Nej. Men de är ganska nära.Har 1392 samme storlek og boet som 682?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej. Men de är ganska nära.Har 1392 samme storlek og boet som 682?
Vet du vad som skiljer dom?Nej. Men de är ganska nära.
Många saker. Jag kan nog lista det mesta men det blir en lång lista. Själva boetten är tunnare men ringen gör ju den typ lika tjock.Vet du vad som skiljer dom?
Jag funderar på att köpa en, bara för att få starta lilla Panerai-tråden. Tänk, det är sju (7) millimeter som skiljer mellan himmel och helvete. En avgrundsdjup ravin.Det är ju det jag säger, för böfvelen. Låtom oss bojkotta 40mm Luminor.![]()
TakkMånga saker. Jag kan nog lista det mesta men det blir en lång lista. Själva boetten är tunnare men ringen gör ju den typ lika tjock.
Go for it!Takk
Nå ble jeg mildt sagt ganske sugen på en 1392 også.. perfekt sammen med min 682.. og jeg som ikke skulle kjöpe noen nye klokker på en stund..![]()
Takk
Nå ble jeg mildt sagt ganske sugen på en 1392 også.. perfekt sammen med min 682.. og jeg som ikke skulle kjöpe noen nye klokker på en stund..![]()
Såg för övrigt en Panerai i vinbaren på NK i GBG några dagar innan nyår, blev sugen på att gå fram och tjöta Panerai men då hade man ju blivit idiotförklarad så jag skippade det.![]()
Fan vad kul, spännandeFörhoppningsvis hämtar jag min första manuella Panerai imorgon! Väntar otåligt som ett litet barn på julafton![]()
Jo, er forsåvidt sugen på alt av Panerai.. skulle aldri kjöpt den försteInte sugen på en 44mm med bettarinicase då?![]()
Det kan inte finnas en person på jorden som bär Panerai som inte har klockintresse. Det kan inte vara möjligt.Blir ju extremt jobbigt om personen med pannan har 0 klockintresse![]()
Jo, er forsåvidt sugen på alt av Panerai.. skulle aldri kjöpt den förste
Tenkte faktisk gå forbi Nymans eller Krons i morgen på lunsjen og pröve litt ulike. Kanskje kan funke med en 44 også.
Det kan inte finnas en person på jorden som bär Panerai som inte har klockintresse. Det kan inte vara möjligt.
Ge oss en liten hint. Berätta allt utan att berätta så mycket.Förhoppningsvis hämtar jag min första manuella Panerai imorgon! Väntar otåligt som ett litet barn på julafton![]()
Det kan inte varit slumpen som avgjorde klockvalet. Det är ju inte som att springa genom ICA och rycka allt som ligger på kortsidorna bara för det ligger i ens väg.Finns folk till allt![]()
Köp en 722 det är samma som 1392 fast den har länk som även passar din 682. Grym kombo..Takk
Wauh. (har som nyårslöfte att uttrycka känslouttryck och imperativ fonologiskt.)Ingen av mina pannor har lyst lika starkt som min bronzo.
![]()
Tycker den sitter fantastiskt bra för att vara 47mm. Wire luggarna gör ju att den inte upplevs så stor som t ex. 422/372.Hur sitter 424? Om man jämför med något ”vanligt” som 111/510
Det kan inte varit slumpen som avgjorde klockvalet. Det är ju inte som att springa genom ICA och rycka allt som ligger på kortsidorna bara för det ligger i ens väg.
Men numera sedan de finns i skylten hos Krons och Nymans så vet jag folk som har köpt bara för att.Det kan inte varit slumpen som avgjorde klockvalet. Det är ju inte som att springa genom ICA och rycka allt som ligger på kortsidorna bara för det ligger i ens väg.
Stor urtavla men sitter bättre än 44mm.Hur sitter 424? Om man jämför med något ”vanligt” som 111/510
Den är 16mm, dvs tjockare än både nya och gamla 44mm Luminor. Jag klarar tjocka klockor, men vad jag säger är att den här är felproportionerad.
Har du ingen bild? Det är alldeles för få bilder på 40 mm i tråden. Sen borde du komma på nästa gtg.Har ägt både 392, 1392 och 01048 och den sista bärs utan tvekan bäst vad gäller både höjd och lug to lug. Går ju inte ens jämföra dessa två boetter på det sättet du gör. Man får ju lägga på typ 5 mm @ 1950-boetterna.
01048 är utan tvekan den trevligaste pannan jag ägt utav de 7-8 stycken jag haft. Jag har dock smala handleder (16 cm). Enda jag hade svårt för var datumbubblan men det har gått över och till och med blivit en positiv detalj.
Har man smala handleder så tycker jag absolut att 01048 är en extremt vass kandidat, har man inte det så finns det såklart ingen mening att gå på 40 mm. Finns många med för stora pannor för sina handleder här inne iaf det är en sak som är säker.
Och det dumma svaret att en panna ska vara stor är inte samma sak som att en panna ska vara för stor. Det ser inte bra ut när luggarna sticker ut en halvmeter utanför handleden. 01048 är en stor klocka på mig.
Allt gott!
EDIT: såg att jag citerade fel inlägg, skit samma![]()