• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tycker den där med blåa bezel och grå tavla var riktigt gräslig.. Tavlan ser ut som en riktigt ful lenolium matta från en skola med den där strukturen.
Tycker den där med blåa bezel och grå tavla var riktigt gräslig.. Tavlan ser ut som en riktigt ful lenolium matta från en skola med den där strukturen.
På 300 meters djup tänker man inte på det. Då är man bara glad över att det inte är en lenolium-matta.

Är tavlan i nåt särskilt material? Tänker på att texten är etsad i glaset istället för att vara tryckt på tavlan. LAB-ID hade väl samma design med text på glaset men där var ju tavlan i nåt särskilt nanotub-material?
Inget särskilt material verkar det som.

PAM984 gillade jag inte först, men efter några sekunder är den som en klocka ska vara. Den ska ha en funktion, inte bara fernissa. Titan och dykarbezelen gick hem hos mig.
PAM984 är helt klart favoriten hittills. Snygg som fan och kul med miljötänket bakom klockan.

Just strukturen gör att den sticker ut. Kul med ljusa tavlor också

Vilken tavla alltså, inget pretto, bara rå koldoft.
C2DFA422-6A8F-49AC-8933-80FF4D06F22D.jpeg

Grattis till en hederlig gammal klassiker. Urverket är som en gammal HD, inte det mest högvarviga och finstämda, men det har den råa feelingen som man vill åt. Nu är det bara att byta band. Gummi är kanske förstahandsvalet, men det till höger såg intressant ut. Vem kan ha tillverkat det?

Grattis till en hederlig gammal klassiker. Urverket är som en gammal HD, inte det mest högvarviga och finstämda, men det har den råa feelingen som man vill åt. Nu är det bara att byta band. Gummi är kanske förstahandsvalet, men det till höger såg intressant ut. Vem kan ha tillverkat det?
Tack :) ja 112 är riktigt fin. Är inte helt säker om den blir kvar eller inte vi får se vad som händer. Tror de är ett aw canvas @Yoshiikee tror jag vet vem som gjort bandet.

En fågel (undra vem det kan vara?) viskade i mitt öra om en viss panna som det klämdes på igår kväll, som inte släppts officiellt ännu, men som jag måste ha.. Inte en 44mms 372 tyvärr, men riktigt bra.... En azcii-panna helt enkelt. Jag är sjukt avundsjuk på denna fågel

Tillbaka
Topp