• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

@metamorfos om du ska köra hela vägen in i kaklet - köp detta band
54DC7155-BB3A-44CE-BA59-AE38557451BD.png

Nu verkar han göra dem dubbelvikta men tidigare har jag för mig att de gjordes som enlagers.

Svär väl kanske i kyrkan nu men varit och testat 0755 (38mm) - man får helt enkelt anpassa klockan efter ens egna staty. Har alltid varit sugen på Panerai men kan tyvärr inte bära upp 42 eller större så vad säger ni? (Bortse från mint bandet :D)

Tack @Ernesto för pratstunden!

IMG_0386.jpg
IMG_0388.jpg

Jag inte stockar till handleder som andra här i tråden, utan några nätta 16.5 cm. Jag har 44mm luminor och en 47mm radiomir med wirelugs - så allt kan du ta 42 eller 44. Det är en vanesak

Som referenser:

44mm (en 590)
744C2FFC-2104-4587-B2F1-6DE11C3A8D85.jpeg

47mm (en 721)
3B017484-B00B-4C32-BC72-BE4574C09A6E.jpeg

Jag inte stockar till handleder som andra här i tråden, utan några nätta 16.5 cm. Jag har 44mm luminor och en 47mm radiomir med wirelugs - så allt kan du ta 42 eller 44. Det är en vanesak

Som referenser:

44mm (en 590)
744C2FFC-2104-4587-B2F1-6DE11C3A8D85.jpeg

47mm (en 721)
3B017484-B00B-4C32-BC72-BE4574C09A6E.jpeg
Förstår vad du menar men jag har 15.5 CM och vill inte att den skall sticka ut utanför handleden, trivs inte i det. Testade 42 och den var på tok för stor på mig enligt mig.

Alla klockor jag burit så har jag trivts bäst i DJ 36 och JLC GT.

Förstår vad du menar men jag har 15.5 CM och vill inte att den skall sticka ut utanför handleden, trivs inte i det. Testade 42 och den var på tok för stor på mig enligt mig.

42 kommer inte kännas för stort, det kan jag garntera. Efter en vecka så känns det inte tokigt längre.

Jag lånade en kompis 112 innan jag klippte min 590 i 2 veckor och de första fyra dagarna var jag skeptisk. Dag 5-14 var jag tvärsäker

42 kommer inte kännas för stort, det kan jag garntera. Efter en vecka så känns det inte tokigt längre.

Jag lånade en kompis 112 innan jag klippte min 590 i 2 veckor och de första fyra dagarna var jag skeptisk. Dag 5-14 var jag tvärsäker

Tror også du kommer like en 42mm. De første dagene tyckte jeg min var på grensen til for stor, men det gikk fort over og nå noen måneder senere synes jeg den er på grensen til for liten. Bare en vanesak. Om du gikk direkte fra en 36 til 42 kommer den virke stor i begynnelsen. Samme om du går andre veien.

Svär väl kanske i kyrkan nu men varit och testat 0755 (38mm) - man får helt enkelt anpassa klockan efter ens egna staty. Har alltid varit sugen på Panerai men kan tyvärr inte bära upp 42 eller större så vad säger ni? (Bortse från mint bandet :D)

Tack @Ernesto för pratstunden!

IMG_0386.jpg
IMG_0388.jpg
Jag säger som @metamorfos , du ser ut att klara större. Men, gillar du den där, köp den.

Någon här som har 682 som vill ge en minirecension? Är ju 2 till salu här efter kortlivad kärlek. Är nyfiken på vad ni tycker om modellen.
Är ruggigt sugen men är rädd att jag kommer få mindrevärdeskomplex sen med en ”miniPanna” 42mm både mentalt och andrahandsvärdemässigt senare..
@Bjornj @JensBP

Någon här som har 682 som vill ge en minirecension? Är ju 2 till salu här efter kortlivad kärlek. Är nyfiken på vad ni tycker om modellen.
Är ruggigt sugen men är rädd att jag kommer få mindrevärdeskomplex sen med en ”miniPanna” 42mm både mentalt och andrahandsvärdemässigt senare..
@Bjornj @JensBP
Jag köpte en av @Magnusen för några veckor sedan. Hade kollat in den under en tid och när den kom upp på K&S var den köpt efter dryga timmen. Är klockren. Hade sett fram 683 men när den presenterades på SIHH med ett annat verk och blå text på tavlan föll den bort direkt. Haft en 112 innan men kom inte överens med storleken, 42 panna passar mig perfekt. Tycker inte den bygger på höjden för mycket heller. Kanske inte är den optimala kostymklockan men funkar absolut om man bara plockar av gummit. Känns som en stabil beater med rätt proportioner, ”clean” tavla med bara vit text och en lite blå subsekund. Delade menenigar om glasbaksida men jag personligen gillar det även om det kanske framstår mer tool utan. Asskönt gummiband som följer med och en uppsjö av band som till alla andra pannor. Borstad boett och mycket Panna över den även om den är 42. För mig är den klockren. Rekommenderas m.a.o.

@Bjornj @JensBP
Andrahandsvärdesmässigt tror jag inte att just 682 är något större problem.

@Bjornj @JensBP
Har kollat in 682 sedan den släpptes. Ägt två 44mm förut men eftersom jag har tunna handleder så har jag inte riktigt kommit överens med storleken. När jag väl kom över 682an så var den perfekt. Storleken funkade bra på mig, sitter helt perfekt. Gummit är riktigt bekvämt och sitter bra. Klockan funkar till det mesta tycker jag, kanske inte kostym men t-shirt, skjorta etc funkar fint. De blåa detaljerna på klocka gör att den inte blir aå platt och tråkig. Den borstade boetten är riktigt fin och får klockan att kännas mer toolig. Överlag mycket bra klocka

Tillbaka
Topp