Rille
Silver
Denna är ju sjukt snygg.. ...
Ja! Den där... grym!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna är ju sjukt snygg.. ...
Några av er som har eller har haft 47mm panna? Hur stor skillnad är det faktiskt mot en 44mm? Testade en Pam359 i veckan och gillade den, var det något så var det tjockleken jag tyckte var rejäl snarare än bredden. Men hur skulle typ en pam422 sitta? Jag har ca 18cm handled.
Jodå. Jag är säker på att du behöver ha god kontakt med en boutique och/eller att du behöver köpa några fler modeller samtidigt. Du behöver vara storkund eller känd på något vis.Ok, tolkar ditt svar som att du inte har en aning,
Gött att den kom fram hel och ren... enjoy, jag trivdes bra med den men nu blir det till att prova nästa storlek112 anlänt
![]()
42mm Carbotech, PAM960
![]()
Har du 400k+ att lägga ut på en klocka så är det nog inga problem att lösa ett ex till digNya PAM961 som är limiterad till 33ex. Hur går man till väga för att köpa den? Lär väl knappast komma till Sverige.
Kommer inte exakt ihåg, kan ha varit 14900 euro..Har dem sagt något pris?
Kommer inte exakt ihåg, kan ha varit 14900 euro..
Lite kaxigt om de tar lika mycket för 42mmaren med tanke på urverketKommer inte exakt ihåg, kan ha varit 14900 euro..
Har du 400k+ att lägga ut på en klocka så är det nog inga problem att lösa ett ex till dig![]()
Hah!@Matts jag kommer att bjuda dig på en öl inom den närmaste tiden, för att få klämma på din 572....![]()
Kontakta en boutique.Har en vän med lite större pengarpung som är intresserad som undrar hur man får tag i dessa limiterade ex.
I långbortistanVar ligger det?
![]()
Nya PAM961 som är limiterad till 33ex. Hur går man till väga för att köpa den? Lär väl knappast komma till Sverige.
Någon vet var man kan hitta mer info om urverket i nya 42mm Subben? Förstått att det är tillverkat av Richemont och sedan moddat av Panerai. Verkar sitta i Due 38mm också. Panerai.com är verkligen under all kritik....
Edit: har såklart googlat men inte hittat så mycket...
The Movement (42mm Version)
Caliber: OP XXXIV (based on ValFleurier ébauche)
Functions: Hours, minutes, small seconds, date
Diameter: 30mm
Thickness: 4.2mm
Power Reserve: 72 hours
Winding: Automatic
Frequency: 4 Hz (28,800 vph)
Jewels: 25
Hänger inte riktigt med på varför det är två olika urverk på 682 och nya 683? I princip samma klocka förutom bezel annars? Finns det någon specifik anledning till nya verket?
Kanske lite slimmare än 9010 men vet inte. Kanske lite billigare iom att set är Richemont som gör basen och att det säkert sitter i andra ur än Panerai. Dock så listar ju 683 ca 1000 USD mer än 682.Hänger inte riktigt med på varför det är två olika urverk på 682 och nya 683? I princip samma klocka förutom bezel annars? Finns det någon specifik anledning till nya verket?