• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har haft dålig karma sista tiden så jag har inte vågat ha på mig pannan :D

Med all bilder så blev jag sugen på att byta band :D

1020289.jpg

1020284.jpg

Till
IMG_20160107_153126_650.jpg

1020297.jpg

Bröt precis av OEM skurvmejseln :(

Vet någon om man hos AD kan köpa en ny spets eller om man måste köpa en hel skruvmejsel?

Fuckade även upp skruven till spännet, går det köpa ny skruv eller måste man köpa ett helt nytt spänne?

Helvete, har bytt band 1000 gånger på Panerai! Va fan hände precis...

Fan.

Vet någon om man hos AD kan köpa en ny spets eller om man måste köpa en hel skruvmejsel?

Fuckade även upp skruven till spännet, går det köpa ny skruv eller måste man köpa ett helt nytt spänne?

Fan.
Trist :(

Nymans borde väl kunna fixa både mejsel och skruv?

Fan.
Surt, men tänk att det kunde vara värre.
Jag sitter just nu och ska byta band. Skruvarna i bandhornen var inga problem, men skruven till spännet som nu sitter i gummit är svår att få grepp om och dra ur, när man väl skruvat ur gängorna. Finns någon viss teknik, du gamle paneraiägare?

Jag sitter just nu och ska byta band. Skruvarna i bandhornen var inga problem, men skruven till spännet som nu sitter i gummit är svår att få grepp om och dra ur, när man väl skruvat ur gängorna. Finns någon viss teknik, du gamle paneraiägare?

Har också problem när jag ska byta från gummi. Detta låter hemskt men jag brukar få tag med tänderna :) Väldigt försiktigt naturligtvis, blir inga repor och det är ju bra. Har läst i tråden om någon som petade med tunn plasttandpetare har jag för mig, kan nog vara en bättre variant än mina huggtänder.

Har också problem när jag ska byta från gummi. Detta låter hemskt men jag brukar få tag med tänderna :) Väldigt försiktigt naturligtvis, blir inga repor och det är ju bra. Har läst i tråden om någon som petade med tunn plasttandpetare har jag för mig, kan nog vara en bättre variant än mina huggtänder.
Det ordnade sig. Petade först med en tandpetare och sedan lite ytterligare med knappnål. Ska leta upp någon lämplig plaststicka inför kommande byten.

Nu är iallafall det bruna original crocot på.
image.jpeg

Jag har en liten tång för det som är tejpad, nål fungerar också bra!

Nu har jag bytt tillbaka till gummit. Crocot passar mig inte riktigt, ganska stelt var det också. Får nog bevaras relativt oanvänt till eftervärlden. Ska börja min bandsamling med att beställa ett par schyssta canvas från AW.
Jag droppade en droppe glycerol (skadar ej gummi) i spänneshålen på originalgummit innan montage. Borde göra att sprinten glider ur hålet lite lättare vid nästa byte, kanske kan vara ett tips.

@Asplund Nymans kan beställa hela mejseln till dig men det verkar du redan veta. Jag beställde en annan mejsel via ebay för 100 pix och tog enbart spetsen till gamla mejseln så var det fixar. :)

@Asplund Nymans kan beställa hela mejseln till dig men det verkar du redan veta. Jag beställde en annan mejsel via ebay för 100 pix och tog enbart spetsen till gamla mejseln så var det fixar. :)

Jo mejseln har jag köpt förut när jag tappade bort den, tänkte i och med att man kan byta ut spetsen så vore det mindre kapitalförstöring att byta ut bara spetsen :)

Nu har jag bytt tillbaka till gummit. Crocot passar mig inte riktigt, ganska stelt var det också. Får nog bevaras relativt oanvänt till eftervärlden. Ska börja min bandsamling med att beställa ett par schyssta canvas från AW.
Jag droppade en droppe glycerol (skadar ej gummi) i spänneshålen på originalgummit innan montage. Borde göra att sprinten glider ur hålet lite lättare vid nästa byte, kanske kan vara ett tips.

Jag har samma rem till min 320 och den blir väldigt mjuk och formar sig efter handleden efter ett tag. När jag köpte min klocka ny så undrade jag om jag skulle palla med läderremmen, den var så styv så klockan satt helt snett, nu är den mycket behaglig så ge inte upp. Gummiremmen är dock enormt skön också, lyxproblem :)

Tillbaka
Topp