• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

På panerai.com ligget 682 på 8500 €, ca 87000 sek. Lite dyrare än ny sub alltså. Är AD villigare att prata om priset på Panerai än de är gällande SS Rolex?
Med endast 2st ADs med samma ägare i Sverige är ju konkurrensen låg. Internationellt vet jag att det går att få ner priserna, precis som det går på de flesta andra märken.

Flyger imorrn förmiddag. En sväng till hotellet och sen upphämtning på eftermiddagen av boutique manager för transport till SIHH. Där bjuds på visning av alla nyheter efterföljt av middag med övriga inbjudna kunder och JMP :)

Hinner lurka runt på mässan under måndagen också innan flyget hem går på eftermiddagen..
Låter ju snitjobbigt. :D ;)

Med endast 2st ADs med samma ägare i Sverige är ju konkurrensen låg. Internationellt vet jag att det går att få ner priserna, precis som det går på de flesta andra märken.

Ska över till USA några gånger under våren så får väl kolla lite då. Men med moms så kanske det blir hugget som stucket.

Bra köp & välkommen! :D

Större storlek kommer. Jag började på 44, efter ett tag kändes 47 rätt också. :)

8752E5BA-16D2-4E01-9B95-4169B50A2D70.jpeg

PAM422
Mkt trevlig...

Rätt sent ute, men än finns nästan ett dygn kvar att ackumulera på.. Kommer förhoppningsvis kunna prata lite med JMP och vem vet vilka mer lirare från Panerai imorrn kväll..

Har ni några särskilda frågor ni vill skicka med mig som jag ska försöka få svar på å Paneristi Swedens vägnar?

Rätt sent ute, men än finns nästan ett dygn kvar att ackumulera på.. Kommer förhoppningsvis kunna prata lite med JMP och vem vet vilka mer lirare från Panerai imorrn kväll..

Har ni några särskilda frågor ni vill skicka med mig som jag ska försöka få svar på å Paneristi Swedens vägnar?
1: Vilken funktion fyller snapback-modellerna?
2: Många efterfrågar plexi, hur kommer det sig att inte alla modeller finns med valet plexi eller safirglas.
3: Finns det planer på att utvidga servicemöjligheterna för inhouseverken?
4: 682 verkar populär, hur kommer den lyckade lanseringen av 682 påverka framtida modellutbud?
5: Hur kommer det sig att länk inte finns som tillval till dykarklockorna?

Saxat från rolexforums

So, to make a long story short, I bought my first Panerai right after quitting Rolex, and lo and behold, I caught the PAM virus.. not only I fell in love with this beauty, I have the urge to start collecting those fine pieces.. since this fatidic moment, I started researching every aspect of the objects of my desire.. which leeds us to my post. Through my contacts, I was able to get the following informations:
1- A new Bronzo will be announced, but that information was already in the air.
2- A new Luminor Submersible 1950 Carbotech 42mm will be announced. It will most likely have the P.9010 calibre.

Saxat från rolexforums

So, to make a long story short, I bought my first Panerai right after quitting Rolex, and lo and behold, I caught the PAM virus.. not only I fell in love with this beauty, I have the urge to start collecting those fine pieces.. since this fatidic moment, I started researching every aspect of the objects of my desire.. which leeds us to my post. Through my contacts, I was able to get the following informations:
2- A new Luminor Submersible 1950 Carbotech 42mm will be announced. It will most likely have the P.9010 calibre.

Om nr 2 är sant vill jag ha en :nailbiting::hungry:

Saxat från rolexforums

Carbotech i 42! Grymt! Även om 47an också är riktigt grym!

Saxat från rolexforums

Den kan bli grym om den har toolig look.

Senast ändrad:

1. Finns det planer på modeller i gult guld med gummistraps?
2. Kommer det någon kronograf i bettariniboett?
3. Planeras det en submersible i borstat stål, kronograf och vit tavla?
4. Kommer det att lanseras borstade länkar?
5. När kommer det en Radiomir med wirelugs med vit ren tavla och grön lume?
6. När släpper Panerai en Daytona-killer i 40 mm?

Senast ändrad:

Skit i frågorna vi har. Lägg krutet på att få till något samarbete, från ett eget armband till en egen SE.

1. Finns det planer på modeller i gult guld med gummistraps?
2. Kommer det någon kronograf i bettariniboett?
3. Planeras det en submersible i borstat stål, kronograf och vit tavla?
4. Kommer det att lanseras borstade länkar?
5. När kommer det en Radiomir med wirelugs med vit ren tavla och grön lume?
6. När släpper Panerai en Daytona-killer i 40 mm?
Finns inga tillverkare som svarar på direkta frågor om kommande modeller.

Tillbaka
Topp