigt bra! :)
image.jpg

Tack, de du pratar om tror jag aldrig att jag träffar på. De jag har är lika i storlek, men nu måste jag kontrollmäta.
Finns massa olika former och kvaliteter på spännen. De rundade som många här kör ger jag inte mycket för. Vasst och nära 1:1 ska det vara för att jag ska bli nöjd.

Tillbaka
Topp