• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena alla! Mitt första inlägg i denna fantastiska tråd. Vill önska er alla en underbar fredag med en bild på min 289 med ett guldläder från Simona di Stefano:cigar: (lite "too much" kanske, men jag gillar det:))
IMG_3216.JPG

Klockrent med guld!

På tal om straps :)

Jag letar efter ett band (med ecru-liknande stickning) som är nånstans mellan Auby Straps Black n' Ecru och Mays Berlins Dark Grey 74. Dvs. det ena är lite för toksvart och det andra är lite för ljust. Någon som sett något för mig passande?

upload_2019-2-8_19-41-31.png

mays-berlin-dark-grey-74-white-ae4.jpg
Oleg visade detta tidigare, men kanske för "rustikt"
IMG_20190208_200059_108.jpg

Hade också sparat den här bilden (aged black kallades det)
IMG_20190208_200348.jpg

Tråden kan ju alltid ändras

Jag har letat ett tag efter strapmodellen Hirsch Terra, då jag har det gröna strapet och är supernöjd med den och gärna handlar in fler färger av den modellen.
Tycker kvalitetskänslan är mkt hög för att kosta 600kr, sen är bandet mkt bekvämt på handleden.
Hittade till slut en handlare via ebay och slog till på en "gold/brown" som är typ som en asso, strapet kom in idag.
IMG_1342.jpg

Det är vissa av er som frågat mig om det gröna strapet, det hittar ni här (verkar som om "gold/brown" är slut f.n):
https://www.ebay.com/itm/HIRSCH-TERRA-PANERAI-STYLE-WATCH-STRAP-22-MM-24-MM-US/290858223153?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&var=590102920722&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Har för mig de döpt om Terra till Heritage och ändrat små detaljer.

Ngn av er som vill rekommendera ngt grönt/olivgrönt canvas strap?

Jag har kontaktat AW, tyvärr hade han tillfälligt slut på det olivgröna canvas som har visats på bilder i denna tråd.

Tillbaka
Topp