• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BBA3BE61-9B62-469C-BBAB-342DF47173B6.jpeg

B99A096C-EBF1-4C24-B005-2B3E89B6A6A6.jpeg

Den där bandboxen...... :wideyed:
Typ den sämsta bandboxen tillverkad. (om det nu är den till höger du menar)
Lådorna är fel storlek och banden blir för höga så det går inte att stänga om det inte är helt oanvända, platta band.
Panerai skickade ut en instruktion hur man var tvungen att montera ihop bandändarna för att lådan skulle kunna användas.

Typ den sämsta bandboxen tillverkad. (om det nu är den till höger du menar)
Lådorna är fel storlek och banden blir för höga så det går inte att stänga om det inte är helt oanvända, platta band.
Panerai skickade ut en instruktion hur man var tvungen att montera ihop bandändarna för att lådan skulle kunna användas.
Hehe, OK. Hälften är ju redan vunnet eftersom det står Panerai på. ;)

Var sugen på att beställa straps från Toshi tills jag såg att han bara gör parallella ändar, förslag på någon liknande som gör 24/22mm?

Jag tror man skulle kunna torka ut plexit med någon form av lösningsmedel för att påskynda processen men tror jag jobbar vidare på att få till det på naturlig väg.
Just det exemplaret som jag visade i inlägget var den faktiska klockan som var med och sänkte/oskadliggjorde HMS Valiant så det kanske också påverkade åldrandet:)

Tillbaka
Topp