• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kmg

Patek
2-Faktor
Man kan nog be om ett tunnare band, det är nog inga problem
Så länge det inte är toshi vi pratar om är väl alla tillverkare säkert lite flexibla. Men jag tror att bandtillverkare till viss mån är som kostymskräddare - de har sin stil. Du går ju inte till en napolitansk och ber om en med typiskt engelska axlar...
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Så länge det inte är toshi vi pratar om är väl alla tillverkare säkert lite flexibla. Men jag tror att bandtillverkare till viss mån är som kostymskräddare - de har sin stil. Du går ju inte till en napolitansk och ber om en med typiskt engelska axlar...

Fin liknelse, jag vet att tex @Yoshiikee har bett SwordStraps att göra sina straps lite tunnare åt honom. Gick förbi utan några problem.
 
  • Like
Reactions: kmg

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det är sådant jag lägger märke till, så ja, har sett det tidigare. :D
Jag har nu kommit hem och kollat noga. Jag vågar säga att detta är en medvetet designmässig borstning på submersible. Det ser faktiskt bra ut, och gör att bandhornet "förlängs" upp mot boetten och separerar den från boettdelen där bandet sitter. Jag kan förstå varför de gör denna borstning, det ger ett trevligt bryt i olika lägen faktiskt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har nu kommit hem och kollat noga. Jag vågar säga att detta är en medvetet designmässig borstning på submersible. Det ser faktiskt bra ut, och gör att bandhornet "förlängs" upp mot boetten och separerar den från boettdelen där bandet sitter. Jag kan förstå varför de gör denna borstning, det ger ett trevligt bryt i olika lägen faktiskt.
B514A031-AA9E-4223-A804-1A6064C00E2E.gif
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag vet inte vad du menar, antagligen något taskigt, men det skulle vara så enkelt att inte ha denna typ av borstning, och den fyller en designmässig funktion. Tyvärr kan jag inte fota mer då det är så mörkt i detta deprimerande land men du kan ju kolla på din egen i olika ljusvinklar, så tror jag du håller med om att det faktiskt ger lite estetik. :p
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon annan som har problem att handla från cousins uk? Varje gång får jag failed transaction...tänkte köpa ett 10-pack tuber. :oldman:
 

kmg

Patek
2-Faktor
@Ernesto jag såg att 773an (nya base logon med vit OP-logga) var borta från Panerais hemsida. Betyder det att den utgått och att det enbart finns 774an (samma med blå logga) kvar i sortimentet?
 
Topp