• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Längtar efter att få prata om nyheterna. Det är en som, för mig, är så himla wow och inom ”rimliga” pengar också ;)

9D16C7B1-6506-4E80-B86F-AA840C6DED08.gif


:)
 

Rey

Rolex
Jag tolkar det som typ 60k för någon modell som man skulle tro var dyrare.

Om inte @Ernesto blivit fartblind i klockbutiken :D måste ju iaf vara under 100k.. jag tror på 80k för något som vi normalt skulle tro 100+ om!

Det verkar som de kommer släppa nån grej varje dag enligt instagram, borde dock läcka som ett såll när de första får tjuvtitta (ping @Palenkovich ).. vilket datum åker du ner?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Om inte @Ernesto blivit fartblind i klockbutiken :D måste ju iaf vara under 100k.. jag tror på 80k för något som vi normalt skulle tro 100+ om!

Det verkar som de kommer släppa nån grej varje dag enligt instagram, borde dock läcka som ett såll när de första får tjuvtitta (ping @Palenkovich ).. vilket datum åker du ner?
Han borde ju ha rest idag eller möjligen imorgon. VIP-visningen är imorgon.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min gissning går på en 44mm submersible i 1389 stuk... Jag vet att det mest är förhoppningar men tror den skulle bli poppis.
Hade gärna sett en 44mm men sällan en tillverkare tillhandahåller 3 storlekar av samma modell. Vi såg väl däremot en läckt bild på en 1389 i 42mm för ett tag sedan? Har för mig det i alla fall.
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Hade gärna sett en 44mm men sällan en tillverkare tillhandahåller 3 storlekar av samma modell. Vi såg väl däremot en läckt bild på en 1389 i 42mm för ett tag sedan? Har för mig det i alla fall.

Jepp. @azcii som postade några sidor bakåt i tråden. Teori av någon att den var photoshopad. Men det vore onekeligen skoj om den kom.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Verkligen. Hade nog fått över lite folk, inklusive mig, från Rolex-träsket.
Har noll koll på vad svenska listpriset är på 682 men de är ju helt klart roligare designmässigt än en Sub. För mig är 682 för liten så jag hoppas på en 44mm modell. 1389 funkar kanon för mig i och för sig, men ändå. Hade gärna sett en 44mm modell i stål.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Om inte @Ernesto blivit fartblind i klockbutiken :D måste ju iaf vara under 100k.. jag tror på 80k för något som vi normalt skulle tro 100+ om!

Det verkar som de kommer släppa nån grej varje dag enligt instagram, borde dock läcka som ett såll när de första får tjuvtitta (ping @Palenkovich ).. vilket datum åker du ner?
Flyger imorrn förmiddag. En sväng till hotellet och sen upphämtning på eftermiddagen av boutique manager för transport till SIHH. Där bjuds på visning av alla nyheter efterföljt av middag med övriga inbjudna kunder och JMP :)

Hinner lurka runt på mässan under måndagen också innan flyget hem går på eftermiddagen..
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Har noll koll på vad svenska listpriset är på 682 men de är ju helt klart roligare designmässigt än en Sub. För mig är 682 för liten så jag hoppas på en 44mm modell. 1389 funkar kanon för mig i och för sig, men ändå. Hade gärna sett en 44mm modell i stål.

På panerai.com ligget 682 på 8500 €, ca 87000 sek. Lite dyrare än ny sub alltså. Är AD villigare att prata om priset på Panerai än de är gällande SS Rolex?
 

Rey

Rolex
Flyger imorrn förmiddag. En sväng till hotellet och sen upphämtning på eftermiddagen av boutique manager för transport till SIHH. Där bjuds på visning av alla nyheter efterföljt av middag med övriga inbjudna kunder och JMP :)

Hinner lurka runt på mässan under måndagen också innan flyget hem går på eftermiddagen..

Bra upplägg! Bildförbud? ;)
 
Topp