Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ditt födelseår?Lite coolt att mina två senaste inköp 127 och 004 har samma matricola# - 85. Inget som jag aktivt letade efter, insåg det först rätt nyligen.
Har aldrig varit med om liknande tidigare och det kommer antagligen aldrig ske igen. Yes jag ska köpa lotter.
![]()
Ditt födelseår?![]()
372?En av de snyggaste pannorna imho
Bild lånad från nätet
![]()
Det hjälper att veta att alla submersible i den nuvarande kollektionen som inte är 44mm är Luminor 1950.
Vi är som sagt några som har för avsikt att åka och representera Paneristi Sweden. Yes, det är långt kvar, men jag kommer ändå att starta en PM-tråd redan nu där vi kan synka oss. Hojta till den som wants in!Vilka hänger med ?
![]()
PingVi är som sagt några som har för avsikt att åka och representera Paneristi Sweden. Yes, det är långt kvar, men jag kommer ändå att starta en PM-tråd redan nu där vi kan synka oss. Hojta till den som wants in!
Vi är som sagt några som har för avsikt att åka och representera Paneristi Sweden. Yes, det är långt kvar, men jag kommer ändå att starta en PM-tråd redan nu där vi kan synka oss. Hojta till den som wants in!
Lite coolt att mina två senaste inköp 127 och 004 har samma matricola# - 85. Inget som jag aktivt letade efter, insåg det först rätt nyligen, lite synd att man inte är född 85.
Har aldrig varit med om liknande tidigare och det kommer antagligen aldrig ske igen. Yes jag ska köpa lotter.
![]()
Jag är 85a, du kan skänka båda för en symbolisk summa![]()
Jag kollade under Collections > Luminor 1950 men hittade inte den. Men har läst i tråden att deras hemsida inte riktigt är den bästaDet hjälper att veta att alla submersible i den nuvarande kollektionen som inte är 44mm är Luminor 1950.
Jag är på!Vilka hänger med ?
![]()
Den liggger precis där, scrolla några rader till ner.Jag kollade under Collections > Luminor 1950 men hittade inte den. Men har läst i tråden att deras hemsida inte riktigt är den bästa![]()
Det är en 106Stenhård va namnet, 024 på länk hur gick det till?
Vore skoj...lägg gärna med mig i tråden.Vilka hänger med ?
![]()
Oavsett grym...Det är en 106![]()
Har nog kommit fram till att en 111 med sandwich dial eller 112 med sandwich är bra att starta med. Så nu får man börja leta lite. 111 känns mest aktuell men när slutade dom med sandwich tavla på den?
Vi är som sagt några som har för avsikt att åka och representera Paneristi Sweden. Yes, det är långt kvar, men jag kommer ändå att starta en PM-tråd redan nu där vi kan synka oss. Hojta till den som wants in!
INVi är som sagt några som har för avsikt att åka och representera Paneristi Sweden. Yes, det är långt kvar, men jag kommer ändå att starta en PM-tråd redan nu där vi kan synka oss. Hojta till den som wants in!
Q: 2014 - Sista 372 med 26/26mm.Tack, värdefullt att höra. Jag hann ej titta på boxen men säljaren sa att det kom med ett extra plexi så tog honom på orden. Ska ta mig en vända idag igen och reda ut saker
Skiljer det mycket avseende kapningen av glaset och vilka brytningar man får? Eller är det framförallt känslan av vintage?
Verkar fullkomligt orimligt.Vad sägs om att börja skriva ut referensnummer igen på de klockor man postar så man slipper alla frågor om ref? På så sätt kan intresset spridas och även lurkers som inte orkar fråga kan lära sig...
Som bonus kan man då även sök upp foton på olika referenser, även de foton man själv lagt upp.
Vad sägs om att börja skriva ut referensnummer igen på de klockor man postar så man slipper alla frågor om ref? På så sätt kan intresset spridas och även lurkers som inte orkar fråga kan lära sig...
Som bonus kan man då även sök upp foton på olika referenser, även de foton man själv lagt upp.
Hur är säljaren? Ingår allt? Etc.Några speciella saker som utmärker en fake pam111? Är sugen på den här. Vad tror panna eliten?
![]()
![]()
![]()