Ekstrand
Basic
Tackar,
Köper med en påse nästa gång jag kommer in
Det är bara glida in!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar,
Köper med en påse nästa gång jag kommer in
Har ett i-landsproblem med min PAM112. Försöker hitta ändläget för uppdragningen men lyckas inte
Test 1 så drog jag ca 50 drag (alltså inte fulla varv) och den gick ca 23 timmar innan den stannade.
Test 2 så droga jag ca 100 drag och den tuffade på i drygt 53 trimmar (max ska vara 52 timmar).
Vid test 2 upplevde jag inget konkret stopp vid uppdragningen. Det kändes ungefär likadant hela tiden.
Är rädd att jag ska dra sönder något men det vore skönt att komma till "slutet" och få bekräftat hur det ska kännas.
Får göra ett nytt försök i helgen
Då så! Då testar vi i helgen! Tack!Tycker inte du ska vara rädd för att dra mer. Försiktig kan man vara men inte rädd Man känner ganska tydligt att det tar emot mer och mer och till slut tar det stopp, bara du inte använder något våld så ska det vara lugnt!
Då så! Då testar vi i helgen! Tack!
Har ett i-landsproblem med min PAM112. Försöker hitta ändläget för uppdragningen men lyckas inte
Test 1 så drog jag ca 50 drag (alltså inte fulla varv) och den gick ca 23 timmar innan den stannade.
Test 2 så droga jag ca 100 drag och den tuffade på i drygt 53 trimmar (max ska vara 52 timmar).
Vid test 2 upplevde jag inget konkret stopp vid uppdragningen. Det kändes ungefär likadant hela tiden.
Är rädd att jag ska dra sönder något men det vore skönt att komma till "slutet" och få bekräftat hur det ska kännas.
Får göra ett nytt försök i helgen
Då ska jag pinga dig i helgen när jag sitter med kronan i handen!Du är för feg. Bara vrid på tills det tar stopp (men ta det lugnt såklart). När kronan börjar fjädra tillbaks så vet du att du närmar dig. Alla de jag haft med moddade ETA i har slagit specad gångreserv så det låter som att du har några varv kvar.
EDIT: Såg att du redan fått svar några gånger.
Då ska jag pinga dig i helgen när jag sitter med kronan i handen!
(Ju fler svar ju bättre!)
Låter bra!Gör du det har du antingen vridit åt fel håll eller tagit i för kung och fosterland - och därmed gjort fel. Nä vrid på i sakta mak du, stoppet är oerhört distinkt och kan inte misstolkas.
Efter vad som kändes som en evighet kom jag till slutet och mycket riktigt var det väldigt distinkt och gick inte att missuppfattaGör du det har du antingen vridit åt fel håll eller tagit i för kung och fosterland - och därmed gjort fel. Nä vrid på i sakta mak du, stoppet är oerhört distinkt och kan inte misstolkas.
Den bilden fick du till ... Grym!
Tack!Den bilden fick du till ... Grym!
Jäklar!Pannan lär få lite vintersol också
Tack, har du någon personlig erfarenhet av den modellen?
Måste ta mig till en AD och se den IRL.
Undrar även vad ett bra begagnat pris ligger på?
Många frågor nu.
Blir det en annan Panerai eller?Tänkte lossa min Pam005 och ni får förtur innan den går upp på köp&sälj.
PMa mig för mer info.
Blir det en annan Panerai eller?
What!??Dessvärre inte :/
Är sugen på att testa lite guld rolex nu.
Dock säker på att det blir en ny panna snart igen