• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack! :)

Tack hörru!

Tackar!

Hehe, jag hade inte tänkt att lämna. Bara byta upp mig. Om man lämnar kommar man tillbaka lika fort som solot på hotel california. :D

Det får du så gärna göra! ;)

Beroende på preferens. :D

Hehe, det har ju varit en intern strid mellan dem länge. Så lika bra, får jämföra när vi ses ;)

Tack! Kul med så många nya pannor i tråden. :D

Byta upp sig är ju dock den eviga frågan om du gjort ;)

Haha... Nu outade Panerai själva innan officiellt släpp.

upload_2019-1-17_15-44-32.jpeg
Den till höger kan nog aspirera på att bli mitt hjärnspöke. Svart och grönt, samma kombo som min första bil. En Renault major som lackats om så den skulle se ut som en Renault Gordini, grön med svart rand. Såg ut som en rallybil, gick som en familjebil. Bilen på bilden har andra färger, men ni fattar. 16 år med Citizen. Här lärde jag mig halkkörning.
C6903813-25D5-437A-82F6-FC3F016813B4.jpeg

Senast ändrad:
Den till höger kan nog aspirera på att bli mitt hjärnspöke. Svart och grönt, samma kombo som min första bil. En Renault major som lackats om så den skulle se ut som en Renault Gordini, grön med svart rand. Såg ut som en rallybil, gick som en familjebil. Bilen på bilden har andra färger, men ni fattar. 16 år med Citizen. Här lärde jag mig halkkörning.
C6903813-25D5-437A-82F6-FC3F016813B4.jpeg
48mm stort hjärnspöke..

Detta känns ju lite sådär. :/
PAM VS BM FINAL B.jpg
Helt meningslös jämförelse. Den infon som står där säger inget om verket. Med det sagt så blir 72hrs på en fjäder sällan träffsäkert när det gäller tidshållning, då kan du ju bara gissa hur kass en klocka med 120hrs pwr och en fjäder blir.

Helt meningslös jämförelse. Den infon som står där säger inget om verket. Med det sagt så blir 72hrs på en fjäder sällan träffsäkert när det gäller tidshållning, då kan du ju bara gissa hur kass en klocka med 120hrs pwr och en fjäder blir.

Varför är den meningslös? Bilden visar att de använt sig av ett billigare urverk och höjt priset med 1k euro.

Ja, det finns ju en anledning till att tex Omega cal 8900 har dubbla fjädrar trots en PR på endast 60h: god tidshållning även vid låga kraftreserver.

Tillbaka
Topp