Wow, imponerade val! 786 är svårslagen duo. Vilken trippel! Så olika fast ändå.... Jag gillar verkligen både den vita och destron. Jag tycker de är stilriktiga att de kommer kännas riktigt bra i minst 100 år. Den vita passar en finländare, men den är mångas våta dröm, min t. ex. Stort grattis! Kommer det en dag som du tröttnar, kan jag vara intresserad.Har haft min 560 nu drygt 1,5 år, och gillar verkligen sandwich tavlan med den härliga lumen. 8-dagars gångreserven är också nåt jag uppskattar högt. Min första klocka med manuellt urverk förresten.
![]()
![]()
Var ute efter att komplettera klockan med någon trevlig Radiomir-modell med wirelugs, men då dök det upp en möjlighet att klippa ett set som jag ibland sneglat på. Setet är PAM786, alltså bestående av PAM649 och PAM650. Speciellt 650 med den vita tavlan och blåa markeringar/index var en dealbreaker, är ju en perfekt klocka för en finne. Destro med DLC var jag väl lite skeptisk till, men gillar faktiskt hur den sitter på vänsterhanden.
![]()
![]()
![]()
Så nu sitter man på en trippel med 8-dagarsverk. Kanske inte den roligaste trippeln inom Panerai, men bortsett från samma boettform och verk, känns de ändå tillräckligt olika utseendemässigt. Hur tycker ni?
![]()
Radiomiren är inte helt bortglömt, men nya inköp är inte planerade till nära framtiden. Men man vet ju aldrig....
Senast ändrad: