Nån som vet om rotorn i dom nya due, 38 verken låter lika mycket som dom "vanliga" ? Föredrar mina mina klockor tysta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nån som vet om rotorn i dom nya due, 38 verken låter lika mycket som dom "vanliga" ? Föredrar mina mina klockor tysta.
Go manual![]()
ska ta och pröva en av dessa frammåt!Det är inte samma case men det är inte så långt ifrån. 42 x 51,5 x 13,2
IndeedTycker @Yoshiikee s 212 gott kan postas även här.. Skön jäkla pjäs alltså! Kul att se det ljusa OEM-canvaset också
![]()
hör av mig och ser vad som finns på lager inflr min nästa tripp till storstan!Hojta nästa gång du är i stan så kan du prova! Har en på lager![]()
1392 är samma lika som 1523. Bra val.ska ta och pröva en av dessa frammåt!
men efter lite googlande så ligger 1392 överst!
Dina bilder alltså!! Vackert.Jeg elsker min 682 og det er nok den beste klokken jeg har hatt. Sitter ganske likt en 6 siffrig sub på armen storleksmessig, gummibandet er utrolig bekvämt og som det meste av Panerai så er den også sjukt snygg og funker på det meste av band.
Min sitter for det meste på OEM asso, canvas eller gummi.
Den ligger ute til forsäljning, men er helt ærlig veldig kluven og vil egentlig ikke selge den.
Anledningen til at jeg la ut min på k&s var at jeg fikk et erbjudande om å kjøpe en årsklokke som jeg har sett etter lenge og har ikke mulighet til å beholde begge to som det ser ut nå.
Dock kommer jeg troligen dra tilbake annonsen og beholde paneraien selv om det betyr at jeg må slippe den andre denne gangen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Helt normalt om man är en paneristaJaha, då har man införskaffat sitt trettonde band till 372:an.
Det är väl fullt normalt på 2,5 månad eller? Säg att det är normalt...![]()
Jaha, då har man införskaffat sitt trettonde band till 372:an.
Det är väl fullt normalt på 2,5 månad eller? Säg att det är normalt...![]()
Fråga:
Bezeln på min 682 går att ”rucka” 0,X millimeter upp och ner, från 6 till 12 (inte mycket men syns ”tydligt”). Alltså inte som om man skulle ta bort den genom att lyfta av den utan horisontellt om klockan ligger på bordet. Är detta normalt? @Ernesto eller annat Panerai-proffs, utlåtande mottages tacksamt.
Helt normalt om man är en panerista
Anade att jag frågade i rätt trådHelt normalt - gick från 2 till 15 band på ungefär den tiden så du är right on track!
Väggklockan?Lite råd från communityn, tack. Jag funderar på om min nästa Panerai är en 642. Den är ju liksom väldigt mårtig. Men, dels så vet jag inte riktigt om jag tycker att den är prisvärd, framförallt inte med det urverket, och dels så känns den kanske lite för stor för min handled, svår att komma på vilken typ av band man ska ha på den, tapered eller rakt. Vad säger ni?
Väggklockan?
Fråga:
Bezeln på min 682 går att ”rucka” 0,X millimeter upp och ner, från 6 till 12 (inte mycket men syns ”tydligt”). Alltså inte som om man skulle ta bort den genom att lyfta av den utan horisontellt om klockan ligger på bordet. Är detta normalt? @Ernesto eller annat Panerai-proffs, utlåtande mottages tacksamt.
Om jag förstått dig rätt så är det normalt.
Tack för svar! Bara slösnurrat på bezeln under möten, typ. Men nu när jag ser reprisen av På Spåret (wtf?!) så blir det med ett skarpare öga Pannan får den kärlek den förtjänar.Om jag förstått dig rätt så är det normalt.
Lite råd från communityn, tack. Jag funderar på om min nästa Panerai är en 642. Den är ju liksom väldigt mårtig. Men, dels så vet jag inte riktigt om jag tycker att den är prisvärd, framförallt inte med det urverket, och dels så känns den kanske lite för stor för min handled, svår att komma på vilken typ av band man ska ha på den, tapered eller rakt. Vad säger ni?
Tack för svar! Bara slösnurrat på bezeln under möten, typ. Men nu när jag ser reprisen av På Spåret (wtf?!) så blir det med ett skarpare öga Pannan får den kärlek den förtjänar.
Härligt uppvaknande denna morgon, med att få se lite bilder från Paneristi.com/Facebook på keramiska, trasiga pannor, precis när jag lämnat iväg min till okända människor.
![]()
![]()
![]()
För värdering, så de kommer ta väl hand om denLämnat iväg din för att?