Bjussa. Gärna på bilder, skulle vilja se hur 389 bygger på. HöjdenTänkte kolla den idag...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bjussa. Gärna på bilder, skulle vilja se hur 389 bygger på. HöjdenTänkte kolla den idag...
I’ll fix.Bjussa. Gärna på bilder, skulle vilja se hur 389 bygger på. Höjden
Så litt på bildene på bronze subben, men blir vel ikke helt samme. Ble lagt opp 2-3 bilder på en bronze sub som så helt sinnesjukt snygg ut noen sider tilbake, men tviler på at det kommer bli samma look på stål.
Takk, da blir det litt lettere å finne når jeg vet hvem som har lagt opp bilder![]()
Här har du en länk till en som flera här köpt av, https://www.bosphorusleather.com/watch-strapSå litt på bildene på bronze subben, men blir vel ikke helt samme. Ble lagt opp 2-3 bilder på en bronze sub som så helt sinnesjukt snygg ut noen sider tilbake, men tviler på at det kommer bli samma look på stål.
Takk, da blir det litt lettere å finne når jeg vet hvem som har lagt opp bilder![]()
Noen som har noen bra tips på läderband til en 682?
Brunt eller svart? Annen farge?
Blankt eller ”vintage” look?
Ljust eller mörkt?
Merke og butikk som selger bra band til en rimlig pris?
Fundert på OEM, men vil helst ikke legge altfor mye da jeg troligen ikke kommer använda bandet så veldig ofte, men gjerne noe med okei kvalitet.
Noen som har bilder på submersible på läder som inspirasjon kanskje?
Säger bara @MickeJ han kan han.Noen som har noen bra tips på läderband til en 682?
Brunt eller svart? Annen farge?
Blankt eller ”vintage” look?
Ljust eller mörkt?
Merke og butikk som selger bra band til en rimlig pris?
Fundert på OEM, men vil helst ikke legge altfor mye da jeg troligen ikke kommer använda bandet så veldig ofte, men gjerne noe med okei kvalitet.
Noen som har bilder på submersible på läder som inspirasjon kanskje?
Så litt på bildene på bronze subben, men blir vel ikke helt samme. Ble lagt opp 2-3 bilder på en bronze sub som så helt sinnesjukt snygg ut noen sider tilbake, men tviler på at det kommer bli samma look på stål.
https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/page-813#post-2230168Här har du en länk till en som flera här köpt av, https://www.bosphorusleather.com/watch-strap
Personligen tycker jag att Submersible passar bäst på gummi och canvas. Sök också här i tråden efter fler förslag. Jag tror det var @mårt som gjorde ett riktigt bra inlägg med flera länkar till olika tillverkare tillsammans med hans egna kommentarer. Vilken sida var det?
Hjälp till självhjälp. Har du manuellt plöjt igenom informationen på watchbase.com? Om inte, gör det.Bäste pangerajjare, nu ber jag ödmjukt om åsikter och hjälp här för jag sitter fast i valet av första pannan.
Idag har jag en 42mm-klocka och är helt inställd på att den Panerai jag köper är större än den, dvs 44 eller 47mm.
So far so good, men nu kommer kickern:
- Det är en Luminor.
- Den har gärna så lite text som möjligt på tavlan, och inga komplikationer såsom gmt eller datum (eventuellt sekund men inte mer än så).
- Den har tobacco-tavla.
- Den har inte silverfärgade visare.
- Önskvärt, men absolut inget krav, är 8/10 dagars-verk.
- Den har en power reserve på baksidan med visare(!) och därmed då också glasbaksida. Det är ju egentligen en löjlig grej men det känns praktiskt och lite kul med PR-visaren på ett manuellt verk.
Har sneglat på några olika referenser men skriver inte ut dom för att hålla era tankebanor öppna så att säga. Ska givetvis testa både 44 och 47mm på handleden när tillfälle ges (dvs när jag hinner gå förbi Nymans eller Krons).
