• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bred? omkretsen är 17,5cm. Tycker min Speedmaster på 42mm är max.
Jag har knappt 17cm och min 111 (44mm, Bettarini-boett) är inga problem. Ögnade på 40-42mm när jag började titta på Panerai pga samma övertygelse som du men det går liksom inte att jämföra med andra klockor. 40-42mm begränsar utbudet ganska mycket (alla snygga pannor är 44-47mm) och proportionerna blir lite konstiga. Testa en 44:a röstar jag på!

Fan den är snygg på gummi också! försöker få iväg mitt svarta läder men ingen nappar, är det för dyrt med 1500 tror ni juryn?

IMG_20190208_100954.jpg

Fan den är snygg på gummi också! försöker få iväg mitt svarta läder men ingen nappar, är det för dyrt med 1500 tror ni juryn?

IMG_20190208_100954.jpg

Är nog som @mårt säger.
Enda gången jag fått iväg ett band är när jag köpte det, testade det en gång och sålde det direkt efter. Ett OEM PV, sitter tryggt på @Rey panna nu. :)

Annars har jag slängt med ett band när jag sålt nån panna tidigare. Och ångrat mig gravt sen när jag vill ha det igen.. :D

Är nog som @mårt säger.
Enda gången jag fått iväg ett band är när jag köpte det, testade det en gång och sålde det direkt efter. Ett OEM PV, sitter tryggt på @Rey panna nu. :)

Annars har jag slängt med ett band när jag sålt nån panna tidigare. Och ångrat mig gravt sen när jag vill ha det igen.. :D
Mina överblivna grejer är det mest bara @Matts som spontanköper. Vet inte om han gör det out of pity. :)

Är nog som @mårt säger.

Haha, jag nöp nog 70-80% av de 26mm banden som låg ute under hösten! ;) PV är en klar favorit!

Jag har letat ett tag efter strapmodellen Hirsch Terra, då jag har det gröna strapet och är supernöjd med den och gärna handlar in fler färger av den modellen.
Tycker kvalitetskänslan är mkt hög för att kosta 600kr, sen är bandet mkt bekvämt på handleden.
Hittade till slut en handlare via ebay och slog till på en "gold/brown" som är typ som en asso, strapet kom in idag.
IMG_1342.jpg

Det är vissa av er som frågat mig om det gröna strapet, det hittar ni här (verkar som om "gold/brown" är slut f.n):
https://www.ebay.com/itm/HIRSCH-TER...var=590102920722&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Tillbaka
Topp