• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite coolt att mina två senaste inköp 127 och 004 har samma matricola# - 85. Inget som jag aktivt letade efter, insåg det först rätt nyligen, lite synd att man inte är född 85.
Har aldrig varit med om liknande tidigare och det kommer antagligen aldrig ske igen. Yes jag ska köpa lotter.

02BA684A-EEB1-4F4D-9938-CCA3015BDCE3.jpeg

Senast ändrad:
Vi är som sagt några som har för avsikt att åka och representera Paneristi Sweden. Yes, det är långt kvar, men jag kommer ändå att starta en PM-tråd redan nu där vi kan synka oss. Hojta till den som wants in!

Släng med mig i tråden, vet inte hur hösten ser ut än (vem gör det!?) men ju tidigare man vet desto lättare att försöka planera in det :)

Har nog kommit fram till att en 111 med sandwich dial eller 112 med sandwich är bra att starta med möjligtvis en 590 Så nu får man börja leta lite. 111 känns mest aktuell men när slutade dom med sandwich tavla på den?

Senast ändrad:
Tack, värdefullt att höra. Jag hann ej titta på boxen men säljaren sa att det kom med ett extra plexi så tog honom på orden. Ska ta mig en vända idag igen och reda ut saker :)
Skiljer det mycket avseende kapningen av glaset och vilka brytningar man får? Eller är det framförallt känslan av vintage?
Q: 2014 - Sista 372 med 26/26mm.
R: 2015 - sista 372 med plexi. 26/22mm band.

Om du kollar min jämförelse i recensionsdelen mellan 422 och 372 så har du både foton och utlåtande om skillnader, eller snarare brist på skillnader där. Plexi är coolare, safirglaset verkar ju ändå vara tillverkat av smör.

Vad sägs om att börja skriva ut referensnummer igen på de klockor man postar så man slipper alla frågor om ref? På så sätt kan intresset spridas och även lurkers som inte orkar fråga kan lära sig...

Som bonus kan man då även sök upp foton på olika referenser, även de foton man själv lagt upp.

Vad sägs om att börja skriva ut referensnummer igen på de klockor man postar så man slipper alla frågor om ref? På så sätt kan intresset spridas och även lurkers som inte orkar fråga kan lära sig...

Som bonus kan man då även sök upp foton på olika referenser, även de foton man själv lagt upp.
Verkar fullkomligt orimligt. :D

Om folk kommer ihåg skrivs det, alternativ fråga. Lika i alla trådar här på forumet, det glöms skriva ref då och då.

Tillbaka
Topp