Q: 2014 - Sista 372 med 26/26mm.Tack, har du även koll på P serien ?
R: 2015 - sista 372 med plexi. 26/22mm band.
Dags att börja anteckna kanske? Du har fått samma svar tre gånger nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Q: 2014 - Sista 372 med 26/26mm.Tack, har du även koll på P serien ?
Dags att börja anteckna kanske? Du har fått samma svar tre gånger nu.
Tror även alla dagens basmodeller har "dubbelkupat" glas? Alla 100m snapbackare dvsSå det finns en mellangeneration där.
Kanske inte samma svar, frågan var under vilka år Plexi tillverkades
1998-2014![]()
Du kan inte tänka årtal utifrån försäljning utan behöver tänka serie utifrån tillverkning. Det som står ovan gäller.Kanske inte samma svar, frågan var under vilka år Plexi tillverkades
1998-2014![]()
Samma med 682![]()
![]()
Kanske var fler som hade koll på detta men 1305 gick uppenbarligen över från öppen till sluten baksida mellan T och U-serie. Möe bra!
Då finns det bara en årgång av 1305 och 682 med glasbaksida. Är det sådant Pannafolket brukar gå igång på som värdehöjande? Vet att exempelvis PAM292 med gristavlor brukar gå dyrare än de senare.Samma med 682
Då finns det bara en årgång av 1305 och 682 med glasbaksida. Är det sådant Pannafolket brukar gå igång på som värdehöjande? Vet att exempelvis PAM292 med gristavlor brukar gå dyrare än de senare.
Kommer inte ihåg vart, men läste att 682 var begränsad till 1000ex och 684 250ex när dom kom. Vet ej om det stämmer, men isf kanske de 1000 första 682 var med glasbaksida.Då finns det bara en årgång av 1305 och 682 med glasbaksida. Är det sådant Pannafolket brukar gå igång på som värdehöjande? Vet att exempelvis PAM292 med gristavlor brukar gå dyrare än de senare.
Crap!Tror även alla dagens basmodeller har "dubbelkupat" glas? Alla 100m snapbackare dvs
Där kom den. Så sjukt nöjd!
Trodde inte jag skulle bli med Panerai igen, var aldrig kompis med 112an, men jäklar, den här är så bra. Efter att ha haft den på armen i 3 minuter får den 10 av 10.
Tack för en sjukt smidig affär @Magnusen
![]()
Grattis til en riktigt bra klokke! Jeg elsker minDär kom den. Så sjukt nöjd!
Trodde inte jag skulle bli med Panerai igen, var aldrig kompis med 112an, men jäklar, den här är så bra. Efter att ha haft den på armen i 3 minuter får den 10 av 10.
![]()
Såklart! Dagdrömmer mig bort till attackdyk och nattliga räder mellan excelark och budgetar...Snyggt! Gummit åkte på direkt ser jag![]()
![]()
Grymt, grattis!!Där kom den. Så sjukt nöjd!
![]()
![]()
En submersibleVilken panerai är motsvarigheten till en Rolex sub? Pam111?
Aah menar I luminor serienEn submersible
Är det någon man bör veta vem det är?”Rolig” historia som jag tänkte dela med er Paneristis här. Lär väl bli dumförklarad men får bjuda på det!
Skulle käka lunch på SIHH. Mycket folk och alla platser runt om hela mässan upptagna. Lite lätt stressade inför nästa möte, tight om tid osv.
Utanför Panerais bås hittar vi två platser bredvid två gubbar.
Min resekamrat frågar om vi kan sitta där och ena gubben säger nej. Andra säger dock, jo jo ni kan sitta här.
Vi käkar och pillar på luren. Inget mer med det. Sen när gubbarna käkat klart börjar folk komma dit och vill ta bild. Vi fattar ingenting.
Visar sig att gubben som sa att vi fick sitta var Angelo Bonati...
Han kom ju inte upp direkt på Google så, så känd kan han inte vara ....typ 3-4a...
Tror han är hyfsat välkänd inom Paneraikretsar..Han kom ju inte upp direkt på Google så, så känd kan han inte vara ....typ 3-4a...
Angelo Bonati är den som varit CEO för Panerai från 1997 tills JMP tog över 2018. Det är han som gjort Panerai till vad det är idag..Är det någon man bör veta vem det är?
Panerais första och enda VD efter de blev uppköpta Richemont (Vendome) fram tills JMP tog över.Är det någon man bör veta vem det är?
Haha, stötte också på honom förra året på SIHH. Han verkade väldigt trött och snurrig då”Rolig” historia som jag tänkte dela med er Paneristis här. Lär väl bli dumförklarad men får bjuda på det!
Skulle käka lunch på SIHH. Mycket folk och alla platser runt om hela mässan upptagna. Lite lätt stressade inför nästa möte, tight om tid osv.
Min resekamrat frågar om vi kan sitta där och ena gubben säger nej. Andra säger dock, jo jo ni kan sitta här.
Vi käkar och pillar på luren. Inget mer med det. Sen när gubbarna käkat klart börjar folk komma dit och vill ta bild. Vi fattar ingenting.
Du skulle kört selfie direkt till Paneristi Sweden - oruttat”Rolig” historia som jag tänkte dela med er Paneristis här. Lär väl bli dumförklarad men får bjuda på det!