Undre ser mer symmetrisk ut, men 42mm....512 eller 574? Om man bortser från strapet såklart.
Urverket är ju bättre på 574.. Men 512 har en mysigare tavla
Vet redan vilken @mårt föredrar av de två...
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Undre ser mer symmetrisk ut, men 42mm....512 eller 574? Om man bortser från strapet såklart.
![]()
![]()
Tänk typ 50 papp. Klart du fixar en 372 med de stockarna till handleder. Jag har skrivit en jämförelse mellan 422 och 372 i recensionsdelen.Sålde min 1312:a och saknar nu en Panerai och alla trevliga människor i denna tråd
Sugen på att göra comeback med en ny modell..
Inte helt lätt att ta ett beslut, med tanke på alla modeller
Efter att ha följt tråden, så verkar 372:an blivit smått epidemisk, även om det är en stekpanna på 47mm
Har en handledsomkrets på 19,5cm, som kanske känns liten för den modellen ?
Sugen på en clean tavla med Sandwich och 1950 Luminor med Kronskydd, dock ej hugget i sten.. Tacksam för tips av olika modeller..
Vad är ett rimligt pris på en Full set 372:a 1950 Luminor i bra skick, skillnad på Plexi och Saphire ?
Vad är det för mm mått om man skulle satsa på en 372:a , och vad rekommenderas ?
620.512 eller 574? Om man bortser från strapet såklart.
![]()
![]()
A va fasen. Måste ha en Panna igen... och det är fritt fel nu![]()
Denna i 44/47mm med vanligt urverk (så man har råd).. hiss eller diss?
![]()
512 eller 574? Om man bortser från strapet såklart.
![]()
![]()
574 ska framgent komma på ett annat strap än det gröna..512 eller 574? Om man bortser från strapet såklart.
![]()
![]()
Det var sista dagen igår..
Vadå, har de haft en till ute? Har ju löpande bevakning där. Grämer mig fortfarande över att jag missade den med en hårsmån senastVem var det som klippte 338an på nymans nu igen? Det var väl någon här på KS?
Sjukt snyggt !God fredag ristis! Jag kliver på helgen med ett nytt strap från vår vän Oleg och smider nya planer för nästa panerai.
Olive 2.0 på 590.
![]()
![]()
![]()
Har testat både nuvarande Carbo och de som nu presenterades på SIHH. Min upplevelse är inte att de är ännu lättare än titan. Svårt att beskriva i ord, men materialvalet, storleken i sig och helheten ger iaf inte mig den där känslan av lättviktare. Tycker de känns som stabila pjäser (ur ett positivt perspektiv)..Med allt buzz kring carbotech denna veckan blir man ju mer än lovligt nyfiken... Ni som har testat, är de för lätta? Jag får känslan av att de är lättare än en titanboett i samma storlek, men jag kanske har fel? Tappar man känslan av gedigenhet?
Jo, jag ska testa en på handleden så fort chansen dyker upp, men det är en stund till nästa stockholmsvistelse![]()
God fredag ristis! Jag kliver på helgen med ett nytt strap från vår vän Oleg och smider nya planer för nästa panerai.
Olive 2.0 på 590.
![]()
![]()
![]()
Skönt att höra. Lite tyngd måste ju finnasHar testat både nuvarande Carbo och de som nu presenterades på SIHH. Min upplevelse är inte att de är ännu lättare än titan. Svårt att beskriva i ord, men materialvalet, storleken i sig och helheten ger iaf inte mig den där känslan av lättviktare. Tycker de känns som stabila pjäser (ur ett positivt perspektiv)..
Damn! Ser riktigt bra ut!![]()
Ska bli kul att testa denna. Gillar att caset är borstat och dom blåa visarna.
Inte ett smack officiellt, nej. Det lär dröja.Ska bli kul att testa denna. Gillar att caset är borstat och dom blåa visarna.
Den har inte släpps officiellt ännu visst?
Du får pillipilla nästa vecka![]()
Bra. Iteration 2 - skriv ref vid varje klocka så det är lätt att koppla ihop.
Tja!
Fick precis hem en PAM439. 42mm Radomir i roséguld, en mycket trevlig pjäs. Slänger upp några bilder snart.
Nu till frågan! Klockan har för närvarande ett brunt läderband, men skulle gärna ha några till för att kunna variera lite. Vart får jag tag i de bästa banden till ett bra pris? Klockan har nämligen ett lite annat spänne än de flesta andra.