• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Si.

DC785D31-E4C6-4181-9DC7-82E5F9E7B927.jpeg
Helvete.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Någon här som har 682 som vill ge en minirecension? Är ju 2 till salu här efter kortlivad kärlek. Är nyfiken på vad ni tycker om modellen.
Är ruggigt sugen men är rädd att jag kommer få mindrevärdeskomplex sen med en ”miniPanna” 42mm både mentalt och andrahandsvärdemässigt senare..
@Bjornj @JensBP
Köp min och sluta oroa dig. Den är stor nog. Mäter närmare 50 på diagonalen tack vare 1950-caset. Garanterat ball på dig! ;)
 

Rulle

Audemars
alla ni nördar jag behöver lite hjälp!

och jag vet att jag antagligen lär få akit för detta men tillverkas fortfarande PAM049?

vit tavlad 40mm
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
alla ni nördar jag behöver lite hjälp!

och jag vet att jag antagligen lär få akit för detta men tillverkas fortfarande PAM049?

vit tavlad 40mm
Nej, det var väldigt längesen de slutade med den. 1999 för att vara exakt.

Och nej, du får inte skit. Det här är Paneraitråden, inte resten av det här elaka jävla forumet. Puss.

Jag rekommenderar PAM 655, 42mm Radiomir 1940.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Förstår vad du menar men jag har 15.5 CM och vill inte att den skall sticka ut utanför handleden, trivs inte i det. Testade 42 och den var på tok för stor på mig enligt mig.

Alla klockor jag burit så har jag trivts bäst i DJ 36 och JLC GT.

42 kommer inte kännas för stort, det kan jag garntera. Efter en vecka så känns det inte tokigt längre.

Jag lånade en kompis 112 innan jag klippte min 590 i 2 veckor och de första fyra dagarna var jag skeptisk. Dag 5-14 var jag tvärsäker

Tror også du kommer like en 42mm. De første dagene tyckte jeg min var på grensen til for stor, men det gikk fort over og nå noen måneder senere synes jeg den er på grensen til for liten. Bare en vanesak. Om du gikk direkte fra en 36 til 42 kommer den virke stor i begynnelsen. Samme om du går andre veien.

Jag som känner honom IRL - 42 ser helt galet ut. På riktigt. Har man så smala handleder krävs det att handleden är platt.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
med tanke på din profilbild så antar jag att du är en man som vet vad han pratar om..
är detta samma case som jensbp's 682?
har haft rätt klumpig bratte chronomat med lug2lug på ca 50-51 och frågan är om denna är något liknande
Det är inte samma case men det är inte så långt ifrån. 42 x 51,5 x 13,2
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Någon här som har 682 som vill ge en minirecension? Är ju 2 till salu här efter kortlivad kärlek. Är nyfiken på vad ni tycker om modellen.
Är ruggigt sugen men är rädd att jag kommer få mindrevärdeskomplex sen med en ”miniPanna” 42mm både mentalt och andrahandsvärdemässigt senare..
@Bjornj @JensBP
Inte haft den men prövat många gånger. Tycker den är väldigt trevlig. Dålig bild men det är @Ernesto butiksbelysnings fel. HELT omöjligt att fota.
75EE7B15-D178-4BC3-B7D9-3CD99DDA943E.jpeg

Inte min bild.
7F068C91-E019-41D4-97A7-7E5E7C302183.jpeg
 
Topp