Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
By the Gods, mister, you don't have the one with the dubbelkupat glas, onyerhorse!Lite halvdrygt att jag inte märkte att Bronzon stannat bara minuter innan jag tog fotot
Helt stört nöjd med min trippel! Det enda problemet är att det inte är en kvadrupel
![]()
Frågan är bara vad du skall fylla ut med?Lite halvdrygt att jag inte märkte att Bronzon stannat bara minuter innan jag tog fotot
Helt stört nöjd med min trippel! Det enda problemet är att det inte är en kvadrupel
![]()
Det är nog mitt allra största i-landsproblemFrågan är bara vad du skall fylla ut med?
Du har ingen svart eller guld!Det är nog mitt allra största i-landsproblem
Finns ju så sjukt mycket trevligt som skulle komplettera så jäkla bra..
Mm, svart/mörk tavla känns givet på nästa!Du har ingen svart eller guld!
Eller svart som i boettmaterial!Mm, svart/mörk tavla känns givet på nästa!
Lite halvdrygt att jag inte märkte att Bronzon stannat bara minuter innan jag tog fotot
![]()
Mm helt klart ett relevant alternativ!Eller svart som i boettmaterial!![]()
617Mm helt klart ett relevant alternativ!
Lite halvdrygt att jag inte märkte att Bronzon stannat bara minuter innan jag tog fotot
![]()
Annars hade jag gissat att dit största problem var att sälja in hos fru Palenkovich att du behöver en fjärde PaneraiDet är nog mitt allra största i-landsproblem
Finns ju så sjukt mycket trevligt som skulle komplettera så jäkla bra..
Det är ju iofs fett santAnnars hade jag gissat att dit största problem var att sälja in hos fru Palenkovich att du behöver en fjärde Panerai![]()
Så jäkla fin samling! Finns det fler som kanske kan bjussa på lite inspiration?Lite halvdrygt att jag inte märkte att Bronzon stannat bara minuter innan jag tog fotot
![]()
Stabil trippel! Luminor -50 och Radiomir -36 ”fattas”, så två till får du allt fixa.Lite halvdrygt att jag inte märkte att Bronzon stannat bara minuter innan jag tog fotot
![]()
![]()
Jupp, båda varianterna ligger mycket högt på listan.. Nu är förvisso Bronzon en 1950, men du liksom jag tänker nog åt icke-sub och 127/372/422-hållet...Stabil trippel! Luminor -50 och Radiomir -36 ”fattas”, så två till får du allt fixa.![]()
Exakt. Sitter själv och funderar på att komplettera med en Radiomir eller en Sub. Problemet är att de flesta skulle bli ganska lika min 372. Du har ju i alla fall lyckats nischa dig åt färghållet, lättare att komplettera då.Jupp, båda varianterna ligger mycket högt på listan.. Nu är förvisso Bronzon en 1950, men du liksom jag tänker nog åt icke-sub och 127/372/422-hållet...
EeexaktDu har ju i alla fall lyckats nischa dig åt färghållet, lättare att komplettera då.![]()
![]()
Där har du det! En pure Paneristi utan en riktigt ren tavla. Det måste lösas snarast. En puritan behöver inga sekunder. Livet går tillräckligt fort som det är.Lite smärtsamt att säga det men 372 hade ju suttit bättre som komplement än 422 på den trion! Något utan subsekund liksom! Oavsett är det en magisk trippel och blir det en kvadruppel så blir den ju awesome den med oavsett tillskottet!
Har själv funderat lite på vad nästa Panerai och även #3 skulle kunna bli. Tänkt lite på 424 som Radiomir med wire lugs och sen typ gå lite crazy med typ 569 som destro sub. Känns som det skulle vara rätt stabil trippel men lär dröja ett tag, men man måste ju planera framåt!Klart är det iaf att det är Panerai som lockar mest, intresset har svalnat för det mesta annat.
Base is ace!Lite smärtsamt att säga det men 372 hade ju suttit bättre som komplement än 422 på den trion! Något utan subsekund liksom! Oavsett är det en magisk trippel och blir det en kvadruppel så blir den ju awesome den med oavsett tillskottet!
Har själv funderat lite på vad nästa Panerai och även #3 skulle kunna bli. Tänkt lite på 424 som Radiomir med wire lugs och sen typ gå lite crazy med typ 569 som destro sub. Känns som det skulle vara rätt stabil trippel men lär dröja ett tag, men man måste ju planera framåt!Klart är det iaf att det är Panerai som lockar mest, intresset har svalnat för det mesta annat.
Sök på Assolutamente på Ebay, det finns massor. Jag har köpt från flera olika säljare och de håller helt okej kvalitet allihop, trots att de ibland kostar blott 200kr.Tenkte kjøpe et asso til min 682 og har gått igjennom alle sider jeg kunne finne i tråden her, men finner ingen bra alternativer til OEM. Er krav er at det er 22/20.
Er det bare OEM som gjelder?
Tenkte kjøpe et asso til min 682 og har gått igjennom alle sider jeg kunne finne i tråden her, men finner ingen bra alternativer til OEM. Er krav er at det er 22/20.
Er det bare OEM som gjelder?