• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

512 eller 574? Om man bortser från strapet såklart.

Urverket är ju bättre på 574.. Men 512 har en mysigare tavla

Vet redan vilken @mårt föredrar av de två...

Screen_Shot_2013_01_29_at_8.57.57_AM.png.57_AM.png

pam00574-91.png
Undre ser mer symmetrisk ut, men 42mm....

Sålde min 1312:a och saknar nu en Panerai och alla trevliga människor i denna tråd:)
Sugen på att göra comeback med en ny modell..
Inte helt lätt att ta ett beslut, med tanke på alla modeller :eek:
Efter att ha följt tråden, så verkar 372:an blivit smått epidemisk, även om det är en stekpanna på 47mm:eek:
Har en handledsomkrets på 19,5cm, som kanske känns liten för den modellen ?
Sugen på en clean tavla med Sandwich och 1950 Luminor med Kronskydd, dock ej hugget i sten.. Tacksam för tips av olika modeller..
Vad är ett rimligt pris på en Full set 372:a 1950 Luminor i bra skick, skillnad på Plexi och Saphire ?
Vad är det för mm mått om man skulle satsa på en 372:a , och vad rekommenderas ?
Tänk typ 50 papp. Klart du fixar en 372 med de stockarna till handleder. Jag har skrivit en jämförelse mellan 422 och 372 i recensionsdelen.

Med allt buzz kring carbotech denna veckan blir man ju mer än lovligt nyfiken... Ni som har testat, är de för lätta? Jag får känslan av att de är lättare än en titanboett i samma storlek, men jag kanske har fel? Tappar man känslan av gedigenhet?

Jo, jag ska testa en på handleden så fort chansen dyker upp, men det är en stund till nästa stockholmsvistelse :)

Med allt buzz kring carbotech denna veckan blir man ju mer än lovligt nyfiken... Ni som har testat, är de för lätta? Jag får känslan av att de är lättare än en titanboett i samma storlek, men jag kanske har fel? Tappar man känslan av gedigenhet?

Jo, jag ska testa en på handleden så fort chansen dyker upp, men det är en stund till nästa stockholmsvistelse :)
Har testat både nuvarande Carbo och de som nu presenterades på SIHH. Min upplevelse är inte att de är ännu lättare än titan. Svårt att beskriva i ord, men materialvalet, storleken i sig och helheten ger iaf inte mig den där känslan av lättviktare. Tycker de känns som stabila pjäser (ur ett positivt perspektiv)..

Har testat både nuvarande Carbo och de som nu presenterades på SIHH. Min upplevelse är inte att de är ännu lättare än titan. Svårt att beskriva i ord, men materialvalet, storleken i sig och helheten ger iaf inte mig den där känslan av lättviktare. Tycker de känns som stabila pjäser (ur ett positivt perspektiv)..
Skönt att höra. Lite tyngd måste ju finnas :)
Det är ju svårt att få en känsla för materialet enbart utav bilderna man ser.. Enda jämförelsen jag kan göra är med en Luminox jag hade en gång som var polykarbonat, men det är säkert inte alls samma sak.
Hur beter sig mateialet när det kommer till repor och dings? Har nog aldrig sett en insliten carbotech på bild.

Tja!
Fick precis hem en PAM439. 42mm Radomir i roséguld, en mycket trevlig pjäs. Slänger upp några bilder snart.

Nu till frågan! Klockan har för närvarande ett brunt läderband, men skulle gärna ha några till för att kunna variera lite. Vart får jag tag i de bästa banden till ett bra pris? Klockan har nämligen ett lite annat spänne än de flesta andra.

Tja!
Fick precis hem en PAM439. 42mm Radomir i roséguld, en mycket trevlig pjäs. Slänger upp några bilder snart.

Nu till frågan! Klockan har för närvarande ett brunt läderband, men skulle gärna ha några till för att kunna variera lite. Vart får jag tag i de bästa banden till ett bra pris? Klockan har nämligen ett lite annat spänne än de flesta andra.

Välkommen! Du kan söka i tråden nån sida bak där vi avhandlade sammafråga.

Men sådär lite spontant:

Mays Berlin, Swordstraps, awstraps, MJ leather, Maer

Tillbaka
Topp