Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej! Vägde precis min med gummiarmbandet: 136 gram. Har du vägt din?Tack!
Ja, 176:an är en 112:a i titanskrud.
Okej! Vägde precis min med gummiarmbandet: 136 gram. Har du vägt din?
Vad har du ändrat?Denna blev ju inte så tokig för att vara jag...
TristBröt precis av OEM skurvmejseln
Vet någon om man hos AD kan köpa en ny spets eller om man måste köpa en hel skruvmejsel?
Fuckade även upp skruven till spännet, går det köpa ny skruv eller måste man köpa ett helt nytt spänne?
Helvete, har bytt band 1000 gånger på Panerai! Va fan hände precis...
Fan.
Säkert frugan som har tagit bilden och @RicVin tar cred för den.Vad har du ändrat?
Trist
Nymans borde väl kunna fixa både mejsel och skruv?
Surt, men tänk att det kunde vara värre.Bröt precis av OEM skurvmejseln
Vet någon om man hos AD kan köpa en ny spets eller om man måste köpa en hel skruvmejsel?
Fuckade även upp skruven till spännet, går det köpa ny skruv eller måste man köpa ett helt nytt spänne?
Fan.
Tror jag höll mobilen still för en gångs skull...Vad har du ändrat?
Surt, men tänk att det kunde vara värre.
Jag sitter just nu och ska byta band. Skruvarna i bandhornen var inga problem, men skruven till spännet som nu sitter i gummit är svår att få grepp om och dra ur, när man väl skruvat ur gängorna. Finns någon viss teknik, du gamle paneraiägare?
Du... Sen hon tog bilden med en Magrette i byxlinningen samt en gnuggistatuering i svanken så har jag inte vågat fråga...Säkert frugan som har tagit bilden och @RicVin tar cred för den.
Var du tvungen att påminna mig om det, måste komma ihåg att koka den i olja när jag kommer hem.Du... Sen hon tog bilden med en Magrette i byxlinningen samt en gnuggistatuering i svanken så har jag inte vågat fråga...
Det ordnade sig. Petade först med en tandpetare och sedan lite ytterligare med knappnål. Ska leta upp någon lämplig plaststicka inför kommande byten.Har också problem när jag ska byta från gummi. Detta låter hemskt men jag brukar få tag med tänderna Väldigt försiktigt naturligtvis, blir inga repor och det är ju bra. Har läst i tråden om någon som petade med tunn plasttandpetare har jag för mig, kan nog vara en bättre variant än mina huggtänder.
Surt, men tänk att det kunde vara värre.
Jag sitter just nu och ska byta band. Skruvarna i bandhornen var inga problem, men skruven till spännet som nu sitter i gummit är svår att få grepp om och dra ur, när man väl skruvat ur gängorna. Finns någon viss teknik, du gamle paneraiägare?
Tror listpriset hos uret.se stämmer rätt bra, dvs ca 85.Är helt såld på 305:an.
Nån som sitter och trycker på den och har lust och berätta lite mer om uret, även vad listpriset hos AD ligger runt.
Tack på förhand.
Tror listpriset hos uret.se stämmer rätt bra, dvs ca 85.
Nej. Har bara klämt på min egen PAM112.Tack, har du någon personlig erfarenhet av den modellen?
Måste ta mig till en AD och se den IRL.
Undrar även vad ett bra begagnat pris ligger på?
Många frågor nu.
Nu har jag bytt tillbaka till gummit. Crocot passar mig inte riktigt, ganska stelt var det också. Får nog bevaras relativt oanvänt till eftervärlden. Ska börja min bandsamling med att beställa ett par schyssta canvas från AW.Har också problem när jag ska byta från gummi. Detta låter hemskt men jag brukar få tag med tänderna Väldigt försiktigt naturligtvis, blir inga repor och det är ju bra. Har läst i tråden om någon som petade med tunn plasttandpetare har jag för mig, kan nog vara en bättre variant än mina huggtänder.
Bröt precis av OEM skurvmejseln
Fan.
@Asplund Nymans kan beställa hela mejseln till dig men det verkar du redan veta. Jag beställde en annan mejsel via ebay för 100 pix och tog enbart spetsen till gamla mejseln så var det fixar.
Kolla med @Ekstrand han kan hjälpa dig
Nu har jag bytt tillbaka till gummit. Crocot passar mig inte riktigt, ganska stelt var det också. Får nog bevaras relativt oanvänt till eftervärlden. Ska börja min bandsamling med att beställa ett par schyssta canvas från AW.
Jag droppade en droppe glycerol (skadar ej gummi) i spänneshålen på originalgummit innan montage. Borde göra att sprinten glider ur hålet lite lättare vid nästa byte, kanske kan vara ett tips.
En hundring per paket (3st i)