• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Några av er som har eller har haft 47mm panna? Hur stor skillnad är det faktiskt mot en 44mm? Testade en Pam359 i veckan och gillade den, var det något så var det tjockleken jag tyckte var rejäl snarare än bredden. Men hur skulle typ en pam422 sitta? Jag har ca 18cm handled.

Haft 44 och 47mms pannor. Tycker 47 sitter bättre än 44. Men jag är nog lite skadad också. :D har 16.9 ungefär i handled, så det bör funka på dig. Känner du att den är för stor, börja med en 44mm och ge den lite tid så kommer 47 inte vara några problem. :)

Ok, tolkar ditt svar som att du inte har en aning,
Jodå. Jag är säker på att du behöver ha god kontakt med en boutique och/eller att du behöver köpa några fler modeller samtidigt. Du behöver vara storkund eller känd på något vis.

Senast ändrad:
112 anlänt
568ACB12-A524-4E17-A2F1-51F19724E922.jpeg
Gött att den kom fram hel och ren... enjoy, jag trivdes bra med den men nu blir det till att prova nästa storlek

Någon vet var man kan hitta mer info om urverket i nya 42mm Subben? Förstått att det är tillverkat av Richemont och sedan moddat av Panerai. Verkar sitta i Due 38mm också. Panerai.com är verkligen under all kritik....

Edit: har såklart googlat men inte hittat så mycket...

Någon vet var man kan hitta mer info om urverket i nya 42mm Subben? Förstått att det är tillverkat av Richemont och sedan moddat av Panerai. Verkar sitta i Due 38mm också. Panerai.com är verkligen under all kritik....

Edit: har såklart googlat men inte hittat så mycket...

Kanske - https://www.hodinkee.com/articles/panerai-submersible-carbotech-introducing ?

The Movement (42mm Version)
Caliber: OP XXXIV (based on ValFleurier ébauche)
Functions: Hours, minutes, small seconds, date
Diameter: 30mm
Thickness: 4.2mm
Power Reserve: 72 hours
Winding: Automatic
Frequency: 4 Hz (28,800 vph)
Jewels: 25

Googlade på verket och fick upp detta - https://watchbase.com/panerai/caliber/op-xxxiv

Hänger inte riktigt med på varför det är två olika urverk på 682 och nya 683? I princip samma klocka förutom bezel annars? Finns det någon specifik anledning till nya verket?

Hänger inte riktigt med på varför det är två olika urverk på 682 och nya 683? I princip samma klocka förutom bezel annars? Finns det någon specifik anledning till nya verket?
Kanske lite slimmare än 9010 men vet inte. Kanske lite billigare iom att set är Richemont som gör basen och att det säkert sitter i andra ur än Panerai. Dock så listar ju 683 ca 1000 USD mer än 682.

Tillbaka
Topp