• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Så denne filmen på insta nå. Er det lansert en ny 682 med blå tekst på submersble og automatic?

D10D4FED-387F-46F8-A0A7-AA01753944C5.png

Hur sitter radiomir 1940 45mm vs luminor 1950 44mm? L2l verkar ganska lika.
Rad 1940 känns och är oftast tunnare (beroende på hur komplicerat verket är såklart), hornen är lite annorlunda också, känns mer dressig, även om nya 1xxx-Luminor1950 är nära. Bakgrund: Jag har jämfört 1959 och 572 side by side.

Ja, den lär nog komma. När den kommer under året vet vi inte, och om det är det nya urverket ... nä, det tycker jag inte att det nödvändigtvis borde. :/

Fanns bild på den några sidor bak, ja verkar komma med annat verk.

Synd. Synes det blir for mye blått på den nye varianten med både tekst og sekundvisere. Veldig tråkigt at dom går over til et sämre utverk, men kanskje positivt for alle her som redan har en 682 med gamle urverket

haft lite infall till och från senaste dagarn, om nån är sugen på en PAM00682 kan ni dra ett pm, kanske har ni en 44mm bettarini eller radiomir 42mm att byta med.

IMG_1274.jpg

Sålde min 1312:a och saknar nu en Panerai och alla trevliga människor i denna tråd:)
Sugen på att göra comeback med en ny modell..
Inte helt lätt att ta ett beslut, med tanke på alla modeller :eek:
Efter att ha följt tråden, så verkar 372:an blivit smått epidemisk, även om det är en stekpanna på 47mm:eek:
Har en handledsomkrets på 19,5cm, som kanske känns liten för den modellen ?
Sugen på en clean tavla med Sandwich och 1950 Luminor med Kronskydd, dock ej hugget i sten.. Tacksam för tips av olika modeller..
Vad är ett rimligt pris på en Full set 372:a 1950 Luminor i bra skick, skillnad på Plexi och Saphire ?
Vad är det för mm mått om man skulle satsa på en 372:a , och vad rekommenderas ?

Senast ändrad:
Sålde min 1312:a och saknar nu en Panerai och alla trevliga människor i denna tråd:)
Efter att ha följt tråden, så verkar 372:an blivit smått epidemisk, även om det är en stekpanna på 47mm:eek:
Sugen på en clean tavla med Sandwich och 1950 Luminor med Kronskydd, dock ej hugget i sten.. Tacksam för tips av olika modeller..
Vad är ett rimligt pris på en Full set 372:a 1950 Luminor i bra skick, skillnad på Plexi och Saphire ?
Vad är det för mm mått om man skulle satsa på en 372:a , och vad rekommenderas ?

Tror majoritet ligger mellan 17.5-18.5cm handled som kör 372/422 så borde inte vara några problem med dina 19.5cm

Din kravspecifikation skriker 372 men det finns ju några fler modeller med ungefär samma utseende. Ska du ha plexi så minskar antalet valbara dock.

Du klarar storleken utan problem.

PAM372 såklart! Annars kan 587 vara något, dock radiomir 1940 case, men båda är base och med plexi.

Jag har mindre handleder än dig och 372 & 422 sitter bra på mig, så 47 mm är nog inga problem. Bortsett från personliga preferenser då.. :)

Stora skillnaden mellan 372 plexi och safir varianten är just det.
Gillar du känslan av plexi så är det en 372:a från mellan 2012-2015 du ska ha. Efter 2015 kom de med safir.
Annars kan du kolla på 422:an. Inget plexi, men en bra kandidat.

Tacksam för ditt svar, men som sagt även öppen för andra förslag i denna modelldjungel..

PAM372 såklart! Annars kan 587 vara något, dock radiomir 1940 case, men båda är base och med plexi.

Jag har mindre handleder än dig och 372 & 422 sitter bra på mig, så 47 mm är nog inga problem. Bortsett från personliga preferenser då.. :)

Stora skillnaden mellan 372 plexi och safir varianten är just det.
Gillar du känslan av plexi så är det en 372:a från mellan 2012-2015 du ska ha. Efter 2015 kom de med safir.
Annars kan du kolla på 422:an. Inget plexi, men en bra kandidat.

673 är ju ett förslag också

Sedan 1351, även 1359 dock lite rörigare tavla än 1312 enligt mig.

Tillbaka
Topp