• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har ett i-landsproblem med min PAM112. Försöker hitta ändläget för uppdragningen men lyckas inte :(

Test 1 så drog jag ca 50 drag (alltså inte fulla varv) och den gick ca 23 timmar innan den stannade.
Test 2 så droga jag ca 100 drag och den tuffade på i drygt 53 trimmar (max ska vara 52 timmar).

Vid test 2 upplevde jag inget konkret stopp vid uppdragningen. Det kändes ungefär likadant hela tiden.
Är rädd att jag ska dra sönder något men det vore skönt att komma till "slutet" och få bekräftat hur det ska kännas.
Får göra ett nytt försök i helgen :)
 
Har ett i-landsproblem med min PAM112. Försöker hitta ändläget för uppdragningen men lyckas inte :(

Test 1 så drog jag ca 50 drag (alltså inte fulla varv) och den gick ca 23 timmar innan den stannade.
Test 2 så droga jag ca 100 drag och den tuffade på i drygt 53 trimmar (max ska vara 52 timmar).

Vid test 2 upplevde jag inget konkret stopp vid uppdragningen. Det kändes ungefär likadant hela tiden.
Är rädd att jag ska dra sönder något men det vore skönt att komma till "slutet" och få bekräftat hur det ska kännas.
Får göra ett nytt försök i helgen :)

Tycker inte du ska vara rädd för att dra mer. Försiktig kan man vara men inte rädd :) Man känner ganska tydligt att det tar emot mer och mer och till slut tar det stopp, bara du inte använder något våld så ska det vara lugnt! :)
 
Har ett i-landsproblem med min PAM112. Försöker hitta ändläget för uppdragningen men lyckas inte :(

Test 1 så drog jag ca 50 drag (alltså inte fulla varv) och den gick ca 23 timmar innan den stannade.
Test 2 så droga jag ca 100 drag och den tuffade på i drygt 53 trimmar (max ska vara 52 timmar).

Vid test 2 upplevde jag inget konkret stopp vid uppdragningen. Det kändes ungefär likadant hela tiden.
Är rädd att jag ska dra sönder något men det vore skönt att komma till "slutet" och få bekräftat hur det ska kännas.
Får göra ett nytt försök i helgen :)

Du är för feg. :) Bara vrid på tills det tar stopp (men ta det lugnt såklart). När kronan börjar fjädra tillbaks så vet du att du närmar dig. Alla de jag haft med moddade ETA i har slagit specad gångreserv så det låter som att du har några varv kvar. :)

EDIT: Såg att du redan fått svar några gånger. :D
 
Du är för feg. :) Bara vrid på tills det tar stopp (men ta det lugnt såklart). När kronan börjar fjädra tillbaks så vet du att du närmar dig. Alla de jag haft med moddade ETA i har slagit specad gångreserv så det låter som att du har några varv kvar. :)

EDIT: Såg att du redan fått svar några gånger. :D
Då ska jag pinga dig i helgen när jag sitter med kronan i handen! :p

(Ju fler svar ju bättre!:))
 
Jag brukar winda den varje dag tills den börjar "kicka tillbaka" ganska hårt. Brukar aldrig winda hela vägen även om det säkert inte är någon fara.
 
Letade djupt i straplådan idag, ett MX strap med säkert 10 år på handleden, grymt mjukt och följsamt
image.jpeg
 
Tack, har du någon personlig erfarenhet av den modellen?

Måste ta mig till en AD och se den IRL.
Undrar även vad ett bra begagnat pris ligger på?
Många frågor nu.

Jag har haft min 305:a L-serie i två år. Det är nog den klockan som får mest handledstid strax före min 424:a. Stor men sitter bra och känns smidig trots sina 47mm.
Beggad ligger den mellan 50-60. Pma om du har lust att mötas upp för en java, så kan du få känna å klämma :)
 
Grattis till ägandet av en suverän klocka.
Låter som en klock modell som hade passat mig perfekt.
Fantastiskt erbjudande, a true Gent! Stort tack.
Återkommer på PM.
 
Tillbaka
Topp