Tjena alla! Mitt första inlägg i denna fantastiska tråd. Vill önska er alla en underbar fredag med en bild på min 289 med ett guldläder från Simona di Stefano(lite "too much" kanske, men jag gillar det
)
![]()
Klockrent med guld!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjena alla! Mitt första inlägg i denna fantastiska tråd. Vill önska er alla en underbar fredag med en bild på min 289 med ett guldläder från Simona di Stefano(lite "too much" kanske, men jag gillar det
)
![]()
Oleg visade detta tidigare, men kanske för "rustikt"På tal om straps
Jag letar efter ett band (med ecru-liknande stickning) som är nånstans mellan Auby Straps Black n' Ecru och Mays Berlins Dark Grey 74. Dvs. det ena är lite för toksvart och det andra är lite för ljust. Någon som sett något för mig passande?
![]()
![]()
Är det Swordstraps?Läckert, passade jättebra till din 1312!
Kul också att du fick strapet innan helgen för lite mys![]()
Oj oj. Det var häftigt!Tjena alla! Mitt första inlägg i denna fantastiska tråd. Vill önska er alla en underbar fredag med en bild på min 289 med ett guldläder från Simona di Stefano(lite "too much" kanske, men jag gillar det
)
![]()
Anatolia Straps, bra där. Tack. Jag har hittat några potentiella hos Swordstraps också.Oleg visade detta tidigare, men kanske för "rustikt"
![]()
Hade också sparat den här bilden (aged black kallades det)
![]()
Tråden kan ju alltid ändras
Är det Swordstraps?
Svart är svårt. Känns mycket lättare att hitta rätt nyanser av brunt.Anatolia Straps, bra där. Tack. Jag har hittat några potentiella hos Swordstraps också.
TackarSnyggt!
Var lite skeptisk de första tio sekunderna, é den inte lite för ljus?, men det har gått över nu.Läckert, passade jättebra till din 1312!
Kul också att du fick strapet innan helgen för lite mys![]()
@Ernesto och andra intresserade:
https://www.hodinkee.com/articles/just-because-portuguese-cork-watch-straps
![]()
Inför sommaren alltså.(1359)
Stort tack för födelsedagspresenten! Jätteuppskattat. Fin gest när man vaknar upp som 25-åring och hittar sitt första gråa hår - då hjälper ett nytt band![]()
Mina första kom som 16 åring...
Precis. Men jag har typ 10 band i olika nyanser av brunt.Svart är svårt. Känns mycket lättare att hitta rätt nyanser av brunt.
Har mr Panna ingen 372. Sätt dig i hörnet och skäms lite.Hittade en gammal bild.
Jag saknar min 372.
![]()
)
![]()
Är det där en 605a?
Har varit nära PAM721, nöjd med din 720?![]()
Blurry seven twenty on the tube.
Har för mig de döpt om Terra till Heritage och ändrat små detaljer.Jag har letat ett tag efter strapmodellen Hirsch Terra, då jag har det gröna strapet och är supernöjd med den och gärna handlar in fler färger av den modellen.
Tycker kvalitetskänslan är mkt hög för att kosta 600kr, sen är bandet mkt bekvämt på handleden.
Hittade till slut en handlare via ebay och slog till på en "gold/brown" som är typ som en asso, strapet kom in idag.
![]()
Det är vissa av er som frågat mig om det gröna strapet, det hittar ni här (verkar som om "gold/brown" är slut f.n):
https://www.ebay.com/itm/HIRSCH-TERRA-PANERAI-STYLE-WATCH-STRAP-22-MM-24-MM-US/290858223153?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&var=590102920722&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Har för mig de döpt om Terra till Heritage och ändrat små detaljer.
S.t.straps ser iaf bra ut på bild (inte testat)Ngn av er som vill rekommendera ngt grönt/olivgrönt canvas strap?
Jag har kontaktat AW, tyvärr hade han tillfälligt slut på det olivgröna canvas som har visats på bilder i denna tråd.
Vi får hoppas det. Jag tänker mig att ljuset är konstigt. Därmed vet man inte riktigt hur bandet kommer att se ut.Är det där en 605a?
Ja måste vara märkligt ljus. Den silvriga/grå tavlan ser närmast svart ut.Vi får hoppas det. Jag tänker mig att ljuset är konstigt. Därmed vet man inte riktigt hur bandet kommer att se ut.