Jag har försökt vara så utförlig som möjligt ovan men har säkert missat eller inte tänkt på något, jag har inte forskat jättedjupt i detta (knappt doppat tårna faktiskt) men jag vet att ni sitter på i princip obegränsad kunskap inom ämnet så det kanske är busenkelt för er? Finns "min" klocka där ute eller är det läge att börja omprioritera i kravspecen?![]()
Hur kan jag ha levt hela mitt liv utan att ha sett denna sida förut?! Tack för hjälpen till självhjälpenHjälp till självhjälp. Har du manuellt plöjt igenom informationen på watchbase.com? Om inte, gör det.
42... pam682 .. sen har du guldaren 684Har jag bara drömt det eller finns det en 40mm dykare från Panerai? Med vridring alltså
![]()
![]()
PAM372 kan möjligtvis vara världens bästa klocka.
Nä, 422 har jag redan uteslutit. 372 vann.Om du slänger på en subsekund och en PR mätare där bak så har du rätt![]()
Ne, men riktigt bra är den!![]()
![]()
Nä, 422 har jag redan uteslutit. 372 vann.![]()
Bäste pangerajjare, nu ber jag ödmjukt om åsikter och hjälp här för jag sitter fast i valet av första pannan.
Idag har jag en 42mm-klocka och är helt inställd på att den Panerai jag köper är större än den, dvs 44 eller 47mm.
So far so good, men nu kommer kickern:
- Det är en Luminor.
- Den har gärna så lite text som möjligt på tavlan, och inga komplikationer såsom gmt eller datum (eventuellt sekund men inte mer än så).
- Den har tobacco-tavla.
- Den har inte silverfärgade visare.
- Önskvärt, men absolut inget krav, är 8/10 dagars-verk.
- Den har en power reserve på baksidan med visare(!) och därmed då också glasbaksida. Det är ju egentligen en löjlig grej men det känns praktiskt och lite kul med PR-visaren på ett manuellt verk.
Har sneglat på några olika referenser men skriver inte ut dom för att hålla era tankebanor öppna så att säga. Ska givetvis testa både 44 och 47mm på handleden när tillfälle ges (dvs när jag hinner gå förbi Nymans eller Krons).
Jag har försökt vara så utförlig som möjligt ovan men har säkert missat eller inte tänkt på något, jag har inte forskat jättedjupt i detta (knappt doppat tårna faktiskt) men jag vet att ni sitter på i princip obegränsad kunskap inom ämnet så det kanske är busenkelt för er? Finns "min" klocka där ute eller är det läge att börja omprioritera i kravspecen?![]()
![]()
![]()
Hur gick det?![]()
Sjukt cool och ovanligt köp!!! Är ju som bekant svag för destroHar haft min 560 nu drygt 1,5 år, och gillar verkligen sandwich tavlan med den härliga lumen. 8-dagars gångreserven är också nåt jag uppskattar högt. Min första klocka med manuellt urverk förresten.
![]()
![]()
Var ute efter att komplettera klockan med någon trevlig Radiomir-modell med wirelugs, men då dök det upp en möjlighet att klippa ett set som jag ibland sneglat på. Setet är PAM786, alltså bestående av PAM649 och PAM650. Speciellt 650 med den vita tavlan och blåa markeringar/index var en dealbreaker, är ju en perfekt klocka för en finne. Destro med DLC var jag väl lite skeptisk till, men gillar faktiskt hur den sitter på vänsterhanden.
![]()
![]()
![]()
Så nu sitter man på en trippel med 8-dagarsverk. Kanske inte den roligaste trippeln inom Panerai, men bortsett från samma boettform och verk, känns de ändå tillräckligt olika utseendemässigt. Hur tycker ni?
![]()
Radiomiren är inte helt bortglömt, men nya inköp är inte planerade till nära framtiden. Men man vet ju aldrig....
Har mobilen tankad med bilder och har röven på slayerkonsert!